درآمد و سودی که متا (شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ)، در سه ماهه سوم سال به ثبت رساند بار دیگر از انتظارات بازار فراتر رفت، اما نگرانی سرمایه گذاران در مورد هزینههای هنگفت آن برای هوش مصنوعی همچنان وجود دارد.
نگرانی سرمایهگذاران بابت هزینههای متا برای هوش مصنوعی
سايت خبری ايتنا , 14 آبان 1403 ساعت 3:17
درآمد و سودی که متا (شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ)، در سه ماهه سوم سال به ثبت رساند بار دیگر از انتظارات بازار فراتر رفت، اما نگرانی سرمایه گذاران در مورد هزینههای هنگفت آن برای هوش مصنوعی همچنان وجود دارد.
دومین شرکت بزرگ جهان در زمینه تبلیغات آنلاین، درآمدی معادل 40.59 میلیارد دلار به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش را نشان میدهد که از آن سود 15.69 میلیارد دلار (35+%)، یعنی 2 میلیارد دلار بیشتر به دست آورده است. بیش از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند.
به گزارش ایتنا، مارک زاکربرگ، رئیس متا، طی تماسی با تحلیلگران، از یک "سه ماهه خوب" صحبت کرد کرد که طی آن "چشم انداز بلند مدت هوش مصنوعی" در مرکز توجه قرار گرفت.
متا استفاده از این فناوری در مقیاس بزرگ برای توصیه محتوا و هدایت تبلیغات به میلیاردها کاربر (3.29 میلیارد کاربر در سپتامبر گذشته) را آغاز کرده است و به گفته دبرا ویلیامسون از Sonata Insights : این یکی از دلایل افزایش حجم فروش آن است.
به گفته زاکربرگ، بیش از یک میلیون تبلیغکننده در طول ماه گذشته از ابزارهای تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی استفاده کردهاند. به دلیل الگوریتمهای توصیه، زمانی که کاربران صرف مرور برنامههای آن می کنند امسال افزایش یافته است (+8٪ در فیس بوک و +6٪ در اینستاگرام).
دبرا ویلیامسون خاطرنشان کرد: رشد قدرتمند درآمد متا به از بین بردن نگرانیها در مورد سرمایهگذاریهای آن در هوش مصنوعی کمک میکند.
با این حال، پس از بسته شدن بورس وال استریت، سهام این شرکت تقریباً در ساعت 22:30 عصر روز اول نوامبر، در جریان معاملات الکترونیکی 2.60 درصد سقوط کرد.
کد مطلب: 81620
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81620/نگرانی-سرمایه-گذاران-بابت-هزینه-های-متا-هوش-مصنوعی