کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل اجازه ارسال پیام از طریق ماهواره را می‌دهد

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1403 ساعت 6:14

اپل پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را از سری آیفون ۱۴ معرفی کرد و تمام گوشی‌های آیفونی که از آن زمان به بازار عرضه شده است به شما این امکان را می‌دهد که در مواقع اضطراری و مکانی که نمی‌توانید به اپراتور تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی داشته باشید با اولین پاسخ دهندگان از طریق ماهواره ارتباط برقرار کنید.



اپل اعلام کرد که به‌روزرسانی جدیدی برای دستگاه‌های آیفون ارائه می‌کند که به کاربران امکان ارسال پیام‌های متنی از طریق ماهواره بدون نیاز به اتصال به شبکه Wi-Fi یا تلفن همراه را می‌دهد. این ویژگی می‌تواند جان شما را در مواقع اضطراری نجات دهد.

اپل پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را از سری آیفون ۱۴ معرفی کرد و تمام گوشی‌های آیفونی که از آن زمان به بازار عرضه شده است به شما این امکان را می‌دهد که در مواقع اضطراری و مکانی که نمی‌توانید به اپراتور تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی داشته باشید با اولین پاسخ دهندگان از طریق ماهواره ارتباط برقرار کنید.

حالا و دو سال بعد از عرضه آیفون ۱۴، اپل قابلیت‌های ماهواره‌ای آیفون را ارتقا داده و از اپلیکیشن Messages پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت می‌توانید iMessages و SMS را از طریق ماهواره از آیفون خود ارسال کنید، البته منوط به اینکه سیستم عامل گوشی شما iOS 18 و یک آیفون سازگار، یعنی آیفون ۱۴ یا نسخه‌های بالاتر باشد. این سرویس اکنون در ایالات متحده، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر در دسترس است و به زودی در بازارهای بیشتری نیز عرضه خواهد شد.
 

اهمیت یادگیری نحوه استفاده از آن


شاید تصور کنید که در حال حاضر به این سرویس نیاز ندارید، مانند ارتباطات اضطراری SOS از طریق ماهواره، اما بهتر است که نحوه استفاده از آن را در اسرع وقت یاد بگیرید، چرا که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه زمانی این ویژگی به دردتان خواهد خورد!

 


همانطور که "Emergency SOS" به شما امکان می‌دهد با اولین پاسخ دهندگان تماس بگیرید، ارسال پیام های متنی از طریق ماهواره نیز به شما کمک می‌کند در شرایط اضطراری مشابه با خانواده و دوستانتان در تماس باشید. اخیراً پس از طوفان شدید در ایالات متحده، شاهد این بودیم که کاربران آیفون با iOS 18 می‌توانستند پیام‌های متنی را از طریق ماهواره در مناطقی که پوشش تلفن همراه یا وای فای از دست رفته بود، ارسال کنند.
 

نحوه استفاده


برای استفاده از پیام‌رسانی ماهواره‌ای در iOS 18، باید در منطقه‌ای قرار داشته باشید که پوشش سلولی یا شبکه‌های Wi-Fi ندارد. اما در اینجا نحوه تست فوراً از خانه آورده شده است.

ابتدا: به تنظیمات بروید، روی Apps، و سپس پیام‌ها ضربه بزنید و به پایین بروید تا یک نسخه نمایشی تماس ماهواره‌ای را پیدا کنید. مانند نسخه نمایشی تماس اضطراری، نسخه نمایشی پیام‌ها به شما نشان می‌دهد که چگونه از طریق اتصال ماهواره ای با خانواده و دوستان خود چت کنید. البته پیش از ارسال پیام باید یک ماهواره را پیدا کنید و ارتباط برقرار کنید. 

 تمرین از خانه ایده خوبی است، زیرا در مواقع اضطراری مجبور به یادگیری این مهارت نخواهید بود. زمانی که در محیطی با پوشش سلولی لکه دار و Wi-Fi ضعیف قرار گرفتید، می دانید چه کاری باید انجام دهید.

می‌توانید از این ویژگی برای حفظ ارتباط با عزیزان خود در هنگام پیاده روی در مکان‌های دور استفاده کنید. دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای ارسال iMessage یا SMS از طریق ماهواره ندارید. با کمک iOS 18 اگر در یک منطقه پشتیبانی شده باشید، رایگان است.
 

رمزگذاری شده و پیچیده


اپلیکیشن iMessages به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌های ارسال شده از طریق ماهواره را از ابتدا تا انتها رمزگذاری کنید. این بدان معناست که بدون توجه به نحوه ارسال داده‌ها، هنگام استفاده از سیستم چت اپل از امنیت بهره‌مند خواهید شد. با این حال، پیامک از طریق ماهواره ممکن است کمی پیچیده‌تر از پیامک از طریق تلفن همراه برای جلوگیری از سوء استفاده باشد. 

 

بنابراین باید مخاطبینی را انتخاب کنید که بتوانند از طریق پیامک ماهواره‌ای به شما دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید مکالمات پیامکی را آغاز کنید تا دیگران بتوانند از طریق ماهواره برای شما پیامک ارسال کنند.
با این حال، هنگام ارسال پیام از طریق ماهواره، باید منتظر تاخیرهای ارتباطی باشید. این اتصالات به اندازه اتصالات سلولی و وای فای قابل اعتماد یا سریع نخواهند بود، اما می‌توانند در شرایط اضطراری فوق‌العاده مفید باشند.


کد مطلب: 81318

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81318/اپل-اجازه-ارسال-پیام-طریق-ماهواره-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir