کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه با اپل‌واچ نوار قلب بگیریم؟

سايت خبری ايتنا , 4 آبان 1403 ساعت 4:12

گزارش‌های متعددی از کاربران اپل‌واچ منتشر شده که نشان می‌دهد این ویژگی برای آن‌ها نجات‌دهنده بوده است. آزمایشات بالینی نیز کارایی این سیستم را تأیید کردند. 



یکی از ویژگی‌های قابل توجهی که اپل در سال‌های اخیر معرفی کرده، ECG یا الکتروکاردیوگرام است. این تست به‌طور اساسی فعالیت الکتریکی قلب شما را اندازه‌گیری می‌کند و شامل معیارهایی مانند نرخ و ریتم ضربان قلب می‌شود. پزشکان انجام تست ECG را در صورت بروز علائم بیماری‌های قلبی عروقی، حمله قلبی و ریتم‌های غیرطبیعی قلب توصیه می‌کنند.

به گزارش ایتنا، این تست غیرتهاجمی همچنین برای افرادی که قبلاً با شرایطی که عملکرد طبیعی قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تشخیص داده شده‌اند، یا در مواردی که روال‌های پزشکی خاص ممکن است بر سلامت قلب تأثیر بگذارد، توصیه می‌شود. 

اپل ویژگی ECG را با ساعت سری 4 در سال 2018 معرفی کرد و حسگر الکتریکی قلب را در دکمه چرخان دیجیتال (Digital Crown) و حسگر زیر آن که با پوست تماس دارد، قرار داد.
از آن زمان، گزارش‌های متعددی از کاربران اپل‌واچ منتشر شده که نشان می‌دهد این ویژگی برای آن‌ها نجات‌دهنده بوده است. آزمایشات بالینی نیز کارایی این سیستم را تأیید کردند. 
 
اپل فرآیند گرفتن ECG را برای کاربران عادی ساعت هوشمند بسیار آسان کرده است. قبل از شروع، مطمئن شوید که ساعت به‌طور محکم روی مچ دست شما قرار دارد و همچنین باید ساعت را روی مچی بپوشید که هنگام تنظیم اولیه انتخاب کرده‌اید. پس از تأمین شرایط لازم، مراحل زیر را برای ثبت فعالیت الکتریکی قلب خود دنبال کنید:

 



۱.  برنامه ECG را باز کنید: روی ساعت اپل خود، کتابخانه برنامه‌ها را باز کنید و روی آیکون برنامه ECG که یک دایره سفید با آیکون نبض قرمز در مرکز است، ضربه بزنید.

۲.  وضعیت آرامش: مطمئن شوید که دست شما در وضعیتی ثابت و راحت قرار دارد. ایده‌آل‌ترین حالت این است که دست را روی میز قرار دهید.

۳.  شروع اندازه‌گیری: با انگشت اشاره دست دیگر خود، روی دکمه چرخان دیجیتال فشار دهید و آن را به مدت 30 ثانیه روی حسگر نگه دارید.

پس از اتمام جمع‌آوری و تحلیل داده‌های فعالیت قلب، ساعت اپل به شما خواهد گفت که آیا الگوهای فعالیت قلبی عادی هستند یا خیر. 

با این حال، باید توجه داشت که عملکرد ECG ساعت اپل نمی‌تواند جایگزین تست‌های پزشکی معتبر شود و تنها به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای خطرات مربوط به سلامت قلب عمل می‌کند.

اپل همچنین هشدار داده است که با وجود وجود سخت‌افزار ECG، ساعت هوشمند نمی‌تواند برای تشخیص شرایط جدی دیگر مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا تشکیل لخته خون استفاده شود.

بنابراین اگرچه کارایی قابلیت ECG ساعت اپل در تحلیل‌های بالینی اثبات شده است، اما نباید به عنوان جایگزینی برای تست‌های پزشکی معتبر تلقی شود.

به گزارش ایتنا، در نهایت، اگر شما اطلاعات کافی برای تفسیر داده‌های ECG ندارید، بهتر است با یک متخصص بهداشت معتبر مشورت کنید، به ویژه اگر قبلاً با علائم مربوط به مشکلات قلبی تشخیص داده شده‌اید.


کد مطلب: 81500

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81500/چگونه-اپل-واچ-نوار-قلب-بگیریم

ايتنا
  https://www.itna.ir