کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساعت هوشمند، یک گجت هوشمند و کاربردی در روزمره ما

19 مهر 1403 ساعت 13:15

امروزه ساعت هومند یا همان اسمارت واچ یکی از کاربردی ترین گجت های هوشمند در جهان است که میتواند نقش پررنگی در راحتی زندگی روزمره ما انسان ها داشته باشد.


---------------- رپورتاژ آگهی -----------------

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور گجت ها و لوازم الکرونیکی گوناگون در زندگی بشر ، انجام امورات روزمره برای ماها ساده تر شده و بسیاری از کار های خود را به دستگاه ها میسپاریم. چون هم دقیق تر از انسان ها و هم قابل اعتماد تر از انسان ها هستند.
در عصر الکترونیک هر هفته شاهد رونمایی انواع شرکت ها از محصولات جدید خود هستیم که سعی میکنند با ارائه خدمات جدید و رفع نیاز های بشر، هم محصول خود را بفروشند و هم بیشتر و بیشتر زندگی مارا به دستگاه ها و ماشین ها وابسته کنند. برای مثال امروزه، تصور یک زندگی بدون گوشی همراه غیر ممکن است. تمام راه های ارتباطی ما با دوستان ، همکار ها و خویشاوندان با این دستگاه قابل انجام است و مطمئنا اولین کاری که همه ما بعد از بیدار شدن از خواب چک کردن گوشی است که مبادا یکی خبری از ما گرفته باشد.
 

عصر تکنولوژی و گجت ها


پیشرفت تکنولوژی همواره جنبه های مثبت و منفی گوناگونی در زندگی ما داشته ولی ما قصد داریم کمک هایی که پیشرفت تکنولوژی به بشر و در راستای سهولت و رفاه زندگی ما داشته صحبت کنیم. با ظهور گجت های هوشمند، از جمله گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند و به تازگی هوش مصنوعی یا همان AI یک انقلاب جدیدی در صنعت تکنولوژی بوجود آمد.
آخرین باری که وضعیت آب و هوا را از اخبار گوش دادید کی بوده ؟ یا آخرین بار که مسیر خود را در سفر به شهر یا کشور دیگر ، از طریق نقشه های بزرگ کاغذی پیدا کردید را به یاد دارید؟ همه این ها به خاطرات پیوسته و جای خود را به گجت های هوشمند دادند. مزیتی که این گجت های هوشمند دارند ، قابل اعتماد هستند، درصد خطای بسیار پایینی دارند و از همه مهم تر دائما در دسترس هستند. حتی با توجه به محدودیت هایی که بر اینترنت در کشور ما اعمال شده است، برنامه های بومی خوبی ظهور کردند که بسیار کاربردی هستند و در این شرایط سخت بسیار به کاربران کمک میکنند.
 

گجت های قابل حمل


گجت های هوشمند به دو دسته قابل حمل مانند گوشی همراه ، ایرپاد ها و لپ تاپ ها و ... و گجت های پوشیدنی تقسیم میشوند. پیشرفتی که این گجت ها طی چند سال اخیر داشته اند واقعا قابل تحسین است. برای مثال قبلا اندازه لپ تاپ ها بسیار بزرگ و سنگین تر بودند و به راحتی برای دانش آموزان و دانشجویان قابل حمل نبودند. در حالی که لپتاپ های امروزی بسیار سبک تر ظاهر شیک تر و قدرت سخت افزاری بسیار بالا تری دارند و از همه مهم تر به راحتی در کوله پشتی شما جا شده و هرجا که خواستید میتوانید باخود حمل کنید.
 

گجت های پوشیدنی


دومین دسته گجت های پوشیدنی هستند که شامل ساعت هوشمند یا اسمارت واچ ها، دستبند های سلامت و عینک های هوشمند میشوند. قطعا ساعت هوشمند یا اسمارت واچ از مهم ترین گجت های چند سال اخیر است و بسیار در امورات روزمره به شما کمک میکند. شرکت های بزرگی مثل سامسونگ ، اپل و شیائومی در کنار گوشی های هوشمند ، ساعت های هوشمند با امکانات زیادی تولید میکنند و همه شاهد هستیم که وقتی حرف رقابت باشه، همیشه پیشرفت حاصل میشه. این شرکت ها با دقت امکانات سایر ساعت هوشمند ها را آنالیز کرده و سعی میکنند ساعتی بهتر از ساعت هوشمند شرکت رقیب خود ارائه دهند. بعضا سعی میکنند از طریق قیمت رقابت کنند و گاهی از طریق میزان امکانات. ولی به هر حال برنده همیشه مصرف کننده است، زیرا رقابت آنها باعث بروز تر شدن و با امکانات تر شدن گجت های ما میشود.
 
