کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا قیمت بیت‌کوین در آستانه انتخابات آمریکا رو به افزایش است؟

27 مهر 1403 ساعت 0:28

بیت‌کوین این هفته به بالاترین سطح در سه‌ماهه اخیر رسیده است، با این امید که انتخابات پیش‌رو در آمریکا برای صنعت رمزارز مطلوب باشد.



ارزشمندترین رمزارز جهان روز سه‌شنبه با قیمت بالاتر از ۶۶ هزار دلار (۵۰ هزار پوند) معامله می‌شد، که بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است و فقط چند هزار دلار با رکورد قیمتی که پیش‌تر در سال جاری شکست فاصله دارد.

تازه‌ترین افزایش قیمت فقط دو ماه پس از فروش گسترده ناشی از وحشت‌زدگی بازار رخ داد که ارزش بیت‌کوین طی چند روز بیش از ۲۰ درصد ریزش داشت.

در حالی که فقط سه هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، برخی تحلیلگران بازار و چهره‌های این صنعت معتقدند که قیمت بیت‌کوین با پیروزی هر یک از دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن است افزایش یابد.
دیوید بن کی، یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد اتریوم، گفت: «دونالد ترامپ صنعت رمزارز را پذیرفته و خود را به‌عنوان نامزد حامی رمزارز معرفی کرده است.»

«او چند سیاست سازگار با رمزارز پیشنهاد کرده است، مانند ایجاد یک ذخیره ملی بیت‌کوین و جلوگیری از اقدام فدرال رزرو بانک مرکزی به تولید ارز دیجیتال. چرخش ترامپ نشان‌دهنده راهبرد کلی‌تر جمهوری‌خواهان برای جلب حامیان و کمک‌های مالی حامیان رمزارز است.»

کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، در مقایسه با ترامپ کمتر در راستای جلب حمایت صنعت رمزارز صحبت کرده است، اما اشاره‌هایی کرده است که نسبت به دولت فعلی بایدن، رویکرد مساعدتری به این صنعت خواهد داشت.

 



هریس، معاون رئیس‌جمهوری، روز دوشنبه در رویدادی انتخاباتی گفت قصد دارد یک «اقتصاد فرصت» ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود چارچوب‌های نظارتی برای محافظت از دارندگان رمزارز وجود دارد.

در شرایطی که طبق گزارش موسسه مالی مصرف‌کنندگان، حدود ۲۰ درصد بزرگسالان آمریکایی اکنون یک یا چند رمزارز دارند، این اولین بار است که این موضوع در انتخاباتی بزرگ در آمریکا اهمیت پیدا کرده است.

کی گفت: «در حالی که هریس موضعی قوی در حمایت از رمزارز اتخاذ نکرده است، رویکرد پذیرای او در مورد  تعامل با این صنعت نشان‌دهنده تمایل به تحول موضع‌گیری‌اش است که نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود.»

تازه‌ترین افزایش قیمت ارزش بازار بیت‌کوین را به حدود ۱.۳ تریلیون دلار رسانده است، که آن را در زمره ۱۰ دارایی ارزشمند جهان قرار می‌دهد.

به گفته لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، این موقعیت می‌تواند بیت‌کوین را از هرگونه تاثیر عمده انتخاباتی مصون نگه دارد. فینک، در جایگاه رئیس بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، پیش‌تر در سال جاری بر راه‌اندازی اولین صندوق‌های قابل معامله نقدی بیت‌کوین (ETF) نظارت داشت، که به رکوردشکنی قیمت این رمزارز کمک کرد.

مدیرعامل بلک‌راک بازار رمزارز را با بازار مسکن مقایسه کرد و مدعی شد این بازار می‌تواند مسیری مشابه را طی کند.

او روز جمعه در تماسی درباره درآمد سه‌ماهه سوم گفت: «مطمئن نیستم کدام رئیس‌جمهوری اثرگذار خواهد بود.»

«واقعا باور ندارم که این مسئله به مقررات بستگی داشته باشد. به نقدینگی و شفافیت بستگی دارد. سال‌ها پیش، وقتی بازار وام مسکن را آغاز کردیم، سال‌ها پیش وقتی بازار پربازده ایجاد شد، بسیار آهسته شروع شد. هم‌زمان که تحلیل‌ها و داده‌های بهتری ایجاد کردیم شکل گرفت، و بعد با تحلیل‌ها و داده‌های بهتر، پذیرش بیشتر شد و بازار گسترش یافت. و من واقعا معتقدم که شاهد گسترش بازار این دارایی‌های دیجیتال خواهیم بود.»


کد مطلب: 81358

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81358/چرا-قیمت-بیت-کوین-آستانه-انتخابات-آمریکا-رو-افزایش

ايتنا
  https://www.itna.ir