به گفته یکی از آگاهان پس از آنکه یاهو یا ضربالعجل سه هفتهای مایکروسافت روبرو گردید توجه خود را بیش از پیش بر مذاکره با AOL متمرکز نمود. آزمون دو هفتهای که با همکاری گوگل صورت میگیرد موجب خواهد شد تا تبلیغات آنلاین گوگل در کنار سه درصد از نتایج جستوجوی یاهو بنمایش درآید. مؤسسه حقالعملکاری Sanford C. Bernstein پیشبینی میکند یاهو با هدایت تمام تبلیغات جستوجوی خود به گوگل درآمد خود را درحدود ده درصد افزایش خواهد داد. مایکروسافت نیز در پاسخ این عمل اعلام کرد همکاری یاهو و گوگل موجب خواهد شد تا رقابت در این بازار از بین برود. مایکروسافت حدود دو ماه پیش مذاکرات خود را با یاهو برای خرید این شرکت آغاز نمود که تاکنون نتیجهای در پی نداشته است.