ایتنا - وقتی که وزیر به راحتی اقرار میکند که دو سال و نیم پیش این اطلاعات فاش شده و با همکاری همهجانبه وزارتخانه و ایرانسل این موضوع مخفی مانده است...
ایرانسل و اعتمادی که باید ترمیم شود
20 تير 1395 ساعت 12:24
ایتنا - وقتی که وزیر به راحتی اقرار میکند که دو سال و نیم پیش این اطلاعات فاش شده و با همکاری همهجانبه وزارتخانه و ایرانسل این موضوع مخفی مانده است...
زهرا میرخانی - یکی از افتخارات ایرانسل، به زعم خودشان، دریافت" نشان بینالمللی اعتماد مشتریان" در سالهای گذشته بود که مدیران و روابط عمومی اپراتور زرد بارها این "افتخار" را در بوق و کرنا کرده و آن را مایه مباهات میدانستند.
اما حالا که تشت رسوایی از بام افتاده و اطلاعات خصوصی ۲۰ میلیون مشترک این اپراتور افشا شده است آیا هنوز هم میتوان به "اعتماد مشتریان" غره شد؟ البته بماند که طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات و با استناد به آمارهای سامانه پاسخگویی و طرح شکایت این وزارتخانه، از نظر میزان رضایت مشترکان، در بین اپراتورهای ارتباطی، ایرانسل مقام آخر را به دست آورده است.
این خود به این معنا است که پیش از این که مشترکان خبر از افشای اطلاعات خصوصیشان داشته باشند، گلایههای دیگری نیز داشتهاند و حال باید دید در چنین شرایطی که اپراتور برایشان رقم زده این اعتماد چگونه ترمیم خواهد شد.
موضوع دیگر این که در شبکه ایرانسل چه میگذشته که از ۱۱ میلیون و اندی، ۱۰ میلیون تقاضای لغو پیامکهای ارزش افزوده به مشترکان این اپراتور مربوط است؟ اکنون ۱۵ میلیون انصرافی از پیامکهای تبلیغاتی و ارزشافزوده، ۲۰ میلیون افشای اطلاعات مشترکان، حجم بالای سیمکارت بدون هویت و غیره در پرونده ایرانسل وجود دارد و بازهم دریغ از حتی یک عذرخواهی!
در آخرین لحظات ایرانسل پنج روز پس از افشای اطلاعات کاربران، سکوت رمزآلود خود را شکست و در بیانیهای کوتاه از اساس هرگونه افشا، سرقت و هک و مورد نفوذ قرار گرفتن اطلاعات مشترکان را تکذیب کرد. به این ترتیب اصحاب کهف گویا حتی اذعان وزیر ارتباطات به فاش شدن اطلاعات مردم در دوسال ونیم گذشته را هم نشنیده گرفته بودند!
از ایرانسل که بگذریم، در این میان وزارت ارتباطات چگونه میخواهد اعتماد مردم را جلب کند؛ وقتی که وزیر به راحتی اقرار میکند که دو سال و نیم پیش این اطلاعات فاش شده و با همکاری همهجانبه وزارتخانه و ایرانسل این موضوع مخفی مانده است. یعنی به همین راحتی صورت مسئله پاک شده و با بیتوجهی در قبال حریم خصوصی مردم تصمیمگیری شده است. از کجا مطمئن باشیم که نمونههای دیگری از این اتفاق رخ نداده و مردم و رسانهها از آن بیخبر باشند. حالا ایرانسل به جای پاسخگویی شفاف و عذرخواهی از مردم صورت مساله را پاک کرده و اپراتورهای دیگر را متهم میکند و وزیر هم گویی که از اتفاق ساده و پیشپاافتادهای صحبت میکند. در این میان کسی دغدغه پاسخگویی به اعتماد مشترکان را ندارد. (منبع:عصرارتباط)
کد مطلب: 44097
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/44097/ایرانسل-اعتمادی-باید-ترمیم-شود