۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۱
پرویز رحمتی چهره برتر چهره برتر ICT سال 89

مشکل امروز توسعه فاوا مدیریت ناکارآمد فرآيندهای اجرایی است

ركن چهارم كشور رسانه‌ها به خصوص رسانه‌هاي حوزه IT هستند كه با عزمي جزم تلاش مي‌كنند با فعاليت‌هايي از اين قبيل، مسايلي را در ارتباط با معيارهاي در ذهن‌شان به عنوان ارزش‌هاي حرفه‌اي در جامعه مطرح كنند و به همين منظور از آنها قدرداني مي‌كنم.
پرويز رحمتي - چهره آي.سي.تي سال 1389
پرويز رحمتي - چهره آي.سي.تي سال 1389

مراسم تقدیر از چهره آی.سی.تی سال ۸۹ کشور با حضور فعالان بخش خصوصي، مسئولان بخش دولتي، كارشناسان، اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش فناوران در این مراسم از پرویز رحمتی، مدیرعامل شرکت رایورز و رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان چهره برتر ICT سال و شركت‌هاي نمونه و فعال سال گذشته تقدير به عمل آمد.

تا پایان سال ۹۴ همه کارت هوشمند خواهند داشت
احمد بزرگیان، معاون توسعه انسانی ریاست جمهوری در این مراسم با مثبت خواندن این برنامه، آن را همچنین عرصه مناسبی برای آشنایی با توان مدیران بخش خصوصی و تعامل مثبت آن با بخش دولتی ذکر کرد.

وی با بیان این مطلب که شعار ما حذف ارتباطات مبتني بر كاغذ از سازمان‌هاست، اظهار داشت:‌ حجم ارتباطات كاغذي بين سازمان‌ها و ارگان‌ها ۵۰۰ هزار تن است كه بايد بخش خصوصي در اين حوزه كمك كند تا ارتباطات شفاف، روشن، صحيح و ارزان مبتني بر ارتباطات الكترونيكي را در اختيار مردم قرار دهيم.
وي گفت: شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونيكي است و ما هم با آغوش باز پذيراي ايده‌ها و فعاليت‌هاي در اين راستا توسط بخش خصوصي خواهيم بود.

او افزود: نقشه دولت الكترونيكي و همچنين ۲۵۰ پروژه با زيرپروژه‌هاي فراوان را در اين حيطه تعريف كرده‌ايم و اجراي اين كار تنها از دست دولت برنمي‌آيد و بخش خصوصي هم بايد كمك حال ما باشد تا بتوانيم قيد و بندها را از سر راه برداريم و پتانسيل اين حوزه را به اندازه كافي شكوفا و از آن استفاده كنيم.

وي افزود: بخش‌هاي الكترونيكي در سيستم پولي و بانكي به ميزاني انجام شده و بايد اين حركت در ساير بخش‌هاي ديگر نيز انجام شود و بايد دانست ماموريت سازمان‌ها در جهت اهداف و وظايف‌شان تنها با استفاده از بستر الكترونيكي قابل تحقق است و ما هم در اين راستا برنامه‌اي تدوين كرديم و با همكاري بين دو معاونت، برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري، درصدد رساندن اين اهداف و برنامه‌ها به سر منزل نهايي هستيم.

بزرگيان ابراز كرد: ‌تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد ۷۰ درصد خدمات دولت را به مردم به صورت الكترونيكي ارايه دهيم كه حركتي بسيار ارزشمند است و با كمك بخش خصوصي اجرايي خواهد شد.
او افزود: در كشور ديگر به سخت‌افزار نيازي نداريم و به اندازه كافي وجود دارد و به اندازه كافي پول براي سخت‌افزار داده‌ايم و بايد براي توليد نرم افزارهايي كه بتوانيم از اين سخت‌افزارها استفاده كنيم، حركت كنيم.

وي افزود: ما حداقل به ۱۰ هزار متخصص آي تي، برنامه‌نويس در حد يك و بالا نياز داريم تا هم خدمات G۲G و هم خدمات G۲C را محقق كنيم و در اين راستا نگاه ما بايد تعامل، همفكري و همكاري با بخش خصوصي باشد.

بزرگيان گفت: ‌تا پايان سال ۹۴، تمام مردم ايران بايد كارت هوشمند ملي با تمام مباحث امنيتي و خدماتي كه در ساير كشورها وجود دارد، داشته باشند.

وي گفت: ‌براساس سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ و هم برابر قانون خدمات كشوري در ماده‌هاي ۲۴، ۱۲ و ۱۶ به هيچ وجه به سازمان‌هاي دولتي اجازه برنامه‌نويسي نمي‌دهيم و قسمت تهيه كردن و محقق كردن اهداف برعهده بخش خصوصي است و بحث نظارت‌ها هم با ماست.

او تصريح كرد: پايه‌ريزي انجام داديم كه هر كسي بعد از ما بيايد، بايد اين روال را در حركت اتخاذ كند و اهداف و برنامه‌ها در قالب دولت الكترونيكي محقق خواهد شد.

معاون نوسازي معاونت توسعه مديريت رييس جمهور اضافه کرد: اگر بخواهيم در چارچوب قانون ارايه خدمات دهيم، راهش از طريق دولت الكترونيكي است.

معضل فرآيندهاي اجرايي پیاده سازی اهداف
پرويز رحمتي، رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور نیز در ادامه این مراسم گفت: اميدوارم فعاليت‌هايي از اين قبيل، زمينه را فراهم كند كه اگر حركتي در جهت شكل‌گيري سازمان‌هاي مردم نهاد و تعميق آنها بين بخش خصوصي و مردم و دولت است به عنوان ارزش‌هاي اصل تلقي شود.

وي گفت:‌ شرايط و وضعيت در سال ۸۹ به گونه‌اي بود كه كماكان از عدم حداقل‌هاي لازم برخوردار بوديم و چالش‌هاي پيش روي حوزه زيرساختي اينترنتي همچنان وجود داشت و نكاتي عديده‌اي بود كه به‌رغم تمايل منابع عرضه و مراكز سياستگذار ما را نسبت به تحقق اهداف مشترك كمي با مشكل مواجه مي‌كرد ولي اتفاقاتي هم در كنار اين موضوع افتاد كه شرايطي را رقم زده كه اميدواريم در سال ۹۰ و در سال نخست برنامه پنج ساله توسعه، تمركز بر توسعه خدمات الكترونيكي داده شود كه موتور محركه رونق بخش بازار IT باشد.
او گفت: انتظار داريم با توجه به ساختار متمركز كارگروه فاوا مشكلي در زمينه هدايت و سياستگذاري متمركز نداشته باشيم.

رحمتي با بيان اينكه ‌يك آرزو دارم كه بر يك معضل تاريخي غلبه پيدا كنيم زيرا معضل ما صرف كردن فعل خواستن و اهداف متعالي نيست، خاطرنشان كرد: معضل ما ساز و كار اجرايي و مديريت نه چندان كارآمد فرآيندهاي اجرايي و چگونگي سازوكاري است كه امكان پياده‌سازي و تحقق اهداف را براي ما پياده مي‌كند و عمده گرفتاري‌هاي ما تداخلات و تصميمات متناقض و مجموعه ضوابط فني و اجرايي نوشته شده ولي انجام نشده و يا نادرست در حال انجام است كه فضاي اجرايي را دچار مشكل مي‌كند.

او خاطر نشان كرد: ركن چهارم كشور رسانه‌ها به خصوص رسانه‌هاي حوزه IT هستند كه با عزمي جزم تلاش مي‌كنند با فعاليت‌هايي از اين قبيل، مسايلي را در ارتباط با معيارهاي در ذهن‌شان به عنوان ارزش‌هاي حرفه‌اي در جامعه مطرح كنند و به همين منظور از آنها قدرداني مي‌كنم.

بر اساس این گزارش، آزاده داننده مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران، سیدولی الله فاطمی مدیرعامل شرکت توسن، ناصرعلی سعادت مدیرعامل شرکت ندارایانه، و محمود امیری رییس هیات مدیره گروه مادیران با گزینش هیات داوران به عنوان مدیران شایسته معرفی شدند و مورد تشویق و قدردانی قرار گرفتند.
کد مطلب: 18030
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام