برابر یک گزارش دولتی که با هدف سنجش کیفیت و کمیت خدمات دولتی تهیه شده است مشخص گردید یکچهارم از شهروندان استرالیایی برای ارتباط با ادارات دولتی از روشهای آنلاین استفاده میکنند. در این گزارش آمده است که درحال حاضر معمولترین روش برای استفاده از خدمات دولتی مراجعه حضوری به ادارات و مراکز وابسته به دولت میباشد. البته میزان فراگیری این روش با نرخی نزولی از 46 درصد در سال 2004-2005 به 43 درصد در سال 2006 و نهایتاً 37 درصد در سال 2007 رسیده است. این نزول یازده درصدی اینک به مراجعه با استفاده از کانالهای آنلاین مبدل گشته است. در همین راستا و در ادامه گزارش آمده است میزان استفاده از خدمات دولتی از طریق روشهای آنلاین از 14 درصد در سال 2004-2005 به 25 درصد در سال 2007 بالغ گردیده است. Lindsay Tanner وزیر اقتصاد استرالیا میگوید این گزارش چشمانداز ارزشمندی را در پیش روی شهروندان استرالیایی و همچنین آینده استفاده از سرویسهای آنلاین دولتی میگشاید. البته آمار همیشه بیانگر حقایق نیستند و در این گزارش نیز اشاره شده است به اینکه این میزان از افرادی که روشهای آنلاین را برای استفاده از سرویسهای دولتی بکار میگیرند تنها قسمتی از افرادی هستند که مایل به این کار میباشند. در انتهای این گزارش آمده است دولت استرالیا وزارتخانهها و ادارات دولتی را موظف ساخته که تا سپتامبر 2008 کارائی و میزان تأثیرگزاری ICT را در مجموعه خود ارتقاء ببخشند.