ایتنا - یکی دیگر از دلایل مهم حضور کمرنگ اخبار شرکتها در وب، نگاهِ گذاری آنها به وب است.
حمله به اخبار دم دستی(۲)
سايت خبری ايتنا , 24 مرداد 1393 ساعت 16:20
ایتنا - یکی دیگر از دلایل مهم حضور کمرنگ اخبار شرکتها در وب، نگاهِ گذاری آنها به وب است.
مهدی رودکی*
یکی دیگر از دلایل مهم حضور کمرنگ اخبار شرکتها در وب، نگاهِ گذاری آنها به وب است. یعنی همان نگاه نمایشگاهی که در رسانههای سنتی وجود دارد.
در این روش، شرکتها یک یا دو هفته قبل از نمایشگاه یا رویداد مورد نظر فعالیت رسانهای زیادی میشود و بعد از آن رویداد، فعالیت رسانهای با شیبی تند متوقف میگردد. حال آنکه وب سایت هر شرکت میتواند به طور منظم به پوشش اخبار و رویدادهای شرکت بپردازد.
در مطلب آغازین این نوشته به چنین موضوعی البته اشاره کردهام.
این شرکتها هستند که با ابزار متنوع موجود در وب، میتوانند ضریب میرایی اخبار فعالیتهای خود را کاهش دهند.
همچنین باید بایگانی قابل مراجعهای در اختیار رسانهها قرار دهند.
اولین نتیجه وجود چنین بایگانی منظمی، ارسال این سیگنال است که دارنده سایت، فعال است و اخبار و سابقه اخبار را ارج مینهد.
برای هر خبرنگاری که علاقهمند به پرس و جوی اخبار و ربط دادن آنها به یکدیگر است، چنین سایتی حتما شایسته احترام است.
اعتبار یک شرکت به مجموع تجربههای خوشایند و ناخوشایندی است که تجربه کرده است و علاوه بر رشد و بقا و درآمدزایی، بخشی از وظیفه آن کمک به رشد بستری است که در آن فعالیت میکند.
نوشتن از همین تجربههای خوشایند و ناخوشایند در قالب خبر یا گزارش و یا با هر نام دیگر، به عنوان خوراک اولیه همواره مورد نیاز خبرنگاران تحلیلگر و البته مدیران جوان و شرکتهای نوپاست.
انتشار طبیعی خبر و بازتاب و تحلیل آن، به سود همگان است: از شرکتهای قدیمی و نوپا گرفته تا اصحاب رسانه و دریافت کنندگان محصولات و خدمات.
-----------------------------------------------------
* کارشناس وب و مدیر عامل شرکت رهنمون
کد مطلب: 31877
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/31877/حمله-اخبار-دم-دستی-۲