 

اهمیت اسمارت واچ و دلیل پر طرفدار بودن آن


دلیل اهمیت ساعت هوشمند در سال های اخیر مخصوصا در ایران متاسفانه بیشتر به خاطر افزایش نرخ سرقت گوشی های هوشمند میباشد. با سخت تر شدن شرایط زندگی مخصوصا در کلان شهر ها بیشتر افرادی که گوشی های گران قیمت مثل آیفون یا سامسونگ دارند، قربانی این سرقت ها میشوند. به همین خاطر مردم چاره را در خرید ساعت هوشمند یا اسمارت واچ هایی میبینند که بتوانند بدون اینکه لازم باشد گوشی خود را از کیف یا جیب خود خارج کنند، از طریق ساعت هوشمند به تماس های خود پاسخ داده و پیام هایی که دریافت میکنند را از طریق ساعت هوشمند خود چک کنند.
 

راهنمای انتخاب ساعت هوشمند


امکانات و خدماتی که هر اسمارت واچ به کاربر ارائه میدهد متفاوت است و بستگی به برند و شرکت سازنده آن دارد. اگر از اپل واچ استفاده میکنید که قطعا وضع مالی خوبی دارید پس طبیعتا امکانات بسیار خوبی هم اپل واچ شما برایتان ارائه میدهد که دیگر در 70 درصد مواقع نیاز ندارید حتی گوشی به دست بگیرید. ولی این به آن معنا نیست که بقیه ساعت هوشمند ها بی فایده هستند یا امکانات کافی را ندارند. اتفاقا برعکس، بازار اسمارت واچ ها آنقدر رقابتی شده که شما به راحتی میتوانید ساعت هوشمندی با قیمت مناسب تر و با همان امکانات هم برای استفاده پیدا کنید. در حال حاظر اسمارت واچ اولترا در بازار وجود دارد که با اصل آن مو نمیزند و در واقع یک طرح اپل واچ است. هرچند از نظر سخت افزاری قابل قیاس نیستند، ولی میتواند یک انتخاب خوبی برای شما برای جایگزین اپل واچ باشد.
ساعت های هوشمند برند سامسونگ برخلاف اپل واچ طرفدار تنوع و تازگی است. شما میتوانید با هر سلیقه ای که دارید و برای هر استایلی یک اسمارت واچ سامسونگ تهیه کنید. ساعت های هوشمند سامسونگ نه تنها از نظر قیمت مناسب تر از اپل واچ ها هستند، بلکه افرادی که از شکل مربعی ساعات هوشمند خسته شده اند میتوانند به سراغ ساعت های هوشمند سامسونگ بروند و از تنوع طرح های آن لذت ببرند.
 

برند معتبر خرید با کیفیت


حتما خرید خود را از جای معتبر انجام بدید که حداقل ضمانت یا گارانتی برای ساعت شما ارائه بدهند. یک از کار ها مفیدی که میتوانید قبل از خرید ساعت هوشمند انجام بدید این است که به آنلاین شاپ ها مختلف سر زده و نظرات کاربران را راجب آن ساعت اسمارت واچ مطالعه کنید. چون تنها کسی که راجب یک محصول نظر واقعی را میگوید کاربری است که از آن استفاده کرده است. و اگر احیانا قصد خرید آنلاین ساعت هوشمند را داشتید، حتما از فروشنده ضمانت و اصالت کالا را درخواست کنید و در صورت مغایرت کالا با محصولی که سفارش داده اید سریعا مرجوع کنید.
 
 

نگهداری و افزایش عمر


پس امروزه گجت ها به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند و استفاده از آنها اجناب ناپذیر است. ولی همیشه در خرید لوازم الکترونیکی بیشترین دقت را به خرج بدهید و اگر تجربه کافی در نقد و بررسی تخصصی گجت های هوشمند هنگام خرید را ندارید، از یک فرد متخصص در این زمینه که مورد اعتماد شماست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید. همچنین در نگهداری و محافظت از لوازم الکترونیکی خود کوشا باشید و هر دستگاهی را با شارژر مخصوص به خود شارژ کنید. علی رغم اینکه میگویند ضد آب است سعی کنید از آب و رطوبت دور نگهدارید. با رعایت این نکات دستگاه شما هم سالم میماند و هم طول همر آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
 

لوازم جانبی ساعت هوشمند


ساعت های هوشمند نیز مانند سایر گجت ها نیاز به محافظت و نگهداری دارند تا عمر بیشتری داشته باشند و کارایی خود را از دست ندهند. لوازم جانبی ساعت هوشمند امروزه در بیشتر گوشی فروش ها و آنلاین شاپ ها پیدا میشود. لوازمی از قبیل شارژر اورجینال ، محافظ ضد ضربه صفحه نمایش و همچنین انواع بند ساعت هوشمند برای افرادی که دوست دارند تنوع در ساعت خود ایجاد کنند و یا نسبت به لباس یا پوشش خود با رنگ بند ساعت خود ست کنند. پس ترس از اینکه ساعت رو بخرم و لوازم جانبی اسمارت واچ رو نتونم از هیچ جا پیدا کنم را نداشته باشید، زیرا لوازم جانبی اغلب اسمارت های بازار در دسترس و موجود میباشد.


کد مطلب: 81243

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81243/ساعت-هوشمند-یک-گجت-کاربردی-روزمره

ايتنا
  https://www.itna.ir