براساس اعلام شرکت متا، شرکت مادر اپلیکیشنهای فیسبوک و اینستاگرام، کاربران این اپلیکیشنها از زمانی که یک الگوریتم جدید مبتنیبر هوش مصنوعی معرفی شده است، مدت زمان استفاده از این رسانه های دیجیتال را به طور قابل توجهی افزایش دادهاند.
الگوریتم هوش مصنوعی باعث استفاده بیشتر افراد از اینستاگرام و فیسبوک شده است
14 آبان 1403 ساعت 6:13
براساس اعلام شرکت متا، شرکت مادر اپلیکیشنهای فیسبوک و اینستاگرام، کاربران این اپلیکیشنها از زمانی که یک الگوریتم جدید مبتنیبر هوش مصنوعی معرفی شده است، مدت زمان استفاده از این رسانه های دیجیتال را به طور قابل توجهی افزایش دادهاند.
این غول بزرگ فناوری ایالات متحده در جدیدترین گزارش نتایج سهماههاش اعلام کرد که بهبودهای انجامشده در هوش مصنوعی این شرکت به افزایش ۸ درصدی میزان زمانی که کاربران در فیسبوک سپری میکنند و افزایش ۶ درصدی زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف میکنند منجر شده است.
این گزارش مشخص نکرد که کاربران به طور میانگین چه مقدار زمان اضافی را در این پلتفرمهای شبکه اجتماعی سپری میکنند، با این حال برآوردهای اخیر «ایمارکتر» (eMarketer) نشان میدهد که بزرگسالان آمریکایی تقریبا ۳۰ دقیقه در روز را در هر دو اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام سپری میکنند. در طول یک سال، این افزایش زمان، چیزی معادل ۱۰ تا ۱۵ ساعت است.
در جلسه اخیر گزارش عملکرد مالی، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد که امیدوار است یک فید جدید به فیسبوک و اینستاگرام اضافه کند که بهشکل انحصاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را ارائه دهد.
او گفت: «فکر میکنم که قرار است یک دستهبندی کاملا جدید از محتوا را اضافه کنیم که محتوای تولیدشده یا خلاصهشده با هوش مصنوعی باشد، یا محتوای موجود که بهشکلی با هوش مصنوعی گردآوری شده است.»
کد مطلب: 81625
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/81625/الگوریتم-هوش-مصنوعی-باعث-استفاده-بیشتر-افراد-اینستاگرام-فیس-بوک-شده