کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: ۴ نکته برای خرید تلویزیون هوشمند

سايت خبری ايتنا , 26 مهر 1403 ساعت 5:23

عموما تلویزیون هوشمند بین اعضای خانواده به اشتراک گذاشته می‌شود.  جایی که از آن برای پخش فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی، تماشای مسابقات و همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار استفاده می‌شود، به همین دلیل است که قبل از خرید تلویزیون هوشمند دانستن برخی نکات ضروری به نظر می‌رسد.



برخلاف خرید گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ، خرید تلویزیون هوشمند به ویژه با توجه به مشخصات و ویژگی‌های مختلف صفحه نمایش نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

عموما تلویزیون هوشمند بین اعضای خانواده به اشتراک گذاشته می‌شود.  جایی که از آن برای پخش فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی، تماشای مسابقات و همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار استفاده می‌شود، به همین دلیل است که قبل از خرید تلویزیون هوشمند دانستن برخی نکات ضروری به نظر می‌رسد.
 

سیستم عامل مناسب


 اکثر تلویزیون‌های هوشمند یکی از این پنج سیستم عامل را اجرا می‌کنند: Google TV، Fire OS، Tizen OS، webOS و Apple tvOS. 

هر کدام از این سیستم عامل‌ها مزیت‌های خاص خود را نسبت به سایرین دارند. انتخاب تلویزیون هوشمندی که سیستم عامل Google TV را اجرا می‌کند بسیار ساده‌تر است، در حالی که تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای سیستم عامل Tizen هستند و ال‌جی نیز از webOS در تلویزیون های هوشمند خود استفاده می‌کند. 

برای تجربه استفاده از Fire OS یا Apple tvOS، باید یک دستگاه خارجی خریداری کنید. بسته به اکوسیستمی که می‌خواهید در اطراف تلویزیون هوشمند خود بسازید، می‌توانید دستگاهی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. 

به عنوان مثال، اگر کاربر آیفون هستید، استفاده از Apple tvOS منطقی‌تر است، زیرا اشتراک‌گذاری محتوا را از آیفون یا آیپد خود آسان می‌کند و همچنین با بلندگوهای خارجی مانند HomePod هماهنگ می‌شود. 

به همین ترتیب، می‌توان Fire OS را انتخاب کرد، به خصوص اگر از دستیار صوتی الکسا زیاد استفاده می‌کنید. کاربران اندروید می‌توانند تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم عامل Google TV را انتخاب کنند و کسانی که تلویزیون سامسونگ یا ال‌جی را ترجیح می‌دهند می‌توانند تایزن یا webOS را در لیست انتخابی خود بگذارند.
در هر حال، هر مدلی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا می‌کند و به خاطر داشته باشید که  سراغ مدل‌های قدیمی‌تر نروید. 

 
 

نوع صفحه نمایش و وضوح تصویر


 اگر با تکنولوژی میانه خوبی دارید احتمالا قبل از انتخاب، تفاوت‌های ظریف یک محصول را بررسی می‌کنید. هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید نوع صفحه نمایش و وضوح آن را در نظر بگیرید. تلویزیون‌های هوشمند حداقل وضوح HD Ready یا 720p را ارائه می‌دهند، در حالی که گزینه‌های پیشرفته قادر هستند به وضوح 8K برسند که حتما گران‌تر خواهند بود. 

توجه به این نکته ضروری است که تلویزیون‌های هوشمند دارای صفحه نمایش LCD هستند، در حالی که دستگاه‌های میان رده دارای صفحه نمایش QLED و تلویزیون‌های هوشمند با کیفیت بالا دارای صفحه نمایش OLED هستند. 

شاید وضوح 4K برای بسیاری از کاربران مناسب باشد، چه گیمر باشند و چه فیلم تماشا کنند. همچنین یافتن تلویزیون هوشمند 4K در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، بسیار ساده‌تر است. 

همچنین، اکثر تلویزیون‌های هوشمند نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را ارائه می‌کنند، در حالی که برخی از تلویزیون‌های سطح بالا نرخ تازه‌سازی تا 120 هرتز را ارائه می‌کنند که بهترین گزینه برای طرفداران گیم است.
 

کیفیت صدا


 دو معیار اصلی در یک تلویزیون خوب، کیفیت تصویر و صدا است. بنابراین انتخاب یک تلویزیون هوشمند با یک جفت اسپیکر به همان اندازه مهم است که صفحه نمایش اهمیت دارد. با این حال، حتی اگر یک تلویزیون هوشمند با یک تنظیم معمولی بلندگو داشته باشید، همیشه این وسوسه وجود دارد که یک دستگاه صوتی خارجی که از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل می‌شود، تهیه کنید.

اگر کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد، تلویزیون‌های هوشمند با فناوری‌هایی مانند Dolby Atmos و DTS را در نظر بگیرید. برخی از تلویزیون‌ها مجهز به بلندگوهایی هستند که توسط متخصصان صدا مانند Dynaudio، Bang and Olufsen، Harman Kardon و سایر متخصصین تنظیم شده‌اند.

 
 

نام تجاری


 اگر قصد خرید یک تلویزیون باکیفیت گران‌قیمت هستید، باید تلویزیونی را از یک برند معتبر که نام قابل اعتمادی است انتخاب کنید. اما همانطور که گفته شد، حتی تلویزیون‌های هوشمند مقرون به صرفه نیز در چند سال گذشته بسیار حرفه‌ای‌تر شده‌اند. 

با این حال، تلویزیون هوشمند چیزی است که ما احتمالا هرچندسال یک‌بار ممکن است آن را عوض کنیم. در نتیجه بهتر است کمی بیشتر هزینه کنیم و محصول قابل اطمینان‌تری تهیه کنیم. برخی از تلویزیون‌های هوشمند دارای ضمانت‌نامه اضافی هستند که می‌تواند آرامش خاطر را در کل دوره پوشش فراهم کند.


کد مطلب: 81340

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81340/آموزش-۴-نکته-خرید-تلویزیون-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir