ایتنا - همانگونه که ملاحظه میشود هیچ مشکلی از نظر رگولاتوری وجود نداشته و همه چیز نرمال است!
امیر احدی – موبنا - زمانی که اپراتور اول تلفنهمراه بعد از ده سال مجوز افزایش تعرفههای خود را دریافت کرد، مورد نقدهای متعددی از سوی رگولاتوری و وزیر ارتباطات قرار گرفت. وزیر ارتباطات مدیران همراهاول را کج سلیقه نامید که چرا از مجوز افزایش تعرفههای موبایل استفاده کردند.
ایرانسلیها هم در دو گام تلاش کردند تا نظر وزیر ارتباطات را جلب کنند. گام نخست کاهش قیمت اینترنت برای حدود ۵ درصد از مشترکان دائمی ایرانسل بود که این موضوع بسیار به چشم وزیر ارتباطات آمد و تقدیر وی از این اپراتور را در پی داشت. در گام دوم ایرانسل تبلیغات به راه انداخت که حالا ارزانترین تعرفه مکالمه با سیمکارتهای دائمی را دارد.
مدت زیادی نگذشته بود که وزیر ارتباطات تقدیر خود از این اپراتور را عملی هم کرد. وی گفت تا ۱۲ مرداد به ایرانسل مجوز آزمایشی ارائه نسل ۳ را خواهد داد.
اما هنوز مدت کمی از اظهارات وزیر ارتباطات نگذشته بود که ایرانسل بر خلاف عرف همیشگی و تبلیغات گستردهای که در خصوص هر کدام از خدمات و بستههای تعرفهای خود دارد، در خصوص مهمترین حق مشتری یعنی افزایش تعرفهها، بدون هیچ اطلاعرسانی جامعی تعرفههای خود را بالا برد.
اما در حالی که این موضوع به جای ایرانسل از طرف تمام رسانهها به مشترکان این اپراتور افشاگری شده و تصور میشد این موضوع مورد توجه و مواخذه رگولاتوری قرار گیرد، معاون این سازمان به دفاع از ایرانسل و کوچک شمردن اقدام این عجیب این اپراتور در عدم اطلاعرسانی به مشترکان پرداخت. معاون رگولاتوری در خصوص علت و چرایی افزایش تعرفههای ایرانسل با بیان اینکه این تغییرات و افزایش تعرفه ها در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده و مغایر با قانون نیست، گفت: طبق مصوبات این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه میتوانند تا ۲۰ درصد تعرفه سیمکارتهای دائمی، نرخ مکالمات و پیامک سیمکارتهای اعتباری خود را افزایش دهند.
وی درباره موضوع مهمتر یعنی عدم اطلاعرسانی صحیح به مشترکان این اپراتور نیز با بیان اینکه ایرانسل برای اطلاعرسانی از طریق سایت رسمی و پیامک اقدام کرده است، گفت: بررسیها نشان میدهد که اطلاعرسانی از طریق پیامک برای مشترکان اعتباری این اپراتور ضعیف بوده و این پیامک به همه مشترکان ایرانسل نرسیده است.
والسلام. همانگونه که ملاحظه میشود هیچ مشکلی از نظر رگولاتوری وجود نداشته و همه چیز نرمال است. ولی آیا چیزی مهمتر از تغییر نرخ تعرفه برای مشترکان به عنوان بزرگترین حق آنها وجود دارد؟ چرا این حق مهم به درستی ادا نشده و رگولاتوری هم به راحتی از کنار آن عبور میکند؟
بررسیها نشان میدهد که اطلاعرسانی از طریق پیامک برای مشترکان اعتباری این اپراتور ضعیف بوده و این پیامک به همه مشترکان ایرانسل نرسیده است.
چطور تبلیغاتشون خوب میرسه!
من نمی دونم چرا خودتون رو به خریت زدید!
صحبت اینه که این آقایان برای حرف خودشون هم ارزشی قائل نیستند و متاسفانه هیچ نظارتی هم روی اونها انجام نمیشه حتی اگر کارشون غیرقانونی باشه. اینکارشون که از نظر رگلاتوری قانونیه ولی باید از اونها پرسید آیا روانه کردن پیامکهای مسابقه روزی چندبار هم قانونیه. الان جدیدن یک پیامک میفرستن با عنوان "۱گیگ اینترنت هزارتومان ،۲تا ۸صبح با کد..."شما هیچ اطلاعی از این نداری که این مقدار فقط برای یک شب هست و مطمعنن تو یک شب و حدود ۶ساعت تمام کردن چنین حجمی غیرممکنه فردایش به همین عنوان برای استفاده مابقی به اینترنت متصل میشین، میبینین شارژ موبایلتون هم هرچقدر بوده تموم شده آیا این هم قانونیه که تو متن پیامک از کلمه فقط یک شب یا روزانه استفاده نمیکنن برای کسانیکه اطلاع ندارن؟ اینکار درست نیست و باعث بی اعتمادی مشترک نسبت به اون اپراتور و سازمانی که روی کار اپراتورها نظارت داره میشه البته اگر نظارتی باشه. اگر در برخی موارد مثل همین پیامکهای مسابقه که جای پیامکهای تبلیقاتی رو گرفته از مشتری دفاع و به اپراتور گوشزد بشه هم جای دوری نمیره
چطور تبلیغاتشون خوب میرسه!
من نمی دونم چرا خودتون رو به خریت زدید!