ایتنا - دیگر وقت آن رسیده که حتی خوشبینترین رسانهها و خبرنگاران هم از ارائه این سیمکارتها تا یکی دو ماه آینده و بعضا ششماه آینده، در رسانههای رسمی ابراز نا امیدی کنند و به رویای تماسهای نسل سوم ایرانیان در خرداد 90 پایان دهند.
ماه خرداد به سر رسید، اپراتور سوم نرسید
سايت خبری ايتنا , 31 خرداد 1390 ساعت 12:08
ایتنا - دیگر وقت آن رسیده که حتی خوشبینترین رسانهها و خبرنگاران هم از ارائه این سیمکارتها تا یکی دو ماه آینده و بعضا ششماه آینده، در رسانههای رسمی ابراز نا امیدی کنند و به رویای تماسهای نسل سوم ایرانیان در خرداد 90 پایان دهند.
حامد قاسمی نراقی
چه قدر زمان زود میگذرد؛ انگار همین دیروز، روز اول خرداد 1390 بود.
روزی که پس از مدتها همه منتظر بودند تا عضو جدیدی در خانواده فاوا به طور رسمی شروع به کار بکند و با این آغاز به کار رسمی، یکی از فناوریهای سطح بالا در این عرصه به ایرانیان عرضه شود.
روزی که همه منتظر بودند ببینند که پس از عشوهها و نازهای مرسوم در بازار ایران، و پس از چندبار خلف وعده بالاخره در وعده نهایی اپراتور سوم در ایران رسما شروع به عرضه سیمکارت، آن هم از نسل سوم سیمکارتهای تلفنهمراه نماید.
روز اول خرداد بود که وزیر ارتباطات و معاونش یا همان رئیس رگولاتوری در مصاحبههای جداگانه به آغاز رسمی ارائه سیمکارت اپراتور سوم را به اصحاب رسانه اعلام کردند.
از آنجا که اصحاب رسانه همیشه اخبار را برای تعیین صحت و ارائه گزارش بهتر به مردم تا انتها پیگیری میکنند، از اواخر همان روز یک خرداد در تلاشی مستمر به پیگیری محل ارائه سیمکارتها از مسئولین مذکور و مدیران شرکت تامین شمس نوین(تامین تلهکام) شدند، برای اینکه در هیچ کجا اثری از تحویل سیمکارتهای مذکور نبود و هیچ فردی این سیمکارتها رو ندیده بود.
البته محمد کرمپور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصاحبهای طنز گونه به ارائه درخت گونه سیمکارتها و شروع آن از منشی شرکت تامین تلهکام اشاره کرده بود، که این هم صحت نداشت.
اینجا بود که اتفاقات جالب آغاز شد و شرکت تامین تلهکام چند روزی به تلفنهای خود پاسخگو نبود و حتی پس از چند روز که به تعدادی از تماسهای خبرنگاران و یا مردم پاسخگو گردیدند، شماره خود را تغییر دادند تا از این ترفند برای رهایی از عدم پاسخگویی استفاده کردند.
تا زمانیکه به غیر از آرپناهی مدیر کل برند این شرکت تمامی مدیران برکنار شدند و رئیس شستا(شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی) خود سرپرست موقت این شرکت زیر مجموعه شود.
داستان اینجای کار جالبتر شد، که مسئولان رگولاتوری و وزارت ارتباطات صحبت از اخطار به این اپراتور و فقط بحث اجرای جریمه کردند، و از بازخواست و درخواست پاسخ مدیران اپراتور سوم سرباز زدند. حتی سبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات در مراسم انعقاد تفاهمنامه 8 جانبه پایش، از بیخبری این سازمان نسبت به اجرای آزمایش این اپراتور که قبلا وزیر خبر آن را اعلام کرده بود، خبر داد.
دیگر وقت آن رسیده بود که حتی خوشبینترین رسانهها و خبرنگاران هم از ارائه این سیمکارتها تا یکی دو ماه آینده و بعضا ششماه آینده، در رسانههای رسمی ابراز نا امیدی کنند و به رویای تماسهای نسل سوم ایرانیان در خرداد 90 پایان دهند.
کارشناسان هم دیگر امیدی به ارائه سیمکارت نسل سوم تلفن همراه نداشتند که به شستاییها برخورد یا فشار مسئولین وزارت باعث بیداری آنها از خواب غفلت گردید.
دو روز مانده به پایان خرداد بود که پس از 4 هفته سرگردانی رسانهها، کارشناسان، مسئولین و حتی کارکنان و کارمندان اپراتور سوم، مدیر جدید تامین تلهکام مشخص شد.
حمید فرنگ که پیش از این به عنوان مدیر خدمات ماشینی در شستا فعالیت میکرد به عنوان مدیر اپراتور سوم تلفن همراه ایران شناخته شد، تا بلکه بتواند پاسخگوی کمکاری دیگران گردد و شاهکار بینظیر در تاریخ آغاز به کار مجموعههای حساس در ایران را با کمک کارمندان خود پایان دهد.
بماند که ما گلههایی از مدیریت برند و مسئولان ارتباط رسانهای تامین تلهکام به خاطر عدم پاسخگویی داریم، اما صمیمانه برای این اپراتور و کادر مدیریتی جدید آرزوی موفقیت داشته و امیدواریم ارائه این سیمکارتها سریعتر انجام گردد تا مردم ضمن بهرهمندی از خدمات نسل سوم همراه، شاهد بالا رفتن کیفیت دو اپراتور فعال بهخاطر توسعه دامنه رقابت باشند.
البته به مسئولین وزارت و شرکت تامین تلهکام متذکر میشوم، ضمن درخواست تسریع در ارائه سیمکارت نسل سوم، کیفیت ارائه خدمات را قربانی تسریع در ارائه خدمات ننماید.
حالا که خرداد هم تمام شد، و ما هم رنگی از سیمکارت اپراتور سوم ندیدیم؛ پس بهتر است بگویم ماه خرداد به سر رسید اپراتور سوم نرسید.......
کد مطلب: 18534
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/18534/ماه-خرداد-سر-رسید-اپراتور-سوم-نرسید