کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تسلا Robot Taxi و Robot Bus را به عنوان نشان‌های تجاری ثبت می‌کند

سايت خبری ايتنا , 29 مهر 1403 ساعت 1:56

تسلا اعلام کرد تولید تاکسی‌های خودران را در سال 2026 آغاز خواهد کرد و آنها با قیمت کمتر از 30000 دلار عرضه خواهد کرد.



شرکت آمریکایی خودروهای برقی تسلا درخواستی را به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ارائه کرده است تا عبارات محبوب "Robot Taxi" و "Robot Bus" را به عنوان علائم تجاری منحصراً متعلق به خود، ثبت کند.

به گزارش ایتنا، اصطلاح تاکسی ربات در سال‌های اخیر به تاکسی‌های خودران که افراد را جابجا می کنند، رواج پیدا کرده است، مانند تاکسی خودران که توسط شرکت Waymo تولید شده و در ایالات متحده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تسلا هفته گذشته درخواست خود را ارائه کرد، در حالی که موسس و رئیس شرکت، ایلان ماسک، از مدل آزمایشی یک تاکسی خودران و یک اتوبوس خودران (با حداکثر 20 مسافر) رونمایی کرد.

وب سایت خبری الکتریک که در موضوعات حمل و نقل الکتریکی تخصص دارد، برای اولین بار اپلیکیشن تسلا را افشا کرد. ماسک نیز در طول سخنرانی خود چندین بار از نام‌های CyberCab و Robovan در مورد تاکسی و اتوبوس خودران استفاده کرد.

بر اساس اعلام پایگاه داده اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، هنوز هیچ درخواستی برای ثبت علامت تجاری "Cyber ​​Cap" ارائه نشده است.

 


در همین حال، استارت آپ Starship Technologies در سال 2019 علامت تجاری Robovan را به ثبت رساند، اگرچه هنوز اتوبوسی با این نام تولید نکرده است.

ماسک گفت که تسلا تولید تاکسی‌های خودران را در سال 2026 آغاز می‌کند و آنها را با قیمت کمتر از 30000 دلار برای فروش به افراد عرضه می‌کند.

در عین حال، وی خاطرنشان کرد که در مورد زمان‌بندی بیش از حد خوش بین است. سرمایه‌گذاران از فقدان جزئیات در مورد برنامه‌های تسلا  ابراز ناامیدی کردند و پس از رونمایی از مدل‌های مفهومی جدید، سهام این شرکت حدود 9 درصد کاهش یافت.

اما، ناظران صنعت خودرو، در توانایی تسلا برای تولید یک سیستم خودران تنها با دوربین تردید دارند.

در مقابل نیز، شرکت‌های رقیب مانند Waymo (یکی از شرکت‌های تابعه گروه آلفابت که شرکت مادر گوگل است) از فناوری‌های گران‌تری مانند رادارهای لیزری استفاده می‌کنند که اطراف خودرو را از همه جهت اسکن می‌کنند.


کد مطلب: 81392

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81392/تسلا-robot-taxi-bus-عنوان-نشان-های-تجاری-ثبت-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir