ایتنا - ایرانسل دائما و به هزار بهانه و دلیل و بیبهانه پیامکهای تبلیغاتی سرویسهای خودش را ارسال میکند اما از ارسال یک پیامک ساده اطلاعرسان طفره میرود.
اجحاف ایرانسل در حق بهترین مشتریانش
سايت خبری ايتنا , 3 آذر 1393 ساعت 12:54
ایتنا - ایرانسل دائما و به هزار بهانه و دلیل و بیبهانه پیامکهای تبلیغاتی سرویسهای خودش را ارسال میکند اما از ارسال یک پیامک ساده اطلاعرسان طفره میرود.
همایون بهزادیان - ایرانسل یکی از بزرگترین شبکههای مخابراتی خاورمیانه است، این را به گواهی تعداد بالای مشترکینش به راحتی می توان حدس زد، افراد زیادی به خاطر قیمت پایین سیمکارتهای ایرانسل جذب این شبکه شده اند و برخی دیگر از افراد نیز نظیر بنده به جهت هزینه پایینتر تماس.
اگرچه ایرانسل طیف گوناگونی از خدمات را ارائه میکند، اما عمده مشتریانن این شرکت مشترکین سیمکارتهای ایرانسل هستند.
ایرانسل دو نوع مشترک دارد که در بین مردم به مشترکین سیمکارتهای اعتباری(پیشپرداخت) و مشترکین سیمکارتهای دائمی(پسپرداخت) معروف هستند.
اگرچه نوشته حاضر قصد ندارد درباره نحوه نامگذاری انواع مشترکین صحبت کند، اما لازم است یک بار دیگر کلماتی را که انواع مشترکین را تعریف میکنند ببینیم، مشترکینی که قبل از برقراری هر گونه تماس، ارسال پیامک و ارتباط اینترنتی، باید حساب خود را شارژ کنند، جزو مشترکین پیشپرداخت هستند و گروهی از مشترکین که هزینه خدمات را با قبض و بعد از استفاده پرداخت میکنند، مشترکین پسپرداخت هستند.
بنده جزو مشترکین پسپرداخت ایرانسل هستم و اتفاقی که اخیرا برای من افتاد، باعث شد این مقاله را بنویسم.
من حدود دو ماه قبل تصمیم گرفتم اینترنت موبایلم را فعال کنم. چند روز پس از فعال کردن این گزینه، پیامک رسیدن به حد مصرف ۷۵% برای من ارسال شد(توضیح اینکه حد مصرف سیمکارت من به صورت خودکار از ۲۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و نیز اینکه به صورت معمولی هزینه هر دوره من در حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان میشد) ۷۵% حد مصرف یعنی چیزی در حد ۳۷.۵۰۰ تومان که رقم خیلی زیادی است. با توجه به این مبلغ بالا، فکر کردم احیانا سیستم ایرانسل دچار مشکل شده وگرنه من هیچ وقت چنین مصرفی ندارم. روز بعد نیز پیامک رسیدن به حد ۸۵% به دست من رسید، ساعتی بعد پیامک رسیدن به حد مصرف ۹۵% و در نهایت نیز خط من یک طرفه شد!
بلافاصله با پشتیبانی ایرانسل تماس گرفتم و درخواست زیر هزینهها را کردم. اپراتور مربوطه گفت چون مشترک دائمی(پسپرداخت) هستید ریز هزینههای دو ماه گذشته را میتوانید پایان ماه بعد دریافت کنید(!) در حالی که اگر مشترک اعتباری(پیشپرداخت) میبودید در لحظه می توانستید ریز هزینهها را دریافت کنید! خلاصه بعد از بیان موضوع و اینکه من فقط ۶۰ مگابایت اینترنت مصرف کردم و این مقدار مصرف مگر چقدر هزینه دارد، جناب اپراتور گفت که رقم اصلا عجب نیست و هر کیلوبایت اینترنت موبایل ۵ ریال محاسبه میشود. به عبارت دیگر برای ۶۰ مگابایت اینترنت مصرف شده در طی چند روز بنده باید مبلغی در حدود ۳۰ هزار تومان پرداخت میکردم!
با یک حساب سرانگشتی و در نظر گرفتن هزینه هر گیگابایت ترافیک ADSL معادل ۳۶۰۰ تومان مشخص میشود تعرفه اینترنت موبایل برای مشترکین پسپرداخت ایرانسل(هر کیلوبایت ۵ ریال در نتیجه هر گیگابایت ۵۲۵ هزار تومان) تقریبا ۱۵۰ برابر تعرفه ADSL میباشد(یا به طور دقیقتر ۱۴۵ برابر)
در ادامه اپراتور به بنده استفاده از طرحهای تشویقی را پیشنهاد کرد. بنده نیز ابتدا ۵۰ هزار تومان به حساب ایرانسل واریز کردم و بعد از وصل شدن مجدد موبایلم، طرح ماهانه ۲ گیگابایت با قیمت ۱۰ هزار تومان را فعال کردم و انصافا از سرعت نسل ۳ راضی بودم تا اینکه..... چشمتان روز بد نبیند!
یک روز صبح که بیدار شدم، ابتدا پیامک یک طرفه شدن خط، سپس پیامک رسیدن مصرفم به۹۵% حد مجاز و سپس رسیدن به ۷۵% حد استفاده را دریافت کردم! یعنی فاصله بین ۳۷ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان را در کسری از ثانیه طی کردم!!
کد مطلب: 33339
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/33339/اجحاف-ایرانسل-حق-بهترین-مشتریانش