کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تیم کوک برای نجات اپل دست به دامن دونالد ترامپ شد

سايت خبری ايتنا , 2 آبان 1403 ساعت 0:15

بر اساس گزارشی که بی‌بی‌سی منتشر کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که در طی تماس تلفنی با تیم کوک، مدیرعامل اپل نگرانی‌های خود را درباره تصمیمات اتحادیه اروپا ابراز کرده است.



بر اساس گزارشی که بی‌بی‌سی منتشر کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که در طی تماس تلفنی با تیم کوک، مدیرعامل اپل نگرانی‌های خود را درباره تصمیمات اتحادیه اروپا ابراز کرده است.

به گزارش ایتنا، ترامپ گفت که کوک در مورد تحریم‌های مالی اخیر اعمال شده توسط اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده است، و در نهایت اپل مجبور به پرداخت 13 میلیارد یورو (14 میلیارد دلار) در سپتامبر گذشته به دلیل مالیات‌های پرداخت نشده به ایرلند شده است.

دونالد ترامپ این ادعاها را در پادکست PBD به میزبانی پاتریک بت دیوید مطرح کرد. وی به مجری گفت که ساعاتی پیش تماسی از کوک دریافت کرده است که از جریمه های اعمال شده برای این شرکت پس از نقض قوانین اتحادیه اروپا شکایت کرده است.

ترامپ همچنین گفت که کوک به جریمه 15 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا اشاره کرده است که ترامپ در پاسخ گفت: «این خیلی زیاد است».

سپتامبر گذشته، اپل و دولت ایرلند در یک منازعه حقوقی طولانی بر سر مالیات‌های پرداخت نشده قرار گرفتند و دادگاه عالی اتحادیه اروپا اتهاماتی مبنی بر اینکه ایرلند به اپل مزایای غیرقانونی داده است، تایید کرد.

کوک تصمیم دادگاه را سیاسی توصیف کرد و خاطر نشان کرد که اپل در ماه مارس 1.8 میلیارد یورو به دلیل نقض قوانین سرویس‌های استریم موسیقی خود پرداخت  کرده است.

 


وب سایت کمیسیون اروپا خاطرنشان می‌کند که جریمه‌های آنتی‌تراست پرداخت شده توسط شرکت‌ها، وارد بودجه عمومی می‌شود و به اتحادیه اروپا کمک می‌کند تا بار مالیات دهندگان را کاهش دهد.

ترامپ به کوک گفت که اجازه نمی دهد اتحادیه اروپا از شرکت های آمریکایی سوء استفاده کند، اما این اقدام مستلزم این اشت که وی در انتخابات پیروز شود.

شایان ذکر است که ترامپ در کمپین انتخاباتی خود برای جذب چهره‌های برجسته فناوری تلاش‌های زیادی کرد که از جمله اولین آنها ایلان ماسک بود که از حامیان مهم استراتژیک کمپین او به حساب می‌آید. 

به گزارش بی‌بی‌سی، ترامپ مدعی شد که اوایل این هفته با ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل گفت‌وگویی داشته همچنین در ماه آگوست با مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ نیز تماس‌هایی داشته است.

همچنین ،ایلان ماسک و دیگر رهبران فناوری از رویکرد اتحادیه اروپا برای تنظیم پلتفرم‌های خود انتقاد کرده‌اند. اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از قوانین و شرایطی را تعیین می‌کند که شرکت‌ها برای ارائه محصولات و خدمات دیجیتال خود در منطقه باید به آن پایبند باشند.
 

اپل استدلال کرده است که باز کردن خدمات برای اشخاص ثالث - از جمله اپ استور، طبق قانون بازارهای دیجیتال - می‌تواند برای کاربران مضر باشد. قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا همچنین نگرانی‌هایی را در میان برخی از شرکت‌های فناوری در مورد تنظیم محصولات بر اساس خطرات آنها ایجاد کرده است.

نیک کلگ، مدیر متا گفت که عدم قطعیت اتحادیه اروپا دلیل تاخیر در عرضه محصولات هوش مصنوعی در اروپا است.
از سوی دیگر، اپل نیز اعلام کرد که ویژگی‌های هوش مصنوعی این کمپانی، بلافاصله در آیفون‌های اتحادیه اروپا در دسترس نخواهد بود.


کد مطلب: 81443

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81443/تیم-کوک-نجات-اپل-دست-دامن-دونالد-ترامپ

ايتنا
  https://www.itna.ir