ايتنا - کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در صورت تصویب بسته پیشنهادی مخابرات،شوکی تازه را به خانوارها و مشاغل وارد میکند.
هزینه تماس از تلفنهای ثابت شرکت مخابرات ایران با تغییر تعرفه پایه از پالس به دقیقه حداقل ۱۰ برابر افزایش مییابد.
به گزارش ایتنا از عصر ارتباط، شرکت مخابرات ایران در بسته پیشنهادی جدید خود که هماکنون در دستور کاری کمیسیون تنظیم مقررات قرار دارد علاوه بر محاسبه مکالمات به دقیقه، نرخ هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت شهری را حدود ۲۵۰ ریال پیشنهاد داده است که افزایش حداقل ۱۰ برابری را نسبت به تعرفههای فعلی نشان میدهد.
از سوی دیگر، تعرفه پیشنهادی شرکت مخابرات ایران درخصوص تعرفه یکسان مکالمات بین شهری و استانی رقم ۴۰۰ ریال به ازای هر دقیقه است.
این شرکت پس از خصوصی شدن در تعرفههای جدید خود به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح یکسانسازی تعرفه تماس بین شهری و استانی را بهصورت سراسری داده و در صورتی که رگولاتوری با تعرفههای پیشنهادی آن موافقت کند، تعرفه تماسهای بین شهری و استانی در سراسر کشور به صورت یکسان ۴۰۰ ریال خواهد شد.
شرکت مخابرات ایران مدتی است طرح یکسانسازی کدهای بین شهری را مطرح کرده که قرار بود نخستین فاز آن در استان تهران اجرا شود. براساس این طرح، دولت متعهد شده است درصورت اجرای طرح یکسان سازی کدهای بین شهری چنانچه مخابرات با کاهش درآمد مواجه شود، نسبت به جبران درآمدهای آن برآید و چون تاکنون منبع مالی آن از سوی دولت در نظر گرفته نشده، اجرای آن بین شهرهای استان تهران هم به تعویق افتاده است و فعلا از اجرای آن خبری نیست.
شرکت مخابرات ایران در بستههای پیشنهادی خود به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص تغییر تعرفههای تلفن ثابت موضوع تغییر تعرفه از پالس به دقیقه را مطرح کرده است. این درحالی است که اکنون واحد مکالمه با تلفن ثابت براساس پالس و برابر با معادل زمانی ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه است که براساس آن هزینه ۴۵ ریالی هر پالس تلفن شهری از مشترکین اخذ میشود.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در صورت تصویب بسته پیشنهادی شرکت مخابرات ایران که با عنوان عادلانه کردن تعرفههای مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه داده است، پس از دیگر صورتحسابها، شوکی تازه را به خانوارها و مشاغل وارد میکند.
تعرفه کنونی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران دومین تعرفه ارزان این خطوط سیمی تلفن در دنیا که شرکت مخابرات ایران را بر آن داشته است تا پس از خصوصی شدن نسبت به تغییر آنها براساس منافع یک شرکت خصوصی و نه دولتی اقدام کند.
تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت شهری و بین شهری مدتی است که از سوی شرکت مخابرات ایران مطرح شده و به دلیل اختلاف زیادی که با قیمتهای فعلی وجود دارد، سازمان تنظیم مقررات همچنان در حال بررسی آن است و از تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات سر باز زده است.
لطفالله سبوحی، معاون صدور مجوز و بررسیهای فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این اعلام کرده بود که پیشنهادات پیشین مخابرات از سوی این سازمان بررسی شده و چندین مشکل در این زمینه وجود داشته که به مخابرات ارجاع شده تا اطلاعات بیشتری ارایه دهد و بتوان آن را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی کرد.
به گفته او، شرکت مخابرات براساس تحلیلها و بررسیهای کارشناسی خود قیمتهای جدیدی برای مکالمات تلفنی پیشنهاد داده که طبق آن سیستم تعرفهگذاری تغییر کرده است.
این تعرفههای پیشنهادی مخابرات درحالی است که صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بارها بسته پیشنهادی خود را عادلانه کردن تعرفهها توصیف کرده بود و علیرغم افزایش هنگفتی که در صورت تصویب این تعرفهها در صورتحساب مشترکان اعمال خواهد شد اما بر کاهش تعرفه در برخی نقاط کشور اصرار داشت.
او گفته بود که مخابرات در برخی از مواد این بسته پیشنهادی افزایش تعرفه تلفن ثابت را خواستار شده اما در بخش تلفن همراه سیاست کاهش تعرفه به ویژه در مکالمات بین استانی مدنظر است.
