کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویژگی‌های جدید فیس‌بوک برای جذب کاربران جوان

سايت خبری ايتنا , 17 مهر 1403 ساعت 8:40

فیس‌بوک تصمیم دارد به جای صرف ایده‌های خود برای تیک‌تاک، اینستاگرام  و سایر شبکه‌های اجتماعی، کاربران جوان بیشتری را برای پیوستن به فیس‌بوک جذب کند.



کمپانی متا تغییراتی را در شبکه اجتماعی قدیمی اعلام کرده است که بیشتر بر روی اطلاعات جامعه محلی، ویدیوها، گروه های فیس‌بوک و بسیاری موارد دیگر تمرکز خواهد کرد.

به گزارش ایتنا، در حالی که فیس‌بوک در ابتدا بیشتر بر کمک به کاربران برای حفظ ارتباط با خانواده و دوستان متمرکز بود، اما حالا در فکر پرورش ایده‌هایی است به کاربران  مطابق با نحوه استفاده نسل‌های جوان از این پلتفرم برای گسترش و ایجاد ارتباطات جدید کمک کند. طبق تحقیقات، تنها ۳۳ درصد از نوجوانان از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، در حالی که این تعداد در سال ۲۰۱۴، ۷۱ درصد بود.
 

توجه بیشتر به جوانان


بررسی‌ها نشان داده است که جوانان وقتی تغییری در زندگی خود ایجاد می‌کنند به فیس‌بوک روی می‌آورند. به عنوان مثال، زمانی که آنها به یک شهر جدید نقل مکان می‌کنند، از بازارهای مربوطه، برای تجهیز آپارتمان‌های خود و خرید اقلام استفاده می‌کنند. وقتی ازدواج می‌کنند و صاحب فرزند می‌شوند، به گروه‌های والدین می‌پیوندند.

 


اما به نظر می‌رسد متا، شرکت مادر فیس‌بوک، به دنبال تغییراتی است تا پلتفرم را بیشتر با خواسته‌های جوانان مرتبط و منطبق کند. بر همین اساس دو تب جدید Local و Explore را اعلام کرد که در حال حاضر در شهرها و بازارهای منتخب در حال آزمایش هستند و محتوا را از سراسر پلتفرم گرد هم می‌آورند. Local رویدادها و گروه‌های محلی را به کاربران نشان می‌دهد، در حالی که Explore محتوا را بر اساس علایق کاربر توصیه می‌کند. فیس‌بوک خاطر نشان کرد که افزایش تمرکز بر جوانان کلید جذب کاربران جدید خواهد بود. 
 

تب ویدیو به روز شد


بررسی‌ها نشان می‌دهد که جوانان ۶۰ درصد از وقت خود را در فیس‌بوک صرف تماشای ویدیو می‌کنند و بیش از نیمی از آنها روزانه Reels را تماشا می‌کنند. بنابراین متا تصمیم گرفته است تا در هفته‌های آینده یک تب ویدیوی به‌روز شده راه‌اندازی کند که ویدیوهای کوتاه، زنده و طولانی را در یک مکان گرد هم آورد.

متا همچنین تأیید کرد که ویژگی دوستیابی در فیس‌بوک شاهد افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است که نشان دهنده افزایش علاقه جوانان به این پلتفرم است.


کد مطلب: 81197

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81197/ویژگی-های-جدید-فیس-بوک-جذب-کاربران-جوان

ايتنا
  https://www.itna.ir