ايتنا - وقتی روزنامه فناوران برای دومین روز متوالی از این نمایشگاه گزارشی منتشر کرد و در آن به خلوت بودن و جای خالی بازدیدکنندگان اشاره کرد، متولیان میامکس به بدترین لحن نسبت به این اطلاعرسانی اعتراض کردند،
ضعف اطلاعیساني يك بازار بزرگ
«میامکس» و رسانه
روزنامه فناوران اطلاعات , 4 تير 1390 ساعت 15:52
ايتنا - وقتی روزنامه فناوران برای دومین روز متوالی از این نمایشگاه گزارشی منتشر کرد و در آن به خلوت بودن و جای خالی بازدیدکنندگان اشاره کرد، متولیان میامکس به بدترین لحن نسبت به این اطلاعرسانی اعتراض کردند،
ساحره چمنی - به جرات میتوان گفت «بازار موبایل ایران» یکی از شیکترین، استانداردترین و مناسبترین موقعیتهای بازار است که تاکنون برای خرید و فروش تلفن همراه در ایران تاسیس شده است.
با وجود صرف هزینههای بسیار برای ایجاد فضای جذاب و مناسب مشتریان موبایل اما متاسفانه با گذشت یک سال و نیم از افتتاح آن هنوز نتوانسته مشتری و مخاطبان خاص خود را بیابد و به خود جذب کند.
این بازار در تاریخ ۸/۸/۱۳۸۸ و در پی تبلیغاتی گسترده، کار خود را با فروش تلفنهمراه آغاز کرد و بهتدریج کالاهای دیگر آیتی همچون کامپیوتر و لپتاپ و تبلت نیز به ویترین فروشگاههای این بازار راه پیدا کرد.
این بازار لوکس که دقیقا در مجاورت بزرگترین مکان خریدوفروش موبایل راهاندازی شده است، با همه تدابیر هنوز به هدف ایجاد خود نرسیده و با گذشت یک سال و اندی از شروع به کار، امکانات خاص آن همچون ۹ طبقه پارکینگ رایگان، سیستم تهویه و خنکسازی و گرمایشی هوا با ازدحام خریداران موبایل روبرو نشده است.
اما مدیران پاساژ دست از تلاش برنداشتهاند و با هدف جلب خریداران و با همکاری اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری اقدام به راهاندازی نمایشگاه تخصصی گوشی و آلات موسیقی با نام میامکس کردند؛ دو محصولی که جزو پرطرفدارترین ابزارهایی است که همه اقشار جامعه را به سوی خود میکشاند.
نمایشگاه میامکس اگرچه قصد داشت بازار موبایل را روی بورس آورد، اما از یک ضعف اساسی رنج میبرد و آن ارتباط ضعیف برگزارکنندگان نمایشگاه با رسانهها و خبرنگاران این حوزه بود. چنانکه خبر برگزاری آن به صورت خودجوش و با مشاهده بیلبوردهای تبلیغاتی توسط خبرنگاران تهیه شد؛ بدون برگزاری هیچ نشست یا برپایی ستاد خبری.
اما ارتباط ضعیف و برداشت نادرست برپاکنندگان بازار موبایل، یا میامکس به همینجا ختم نمیشود.
چراکه متاسفانه وقتی روزنامه فناوران برای دومین روز متوالی از این نمایشگاه گزارشی منتشر کرد و در آن به خلوت بودن و جای خالی بازدیدکنندگان اشاره کرد، متولیان میامکس به بدترین لحن نسبت به این اطلاعرسانی اعتراض کردند، تا جاییکه خبرنگار اعزامی به پاساژ را دختربچهای بیتجربه خوانده و با برخورد خشن، وی را به کشیده شدن به دادگاه تهدید کردند.
این در حالی بود که برخلاف انتظار مسئولان نمایشگاه، بازخورد این گزارش منجر به شلوغی نمایشگاه شد و بازدید ۱۵ هزار نفر را در روز چهارم نمایشگاه رقم زد.
آنان دربرخورد خود با خبرنگار فناوران به این نکته توجه نکردند که اساسا رونق نمایشگاهها و جشنوارههایی همچون «میامکس» مورد علاقه ما نیز هست و برای توسعه بازار خود را موظف به حمایت از چنین رویدادهایی میدانیم و به همین دلیل هم از استقبال مردم از دو سه روز آخر میامکس خرسندیم.
اما طبیعی است که هدف اصلی ما اطلاعرسانی و انعکاس «واقعیات» است، حتی اگر به ضررمان باشد.
با این اوصاف توجه مدیران بازار موبایل را به این نکته جلب میکنیم که در عملکرد خود نسبت به ایجاد «بازار موبایل ایران» به ضعف خود در برقراری ارتباط با رسانهها و خبرنگاران توجه کرده و این نقیصه را جبران کنند.
کد مطلب: 18590
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/18590/میامکس-رسانه