فیضی که از عدم بررسی و تعیین تکلیف تعرفههای پیشنهادی شرکت مخابرات ایران در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گلایهمند است، گفت: «تعرفهها در رگولاتوری گیر کرده و اجرایی نمیشوند.»
او با اشاره به اینکه این تعرفهها مرتب بهروز میشوند، افزود: «در تعرفههای پیشنهادی اصلا بحث افزایش تعرفه تماس از تلفن ثابت به تلفنهمراه و تلفنهمراه به تلفنهمراه وجود ندارد.»
به گفته او، موضوعی که شرکت مخابرات ایران بیشترین تاکید را روی آن دارد، بحث عادلانه کردن تعرفههای موجود است که بهطور کامل به شبکه تلفن ثابت کشور مربوط میشود.
فیضی با اشاره به اینکه در این بسته پیشنهادی در طرح عادلانه کردن تعرفهها هر دو موضوع افزایش و کاهش تعرفهها مطرح است، گفت: «نقاطی که هزینه تلفن ثابت آنها کاهش مییابد به مراتب بیشتر از نقاطی است که قرار است هزینههای آنها افزایش یابد.»
احتمال افزایش چند برابری و گرانی تعرفههای تلفن ثابت درحالی به میان آمده که شرکت مخابرات بارها از عدم تاثیر طرح هدفمندی یارانهها بر قیمت تمام شده خود خبر داده و گفته بود تعرفههای تلفنهای ثابت و همراه افزایش نخواهند داشت. اما اکنون در مواجهه با افزایش هزینههای سربار خود علیرغم سودزا بودن روند فعالیت این شرکت ناگزیر از افزایش شده است.
ما كه داره بهمون فشار مياد..اينم روش....
مثل اينكه قراره پدر مردم رو در بيارن كه همه چيز رو دارن گرون ميكنن...
بابا يكي نيست بگه شما كه همه چيز رو دارين جهاني ميكنين و يارانه هارو آزاد ميكنين آيا در همه موارد اينجوريه؟؟/
آيا توي خودرو هم همين مسئله هست؟؟؟
چي شد تا تعرفه به 70 درصد رسيد سريع دوباره برگردوندينش؟؟؟؟/
خب فقط يك جواب هست و اينكه هر كي توي كشور عزيزمان به فكر جيب گشاد خودش هست و بس..
واقعا متاسفم...
اين عدالت عدل علي كه مي فرمايين كجا ميفروشن؟؟؟
اين همه بدبخت و بيچاره كجا هستن ما كه نميبينيم؟؟؟
خب معلومه منم اگه ماهي 5 ميليون به بالا درامد داشته باشم خيالم نمياد ولي حيف كه اكثر ما ايرانيا درامدمون زير 500 هزار تومان هست...
خب شما بگيد ما حق زندگي كردن نداريم و خلاص تا بريم خودمون رو زنده به گور كنيم راحت بشين..اونوقت خودتون با اين پولا بزنين توي سرو كله هم و هي واسه هم قيمت بالا كشين....
واقعا متاسفم...
شايد بايد براي همه كشورم متاسف باشم كه توي ايران زندگي ميكنيم كه هيشكي به فكر قشر پايين نيست...متاسفم
بابا دست مریزاد
هردم از این باغ بری میرسد---- تازه تر از تازه تری میرسد
باید مردم به فلاکت بیافتند
به قول انگلیسیها: فارس ها رو باید گرسنه نگه داشت تا جلوت قد علم نکنند. ( شما هم دارید همین کار رو با مردم میکنید)
مثلا قیمت بنزین الآن توی کشورهای خلیج فارس 700 تا 900 تومنه ( البه بنزین باکیفیت بیش از 3 برابر ایرانی) قیمت مثل قیمت خودمونه ولی آیا قیمت خودرو هم مثل قیمت کشور خودمونه؟!!!
الآن یه ماشین مثلا هیوندای جنسیس 2011 تو کشورهای عربی به پول ما بین 25 تا 30 میلیون ( بسته به امکانات و فول بودنشون ) داره معامله میشه ( قیمت صفر کیلومتر و کارخونه ایش ) ولی این قیمت یه ماشین زانتیای ایرانی به دردنخوره تو ایران. که وقتی که از کارخونه میگیریش تازه میفهمی که 1000 تا ایراد داره.
این تازه قطره ای از دریاست
هزار تا مشکل داریم تو کشورمون
کیه که به داد ما بدبختا میرسه
خدایا خودت کمک کن.
