در تحقیقی که از سوی مرکز غیرانتفاعی IT Governance Institute و از بین 749 مدیر تجاری سطح C (شامل مشاغل مدیرعامل، مدیر فناوری اطلاعات و مدیر توسعه و تحقیقات) صورت گرفت مشخص گردید که 60 درصد از سازمانها معتقدند فعالیتهای تجاری آنان بهره کافی و لازم را از IT میبرد. در صدر لیست استفاده از IT مواردی مانند روابط عمومی بهتر، ریسک مدیریتی پائینتر و مدیریت تولید بهتر به چشم میخورد. شرکتهای دارای ابتکار و نوآوری، فناوری اطلاعات را بعنوان زیربنای کسب و کار خود شناخته و از آن به عنوان سلاحی در رقابت با دیگران استفاده میکنند. با این حال نیمی از شرکتهایی که مورد پرسش قرار گرفتند هنوز معیارهای قابل اندازهگیری را در ارتباط با بکارگیری IT در سازمان خود پیاده ننمودهاند که این نشان دهنده این امر است که شرکتهای سنتی و محافظهکار در برخورد با IT و پذیرش آن از طبیعت و روش ذاتی مختص خود پیروی نموده و در برابر آن مقاومت مینمایند.