کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۴ ویژگی مخفی آیفون که جان شما را نجات می‌دهد!

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1403 ساعت 0:00

دستگاه‌های آیفون دارای تنظیمات زیادی هستند که زندگی کاربران را آسان‌تر می‌کند، از جمله 4 ویژگی مخفی طراحی شده توسط اپل در شرایط بحرانی.



دستگاه‌های آیفون دارای تنظیمات زیادی هستند که زندگی کاربران را آسان‌تر می‌کند، از جمله 4 ویژگی مخفی طراحی شده توسط اپل در شرایط بحرانی. در این مقاله این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که احتمالا با دانستن آنها، به اهمیتشان پی خواهید برد! 
 

شناسه پزشکی


به گزارش ایتنا، آنچه به عنوان «شناسه پزشکی» یا Medical ID شناخته می‌شود، برای کاربران آیفون جدید نیست، اما بیشتر افراد آن را نادیده می‌گیرند، شناسه پزشکی حاوی اطلاعاتی است که ممکن است در مواردی مانند آلرژی، شرایط خاص پزشکی و تماس‌ها در موارد بحرانی مفید باشد این اطلاعات را می‌توان در آیفون نمایش داد تا در صورت بروز حادثه در دسترس امدادگران باشد.

برای فعال کردن این ویژگی، اپلیکیشن "Health" را باز کنید، روی عکس پروفایل کلیک کنید، سپس روی شناسه پزشکی کلیک کنید و حالا  فقط کافی است که اطلاعات را تکمیل کنید. 

 
 

خدمات اورژانس ماهواره‌ای


این ویژگی که از آیفون ۱۴ به بعد معرفی شد، به شما امکان می‌دهد زمانی که خارج از شبکه هستید با خدمات اضطراری (SOS) از طریق ماهواره تماس بگیرید، این قابلیت برای کار کردن به سیگنال سلولی یا شبکه وای فای نیاز ندارد.

برای استفاده از این ویژگی، تنها چیزی که نیاز دارید این است که زیر آسمان و فضای باز باشید! بدون مانع یا دیوار بایستید. برقراری ارتباط ممکن است چند ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد.

برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات، و سپس گزینه  «SOS Emergency» بروید. نسخه آزمایشی این ویژگی نحوه کار با این قابلیت را به شما آموزش می‌دهد تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.
 

اطمینان خاطر


ویژگی Check In در به‌روزرسانی iOS 17 در سال 2023 به آیفون‌ها اضافه شد. این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده است که وقتی به جایی می‌رسید به‌طور خودکار به دوستان یا اعضای خانواده اطلاع می‌دهد.

همچنین می‌توانید جزئیاتی را که می‌خواهید با این ویژگی به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید، به طور مثال یک مخاطب (خودتان قادر هستید مخاطبتان را انتخاب کنید) در جریان موقعیت مکانی، درصد باتری و سیگنال تلفن شما قرار می‌گیرد.

طبق گزارش وب‌سایت اپل، شما و مخاطبتان باید با فعال کردن iMessage، ورود به سیستم با استفاده از حساب‌های اپل خود، و فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، مقصد و زمان تخمینی رسیدنتان را با دوستتان به اشتراک بگذارید.

این ویژگی سفر شما را کنترل می‌کند و در صورت توقف در مسیر یا نرسیدن شما به مقصد، هشداری برای مخاطب شما ظاهر می‌شود که به او می‌گوید سالم به مقصد نرسیده‌اید.

 
 

مدیریت تشخیص برخورد


اپل ویژگی مدیریت تشخیص برخورد را از نسخه آیفون ۱۴ و جدیدتر و همچنین به ساعت‌های مدرن اپل وارد کرده است. این قابلیت برای تشخیص تصادفات شدید خودرو مانند تصادف از جلو، برخورد از عقب و موارد واژگونی خودرو طراحی شده است.

این قابلیت به‌طور پیش‌فرض روشن است و نیازی به وارد کردن تنظیمات و فعال کردن ویژگی ندارد، اما اهمیت این قابلیت به قدری زیاد است که لازم است مطمئن شوید که قبلا آن را غیرفعال نکرده‌اید.

این ویژگی زمانی کار می‌کند که یک تصادف شدید رانندگی شناسایی شود. آیفون صدای زنگ هشدار را منتشر می‌کند و هشداری را نمایش می‌دهد. نکته جالب این ویژگی این است که در صورت عدم مشاهده صفحه، هشدار را با صدای بلند می‌خواند.

در این مرحله می‌توانید بین تماس گرفتن یا عدم برقراری تماس با اورژانس یکی را انتخاب کنید و اگر به دلایلی پاسخ ندادید، آیفون پس از 20 ثانیه به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد.

اگر مخاطبین اضطراری را با استفاده از شناسه پزشکی خود تنظیم کنید، آیفون شما یک پیام متنی با موقعیت مکانی شما به دوستان یا خانواده شما ارسال می‌کند و به آنها اطلاع می‌دهد که چه اتفاقی افتاده است.

برای اطمینان از غیرفعال نشدن اتفاقی این ویژگی مهم، به بخش تنظیمات و سپس SOS Emergency بروید و مطمئن شوید که ویژگی تماس پس از حادثه روشن است.


کد مطلب: 81311

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81311/۴-ویژگی-مخفی-آیفون-جان-نجات-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir