تحقیقات اروپا از توافق تبلیغاتی محرمانه گوگل و متا
کمیسیون اروپا سرگرم تحقیقات درباره همکاری تبلیغاتی محرمانه میان شرکتهای گوگل و متا است که احتمالا مقررات گوگل برای حفاظت از کاربران خردسال را نقض کرده است.
در بحبوحه کنکاش اتحادیه اروپا از شرکتهای شبکه اجتماعی، رگولاتورهای این بلوک در اکتبر، از آلفابت (شرکت مادر گوگل) درخواست کردند اطلاعات داخلی، ایمیلها و ارائههای مربوط به این برنامه تبلیغاتی را ارائه کند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، رگولاتورهای اروپایی از گوگل خواسته اند اطلاعات بیشتری درباره همکاری تبلیغاتی محرمانه خود با شرکت متا که اکنون لغو شده و مقررات این شرکت جست و جو درباره حفاظت آنلاین از کاربران خردسال را نقض کرده است، فراهم کند.
این همکاری که نخستین بار از سوی روزنامه فایننشیال تایمز افشا شد، به تبلیغ اینستاگرام برای نوجوانان از طریع تبلیغات یوتیوب متمرکز بود. با این حال، گوگل اجازه داد این تبلیغات توسط کاربرانی که به عنوان ناشناس برچسبگذاری شده اند و بسیاری از آنها را خردسالان تشکیل میدهند، نمایش داده شود.
این روزنامه در اوت فاش کرد چگونه گوگل در یک پروژه بازاریابی مخفیانه که کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله یوتیوب را هدف قرار داده است، به شرکت متا کمک کرده است تا اینستاگرام را تبلیغ کند.
طبق گزارش این روزنامه، این همکاری که آمریکا را تحت پوشش قرار میداد و قرار بود جهانی شود، از آن زمان لغو شده است. با این حال، مقامات کمیسیون اروپا سرگرم بررسی این همکاری بوده و اطلاعاتی را به رگولاتورهای اروپایی ارسال کردهاند که اقدام علیه این شرکتها را سبک و سنگین میکنند.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل اوایل امسال، تبلیغات هدفمند مبتنی بر سن، جنسیت یا علایق افراد زیر ۱۸ سال را محدود کرد. شرکت متا هم برای پاسخگویی به نگرانیهای رو به رشد نسبت به اثرات منفی شبکههای اجتماعی، کنترلهای والدین و حریم خصوصی ارتقا یافته برای حسابهای کاربری افراد زیر ۱۸ سال در اینستاگرام معرفی کرده است.