مارو راحت کن ( این بهترین لطفه )
امروز تو تهران بارون اومده به هر کی زنگ میزنم اینترنتش قطع و خط تلفنش هم نویز داره یا سرعت در حد 3-4 کیلو بایت داره!!
اونقت الان پول کدوم کارشون رو میخوان بگیرن ؟؟
لطفا ایتنا جان از این خبر دیگه به راحتی نگذز و در این باره یه کم هم کمک کن و حرف مردم رو به زن. به نظرم فقط اطلاع رسانی و انشتار خبر کافی نیست نیاز به گزارش و پیگیری هم هستش
دوستان،عزیزان چرا منفی بافی می کنید؟ قرار نیست گرون بشه.می خواهند کاری کنند 70 میلیون مردمی که هر روز از مرز بازرگان به بندر چابهار زنگ می زنند هزینه هاشون بیاد پایین.حالا یک تعداد انگشت شمار هم تجار با درآمد بالادر سایر شهر ها و روستاها هستند که چون کار تجاری انجام میدن باید هزینشو بدن!!!
اینم از خصوصی سازی که بهانه کردن و مخابراتو بخشیدن. مگه قرار نبود قیمت ها کاهش پیدا کنه و کیفیت بره بالا؟ دولتی که بود که بهتر بود. شیطونم درس میدن به خدا.
اگر بسته پیشنهادی صحت داشته باشد واقعا ادمها ی بی درد که احتمالا در قصر شیشه ای زندگی می کنند وبا محیط پیرامونی ارتباط ندارد فقط زمان رفتن به فرودگاه از بین مردم عبور می کنند بسته را تهیه کرده اند
وقتیکه داخل شهر رشت بارون اومد از همونزمان بخاطر نویز بیش از اندازه خط تلفن اینترنت حتی با وجود نویز گیر قطع و وصل میشد طوریکه چراغ آلارم مودم اکثر مواقع روشن میشد و اینترنت کاملا" قطع تا همین یک هفته اخیر طوری شد که بیشتر خیابانهای رشت پر از آب شد و زمانیکه میخواستین با تلفن صحبت کنید نویز باعث میشد که حتی صدای فرد مقابل به گوش نرسه انگار داخل خط تلفن هم بارون میومد. زمانیکه به مخابرات زنگ زدم اول گفتن اشکال از سیم کشی داخل خونه است و بعد از کلی صحبت متوجه اشون کردم که خط داخلی کاملا" سالمه و خیلی راحت بهم گفتند که شرمنده یه طوری باید تحمل کنید زمانیکه بارون میباره .حقیقتا" عصبانی شدم و گفتم پس وظیفه مخابرات چیه ؟ باید تحمل کرد به همین راحتی چرا قبلا" اینطور نبود پس کل زمستان چه خاکی باید به سرم کنم و اخر سر فرمودند که اگر واقعا" مشکل از خطوط داخلی نیست زنگ بزنید به قسمت خرابی تلفن و شماره خط خودتون رو بگذارید تا افرادی رو روانه کنند برای تعمیر .خلاصه زنگ زدم و شماره تلفنمونو گذاشتم و دیدم بعد از یکی دو هفته خبری نشد و خلاصه کاری رو که اول باید انجام میدادم مجبور به انجامش شدم .زنگ زدم به یکی از اقوام و آشنایی که در مخابرات کار میکردند و از طریق ایشون مشکل حل شد یعنی اینکه اگر تو این کشور اگر آشنا و یا به عبارتی پارتی نباشه مشکل براحتی حل نمیشه و خیلی ناراحتم برای کسانیکه تو این کشور پشتوانه ای ندارند. حقیقتا" مخابرات قبل از اینکه به اصطلاح خصوصی سازی بشه وضع بهتری داشت در صورتیکه الان وضع وحشتناکی داره چه از لحاظ کیفیتی چه از لحاظ خدماتی. چرا نباید شرکت یا نهاد و یا سازمانیکه هیچ تلاشی برای بهبود وضع مخابرات انجام نداده همچنین مخابرات در انحصارش باشه؟ چرا نباید برای این وضع مصیبت بار و وحشتناک مخابرات جوابی ازشون خواسته بشه؟
11 ساله که مدیر یک آی اس پی هستم مدتی قبل تعرفه آبونمان خطوط ای وان از 25000 ماهیانه به یکباره به 75000 ماهیانه افزایش یافت البته ابتدا 95000 شد بعد اعتراضات که شدی شد کردنش 75000 ، باور کنید آگاهانه دارم صحبت میکنم مخابرات راهشو بلده به جای افزایش چند درصدی میاد افزایش چند صد درصدی رو میدی بعد که همه اعتراض کردن مقدار کمی کوتاه میاد و سازمان تنظیم مقررات هم قربونش برم معلون نیست چیکار داره میکنه ، یک سری برای پر شدن جیب خودشون دارن داد مردم رو در میارن ، واقعا دیگه جون به لب شدیم نمیدونیم تو این مملکت چه خبره ، چه کار باید کرد خدا بدادمون برسه
با این اوصاف دولت خدمتگزار وقتی سازمان یا شرکتی را خصوصی کرد مردم حق ندارند شکایت کنند چون خصوصی است به دولت ربطی ندارد که مردم می توانند پول بدند یا توان پرداخت ندارند. باید صرفه جویی کنیم انشاءاله در انتخابات مجلس مشت محکمی به دهان آمریکا می زنیم
آقا نمی شه از این تلفنهای اینترنتی استفاده کرد من که واسه خونه خودم با آقوام نزدیک سیستم تلفن اینترنتی راه انداختم البته منظورم سیستم های گرون VOIp و گوشی های چند صد هزار تومنی نیستا با همین برنامهای معمولی مثلا oovoo و امثال اینا
خیلی هم عالییه چون اگه گرون نکن مردم دست ور نی دارن همون گلی خانوم(به عنوان مثال) که روزیاز 24 ساعت 25 ساعت پای تلفون بود حالا دیگه از1 دقیقه بیشتر صحبت نمی کنه
خوب خدا رو شکر تو این جریان هدفمندی فقط مخابرات سود نکرده بود که اونم بحول و قوه ی الهی بفکر افتاد . خدایا شکرت که تو این مملکت زندگی میکنیم و به همه کس میتونیم سود برسونیم حتی با یک نفس کشیدن !!!!!!!!!!
واقعا نمی دونم مسئول خجالت نمیکشن دارن با زندگی مردم اینجوری بازی می کنن. این کدام عدالتی هستش که دارن در موردش حرف می زنن . اینم از خصوصی سازی و اصل 44 دیگه چی. تنفس رو هم خصوصی کنید خلاص .من نمی دونم مخابرات چه خدمتی از 10 سال پیش تا حالا کرده جز اینکه امکان caller id رو فراهم کرده تا انتقال تماس رو فراهم کردن چی کار کرده که اینهمه هزینه می خواد از مردم بگیره. لابد تا چند وقت دیگه که همه چیز به لطف دولت محترم گرون شد باید بریم علف توی باغچه رو بخوریم که اونم رو که هدفمند می کنن.
اشکالی نداره ما هم مثل اروپا وآمریکا وغیره مدتهاست گرفتار سیستم ریاضت اقتصادی دولت شدیم ولی در ظاهر فقط میگن مرگ بر امریکا.به قول برخی ماهرچه داریم از آمریکاست مانند گرانی-تورم-بدبختی-یارانه-تحریم و....بازم یعنی باید بگیم مرگ بر آمریکا؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل اينكه قراره پدر مردم رو در بيارن كه همه چيز رو دارن گرون ميكنن...
بابا يكي نيست بگه شما كه همه چيز رو دارين جهاني ميكنين و يارانه هارو آزاد ميكنين آيا در همه موارد اينجوريه؟؟/
آيا توي خودرو هم همين مسئله هست؟؟؟
چي شد تا تعرفه به 70 درصد رسيد سريع دوباره برگردوندينش؟؟؟؟/
خب فقط يك جواب هست و اينكه هر كي توي كشور عزيزمان به فكر جيب گشاد خودش هست و بس..
واقعا متاسفم...
اين عدالت عدل علي كه مي فرمايين كجا ميفروشن؟؟؟
اين همه بدبخت و بيچاره كجا هستن ما كه نميبينيم؟؟؟
خب معلومه منم اگه ماهي 5 ميليون به بالا درامد داشته باشم خيالم نمياد ولي حيف كه اكثر ما ايرانيا درامدمون زير 500 هزار تومان هست...
خب شما بگيد ما حق زندگي كردن نداريم و خلاص تا بريم خودمون رو زنده به گور كنيم راحت بشين..اونوقت خودتون با اين پولا بزنين توي سرو كله هم و هي واسه هم قيمت بالا كشين....
واقعا متاسفم...
شايد بايد براي همه كشورم متاسف باشم كه توي ايران زندگي ميكنيم كه هيشكي به فكر قشر پايين نيست...متاسفم