کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«آرشیو اینترنت» توسط حملات DDoS از کار افتاد

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1403 ساعت 4:13

«اینترنت آرشیو» یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سان‌فرانسیسکو است که دسترسی رایگان به کتابخانه‌ای عظیم از نرم‌افزارها و رسانه‌ها، و همچنین میزبانی از آرشیو وب Wayback Machine را فراهم می‌کند.


این هفته سایت Internet Archive تحت حملات سایبری DDoS قرار گرفت و به طور موقت از دسترس خارج شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، کاربران هنگام بازدید از سایت با پیام‌هایی روبرو شدند که نشان‌دهنده حملات بود، اگرچه این پیام‌ها بعداً حذف شدند، اما سایت همچنان غیرقابل دسترسی باقی مانده است.

طبق گفته‌ی محقق امنیتی، تروی هانت، این حمله درست زمانی اتفاق افتاد که Internet Archive قصد داشت حمله‌ی امنیتی دیگری که منجر به سرقت بیش از ۳۱ میلیون رکورد شده بود را افشا کند. با این حال، هانت معتقد است که این دو حمله به طور تصادفی همزمان شده‌اند و احتمالاً چندین گروه درگیر این حملات بوده‌اند.

 


بروستر کاهل، بنیان‌گذار «اینترنت آرشیو»، در پلتفرم ایکس  تازه‌ترین خبرها را در مورد تلاش‌ها برای بازگرداندن این سایت به حالت عادی منتشر کرده است. گروهی با نام Blackmeta مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و در پیام سردرگم‌کننده‌ای که منتشر کرده مدعی شده است که این پلتفرم «متعلق به ایالات متحده آمریکا» است. «اینترنت آرشیو» یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سان‌فرانسیسکو است که دسترسی رایگان به کتابخانه‌ای عظیم از نرم‌افزارها و رسانه‌ها، و همچنین میزبانی از آرشیو وب Wayback Machine را فراهم می‌کند. در پیام Blackmeta همچنین به سرقت رکوردها و سایت هانت "HaveIBeenPwned" اشاره شده است که حساب‌های کاربری لو رفته را ردیابی می‌کند.

این اولین بار نیست که اینترنت آرشیو هدف حملات DDoS قرار می‌گیرد، اما این حملات تازه‌ترین مشکل این پلتفرم به شمار می‌رود. این سازمان اخیراً درگیر یک دعوای حقوقی بر سر حق نشر کتاب‌های الکترونیکی شده و در دادگاه تجدید نظر شکست خورده بود.


کد مطلب: 81244

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81244/آرشیو-اینترنت-توسط-حملات-ddos-کار-افتاد

ايتنا
  https://www.itna.ir