کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مکمل‌هایی که سرطان را فراری می‌دهند

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1403 ساعت 2:33

با فراوانی گزینه‌های موجود، تشخیص اینکه کدام مکمل‌ها موثر هستند برای مصرف کنندگان دشوار است. به خصوص در صورت عدم انجام آزمایش خون دائمی برای تعیین کمبود مواد مغذی.



در میان موج انواع رژیم‌های غذایی سالم که در سال‌های اخیر فراگیر شده‌اند، مکمل‌های غذایی به بخش عمده‌ای از استراتژی‌های حفظ سلامتی تبدیل شده‌اند و توصیه‌هایی از سوی پزشکان و متخصصان تغذیه نیز به طور گسترده منتشر می‌شود.

با فراوانی گزینه‌های موجود، تشخیص اینکه کدام مکمل‌ها موثر هستند برای مصرف کنندگان دشوار است. به خصوص در صورت عدم انجام آزمایش خون دائمی برای تعیین کمبود مواد مغذی.

در اینجا، برخی از مکمل‌ها با فواید اثبات شده بدون خطرات قابل توجه ذکر می شوند و کارشناسان به اهمیت چهار مکمل غذایی اساسی که از پیشگیری از سرطان، بهبود خلق و خو و عملکردهای شناختی حمایت می کنند اشاره می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل فواید زیاد برای قلب و عروق شناخته شده‌اند، اما مطالعات اخیر نقش آنها را در تقویت عملکرد شناختی و کاهش التهاب، علاوه بر افزایش طول عمر سالم نیز نشان می‌دهد. 

دکتر اندرو هوبرمن، عصب شناس در دانشگاه استنفورد، تأیید می‌کند که این اسیدها به حفظ سیالیت غشای سلولی در مغز کمک می‌کنند، که به کارایی سیگنال‌های عصبی کمک می‌کند. توصیه می شود دوز 1 تا 3 گرم در روز مصرف شود.

ویتامین D
کمبود ویتامین D یک مشکل رایج است که ۸۰ درصد افراد از آن رنج می‌برند. این کمبود با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغذیه نامناسب مرتبط است.

علاوه بر نقش شناخته شده آن در سلامت استخوان، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ویتامین D نقش مهمی در بهبود سیستم ایمنی، پیشگیری از سرطان و بهبود خلق و خو ایفا می‌کند. 

بنابراین توصیه می‌شود روزانه بین 1000 تا 4000 واحد با تمرکز بر ترکیب آن با ویتامین K2 برای افزایش جذب مصرف شود.

منیزیم
منیزیم در بیش از 300 واکنش آنزیمی در بدن نقش اساسی دارد و بر عملکرد عضلات و اعصاب و همچنین تولید انرژی تأثیر می‌گذارد.

علیرغم اهمیت آن، بسیاری از افراد از کمبود آن رنج می‌برند. مطالعات نشان می‌دهد که نقش آن علاوه بر بهبود کیفیت خواب، در کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی نیز نقش دارد. بنابراین مصرف روزانه 300 میلی گرم برای مردان و 270 میلی گرم برای زنان توصیه می‌شود.

کراتین مونوهیدرات
کراتین در محافل ورزشی به دلیل توانایی آن در بهبود عملکرد عضلانی شناخته شده است، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کراتین باعث بهبود حافظه، کاهش خستگی ذهنی و بهبود عملکرد مغز، به ویژه در افراد مسن یا افرادی که از خواب بی‌کیفیت رنج می‌برند، می باشد. دوز مطلوب، 5 گرم در روز است که بی‌خطر و موثر است.

کارشناسان ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت انجام معاینات دوره‌ای برای کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن، خاطرنشان می‌کنند که این چهار مکمل از ایمن‌ترین و مفیدترین گزینه ها برای ارتقای سلامت فردی هستند.


کد مطلب: 81315

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81315/مکمل-هایی-سرطان-فراری-می-دهند

ايتنا
  https://www.itna.ir