این پسربچه که تلفیقی از هوش مصنوعی منطق-محور و تکنیکهای پیچیده مدلسازی میباشد قرار است در سیستمی که بنابر گفته بسیاری از متخصصین، یکی از قدرتمندترین سیستمهای محاسباتی مجازی جهان محسوب میگردد کار کند. Eddie که حاصل تلاش محققان آزمایشگاه پلیتکنیک Rensselaer میباشد دارای عقاید و تفکرات مخصوص بخود بوده و دارای آن میزان توانائی استدلال و استنتاج است که از یک پسربچه در این سن توقع میرود. این توانائیها شامل یک ساختار گسترش یافته بنام «تئوری تفکر» است که به این کاراکتر اجازه فهم و پیشگوئی اعمال دیگر کاراکترها و حتی بازیکنان انسانی را میدهد. محققان امیدوارند این فناوری روزی بتواند در مقابل انسان و در جهان واقعی نیز بهمین ترتیب عمل کند. «Second Life مشخصاً بازی آسان و بسیار محبوبی میباشد. اما فناوریهای ما این قابلیت را دارند که در هر محیط دیجیتالی دیگری نیز عمل کرده و درحقیقت ما درنظر داریم با همکاری IBM این تکنیکها را در محیطهایی بکار بگیریم که جهان مجازی و دنیای فیزیکی بطور مستقیم با یکدیگر در تماس میباشند.» این گفته متعلق به Selmer Brijgsjord سرپرست بخش دانششناختی انستیتو Rensselaer و مسئول این پروژه میباشد. Eddie اولین قدم از استراتژی محتاطانهای است که Bringsjord آنرا «پیروزی قدم بقدم» مینامد. درحقیقت فناوریهای پیشرفتهتری از هوش مصنوعی را در آیندهای نزدیک در حوزه آموزش، سرگرمی و بازی شاهد خواهیم بود. «صادقانه بگویم، این نرمافزارها بیشمار و پایان ناپذیرند اما زمانی را تصور کنید که بتوانید با کاراکترهایی تعامل داشته باشید که هوشمندی آنها درحد ماشینهایی باشد که در فیلمهای تخیلی میبینیم.» به گفته Bringsjord از آنجائیکه Eddie درحال حاضر در محیطی کاملاً منطقی و از قبل تعریف شده اجرا میشود لزوم وجود مهندسین باهوشتر و سختافزارهایی سریعتر برای آوردن وی به محیط خارج کاملاً ضروری خواهد بود.