کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد شراکت تبلیغاتی مخفیانه گوگل و متا برای آگهیهای تبلیغاتی یوتیوب در اینستاگرام که نوجوانان را هدف قرار داده به اجرا در آورده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از
انگجت، اگرچه این کمیسیون هنوز تحقیقات رسمی را آغاز نکرده، اما اقدامات فعلی آن مبتنی بر اطلاعاتی شامل چتها، ارائهها و ایمیلهای داخلی مرتبط با این نوع از تبلیغات در یوتیوب است که قبلاً از گوگل درخواست کرده بود. گوگل این شواهد را در طی یک بررسی داخلی با کد Tangerine Owl جمعآوری کرده بود.
گزارش اولیه فایننشال تایمز در ماه اوت نشان داد که کارمندان گوگل با استفاده از یک روش جایگزین، این تبلیغات را برای افراد زیر ۱۸ سال نمایش میدادند، اگرچه گوگل مدتهاست که تبلیغات هدفگذاریشده برای کودکان را ممنوع کرده است. این کارمندان به متا توصیه کردند این نوع از تبلیغات را برای گروهی که با طبقهبندی unknown مشخص شده بود نمایش دهند، که بیشتر شامل نوجوانان زیر 18 سال میشد.
گوگل و متا با همکاری آژانس رسانهای Spark Foundry یک برنامه آزمایشی تبلیغاتی را در کانادا راهاندازی کردند و سپس به ایالاتمتحده گسترش دادند، اما پس از این گزارش عمومی، برنامههای خود برای گسترش به کشورهای دیگر و پلتفرمهای دیگر متا را متوقف کردند.
این اولین بار نیست که گوگل و متا به خاطر شیوههای تبلیغاتی خود با مشکل مواجه میشوند. در سال ۲۰۲۲، این دو شرکت موضوع تحقیقات ضد انحصار از سوی کمیسیون اروپایی و اداره رقابت و بازارهای انگلستان قرار گرفتند، اگرچه هر دو نهاد در نهایت این پروندهها را بستند.