کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تیم برتون: اینترنت افسرده‌ام می‌کند؛ ترجیح می‌دهم به ابرها نگاه کنم

6 آبان 1403 ساعت 23:45

«تیم برتون» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «دنیای تیم برتون» در لندن می‌گوید تمایلی به استفاده از اینترنت ندارد و معترف می‌شود که «کمی تکنولوژی‌هراس» است.



«تیم برتون» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «دنیای تیم برتون» در لندن می‌گوید تمایلی به استفاده از اینترنت ندارد و معترف می‌شود که «کمی تکنولوژی‌هراس» است.

او در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» می‌گوید: «اگر به اینترنت نگاه کنم، می‌بینم که افسرده شده‌ام. من را می‌ترساند چون شروع می‌کنم به پیشروی در یک حفره تاریک. بنابراین سعی می‌کنم از آن دوری کنم، چون باعث نمی‌شود حس خوبی داشته باشم.»

کارگردان «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) ادامه می‌دهد: «خیلی سریع افسرده می‌شوم، شاید سریع‌تر از دیگران. اما زیاد طول نمی‌کشد که روی چیزی کلیک کنم و گذرم به مسیر ناخواسته‌ای بیفتد.»

برتون که در طول نیم قرن گذشته فیلم‌هایی چون «بتمن» (Batman) و «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands) را ساخته، در سال ۲۰۲۲ با سریال «ونزدی» (Wednesday) نتفلیکس احیا شد و به فیلمسازی بازگشت.

او در ادامه می‌گوید یکی از راه‌های ساده مقابله با افسردگی اینترنتی را نگاه کردن به ابرها می‌داند. روش دیگر او مشغول شدن با مدل‌های غول‌آسای دایناسوری است که در خانه‌اش نگهداری می‌کند.

برتون در بخش دیگری از مصاحبه یک بار دیگر می‌گوید تمایلی به بازگشت به ژانر ابرقهرمانی ندارد: «در آن زمان نو به نظر می‌رسید. فشاری وجود داشت چون فیلم بزرگی بود و برداشت متفاوتی از کتاب‌های کامیک. فشار وجود داشت اما فشاری که امروز تجربه می‌کنید نبود. مسیری که در هالیوود طی می‌شود به «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) شبیه است. بالا می‌روی، پایین می‌آیی، منحرف می‌شوی. همین است. آنچه امروز متوجه شده‌ام و شاید به خاطر پیرتر شدن هم باشد این است که می‌گویم هر کاری دوست داشته باشم می‌کنم. و اگر تمایل دارید، بسیار خوب، وگرنه لزومی ندارد این مسیر را طی کنید.»

منبع: سایت سی‌نما


کد مطلب: 81532

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81532/تیم-برتون-اینترنت-افسرده-ام-می-کند-ترجیح-می-دهم-ابرها-نگاه-کنم

ايتنا
  https://www.itna.ir