کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تنهایی خطر ابتلا به زوال عقل را ۳۱ درصد افزایش می‌دهد

21 مهر 1403 ساعت 13:04

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنهایی مداوم بر مغزهای افراد مسن تأثیر می‌گذارد و به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد.



نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنهایی مداوم بر مغزهای افراد مسن تأثیر می‌گذارد و به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد.

تحقیقاتی که توسط مؤسسه ملی سالمندی ایالات متحده تأمین مالی شده است، گزارش‌های خود درباره تنهایی و سلامت عصبی بیش از ششصدهزار نفر در سراسر جهان را دنبال کرد.

این مطالعه نشان داد که تنهایی با افزایش ۳۱ درصدی احتمال ابتلای فرد به هر نوع زوال عقل مرتبط است . تنهایی همچنین احتمال اختلال شناختی را در افراد 15 درصد افزایش می‌دهد.

به گفته دکتر Páraic Ó Súilleabháin ، یکی از نویسندگان این مطالعه ، از دانشگاه لیمریک، در ایرلند، "اینها یافته‌های بسیار مهمی هستند و نشان می‌دهند که تنهایی یک عامل خطر بسیار مهم در ابتلا به زوال عقل در آینده است."

در سال 2023، دکتر ویوک مورتی، جراح عمومی ایالات متحده، گزارشی درباره تنهایی و انزوا در میان آمریکایی‌ها منتشر کرد و آن را یک "اپیدمی" نامید. بارها از اثرات تنهایی بر سلامت جسمی و روانی صحبت شده است.

Ó Súilleabháin، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه ما دریافته است که تنهایی به طرق مختلف برای سلامت و طول عمر حیاتی است.

وی توضیح داد: "تنهایی برای سلامت شناختی بسیار مهم است، زیرا تنهایی منجر به ایجاد زوال عقل، زوال عقل عروقی، بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی می‌شود."

این مطالعه در 9 اکتبر در مجله Nature Mental Health منتشر شد.
 


کد مطلب: 81267

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81267/تنهایی-خطر-ابتلا-زوال-عقل-۳۱-درصد-افزایش-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir