نمایشگاه تلهکام 2011 مقدمهای برای رکوردشکنی بازدیدکنندگان
ايتنا - این نمایشگاه بزرگترین رویداد و گردهمایی سالانه حوزه مخابرات و ارتباطات کشور محسوب میشود و هر ساله در آن تولیداتی در زمینههای سیستمها، تجهیزات و سرویسهای مخابراتی و ارتباطات ارائه میشود.
دوازدهمین نمایشگاه ایران تلهکام ۲۰۱۱ در حالی به فعالیت ۴ روزه خود پایان داد که که هر روز به طور قابل ملاحظهای بر تعداد بازدید کنندگان از این نمایشگاه افزوده میشد.
به گزارش ایتنا از خبرگزاری فارس، دوازدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاعرسانی ایران تلهکام ۲۰۱۱، روز گذشته به کار خود پایان داد.
تله کام ۲۰۱۱ به دست رضا تقیپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همراهی سید حسین هاشمی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گشایش یافت.
این نمایشگاه بزرگترین رویداد و گردهمایی سالانه حوزه مخابرات و ارتباطات کشور محسوب میشود و هر ساله در آن تولیداتی در زمینههای سیستمها، تجهیزات و سرویسهای مخابراتی و ارتباطات ارائه میشود.
این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه، به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاههای تهران بر پا بود.
ایران تله کام ۲۰۱۱ در ۴ سالن شماره ۶، ۷، ۱۰ و ۲۷ نمایشگاه برگزار شد که دو سالن به طور کامل به دو اپراتور تلفن همراه کشور تعلق داشت.
همچنین ۱۷۰ شرکت ایرانی و ۳۷ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند.
این نمایشگاه در حالی پس از ۴ روز برگزاری، به کار خود پایان داد، که هر روز بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می شد.
نخستین روز از آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۱۱، مصادف شد با سه شنبه روز عید غدیر و تعطیلی رسمی کشور که به این دلیل بازدیدکنندگان کمی فرصت حضور در نمایشگاه را بدست آوردند.
به این ترتیب در روز افتتاح رسمی تلهکام، در خلوتی و آرامی غرفهها، فرصت یک بازدید دلچسب نصیب وزیر ارتباطات و هیئت همراه شد و خصوصا تقی پور نیز از خجالت غرفهداران بخش خصوصی حاضر در نمایشگاه درآمد.
در چهارشنبه، دومین روز برگزاری نمایشگاه تله کام و آخرین روز هفته کاری، بازدید کنندگان بیشتری راهی نمایشگاه شدند و دیگر از آرامش روز نخست، خبری نبود.
افزایش تعداد بازدیدکنندگان در دومین روز برگزاری نمایشگاه تله کام، بسیار محسوس و در تمام نمایشگاه قابل مشاهده بود.
از افرادی که در صف های طویل غرفههای فضای باز ایرانسل میایستادند، بازدیدکنندگانی که با قدمهای سریع، در راه طولانی بین سالنها در رفت و آمد بودند؛ ازدحام و هیاهوی جمعیت داخل سالنهای اپراتورهای تلفن همراه؛ تجمعات بزرگ در هنگام قرعهکشیهای روزانه اپراتورها؛ صندلیهای پر رستورانهای نمایشگاه؛ فراوانی کاغذها و بروشورهای تبلیغاتی ریخته شده بر زمین؛ همه و همه از اسقبال بازدیدکنندگان از دوازدهمین نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۱۱ حکایت داشت.
پیش از این، چنین شلوغی و استقبال تنها در نمایشگاه کتاب و شیرینی و شکلات تجربه میشد که البته در این عامل، تبلیغات بسیار و وسیع چند شرکت کننده بزرگ در این نمایشگاه، بسیار تاثیر گذار بوده است.
بیشترین شلوغی نیز به ترتیب مربوط به سالنهای اپراتورهای تلفن همراه، سالن شماره ۶ (غرفههای بخش خصوصی) و در درجه آخر سالن ۱۰ (سالن تقریبا دولتیها) است.
سومین روز به مراتب شلوغ تر از روز دوم بود؛ به طوری که در روز سوم، راه روهای سالنهای مربوط به اپراتورهای تلفن همراه مملو از جمعیت بود و تا چشم کار میکرد آدم بود و آدم بود و آدم بود.
همچنان که انتظار میرفت در روز جمعه، علاقهمندان آخرین روز و آخرین فرصت برای بازدید از نمایشگاه تله کام را از دست ندادند. مخصوصا در آخرین ساعات روز پایانی، به دلیل ازدحام جمعیت در سالنهای اپراتورهای موبایل، برای رسیدن از در جلو به در پشتی سالن، مسافت چند دقیقهای حداقل یک ربع طول میکشید.
در حالت کلی استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه تله کام دوازدهم به مراتب و به صورت مشهود، از تلهکام یازدهم بسیار بیشتر است و این استقبال در آخرین روز از نمایشگاه تله کام نیز همچنان ادامه داشت.