۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
در باره ماجراي دنباله‌دار اختلال در اينترنت

آيا مشكل اختلال اينترنت در كشور حل مي‌شود؟

ايتنا - آنقدر موضوع تكراري "مقصر كيست؟" پيش كشيده شده و به نتيجه نرسيده كه همان بهتر كه درباره آن صحبتي نشود زيرا نه شركت ارتباطات زيرساخت موضوع قطعي و محدود كردن ارتباطات را برعهده مي‌گيرد و نه شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده .


اختلالات اينترنت كشور كه ظاهرا هيچ منبع مشخصي ندارند طي ماه‌هاي گذشته به حدي بود كه نارضايتي‌هاي فراواني را به دنبال داشت و موجب شد كه برخي اظهارنظرهاي غيركارشناسانه‌ و بي‌ربط مطرح شود.

به گزارش ایتنا از ايسنا، افت و خيزهاي سرعت و كيفيت اينترنت كه در كشور ما داستاني بلند و بالا دارد و هر از چند گاهي به دلايل مختلف مثل قطع شدن كابل فيبر نوري و يا مسايلي از اين قبيل چهره‌اي نشان مي‌دهد.

افت شديد در مسير كيفيت اينترنت طي هفته‌هاي گذشته باعث بروز گله‌هاي بسياري از سوي كاربران اين شبكه در كشور شد و حتي به دنبال آن بسياري از فعاليت‌ها در پاره‌اي از مقاطع زماني معطل ماندند.

كارهايي همچون پشتيباني از راه دور كه معمولا از طريق شبكه اينترنت محقق مي‌شود به قدري در آذر و دي ماه گذشته با مشكلات اتصال و پهناي باند روبرو مي‌شد كه بسياري حاضر شدند عطايش را به لقاي آن ببخشند.

قطع و وصلي‌هاي مكرر كه ركورد آن طي چند ماه اخير، حدود اواسط هفته آخر دي ماه زده شد، به ميزاني بود كه اختلال در ارسال بسته‌هاي داده‌اي در بازه‌هاي ۱۵ تا ۲۵ ثانيه برخي ارتباطات را قطع و كاربران را به تلاش مجدد فرا مي‌خواند.

اين رويه در شرايطي است كه حدود بيش از ۸۰ درصد (طبق آمار سال ۸۹) كاربران از طريق DialUp به اينترنت متصل مي‌شوند.

اما عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس چندي پيش در گفت‌وگويي اختلالات شبکه اينترنت را موقتي اعلام کرده و گفته بود برخي کنترل‌ها باعث ايجاد مشکلات در اين شبکه شده است.

البته نادر قاضي‌پور با اشاره به اينكه وضعيت شبکه اينترنت به طور پيوسته توسط مجلس و کميسيون صنايع بررسي مي‌شود، تاكيد كرده بود: اين اختلالات موقتي است و تا چندي ديگر بر طرف مي‌شوند.

شركت‌هاي PAP به عنوان ارايه‌كننده اينترنت پرسرعت مي‌گويند كه پهناي باند با كيفيت به دست ما نمي‌رسد اما مدير روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌ها مي‌گويد كه خبرنگاران مي‌توانند به بازديد از شبكه زيرساخت بپردازند تا ادعايشان را ثابت كنند.

در هر حال آنقدر موضوع تكراري "مقصر كيست؟" پيش كشيده شده و به نتيجه نرسيده كه همان بهتر كه درباره آن صحبتي نشود زيرا نه شركت ارتباطات زيرساخت موضوع قطعي و محدود كردن ارتباطات را برعهده مي‌گيرد و نه شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده اين خدمات و گاهي هم وزير ارتباطات قطعي كابل‌هاي فيبر بين‌المللي را دليل اين موضوع عنوان مي‌كند.
 
 
کد مطلب: 20985
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
همه متخصصان میدانند که اینترنت مشکل دارد و خیلیها دلیلش را هم میدانند ، کاربران هم میدانند که کیفیت اعصاب خورد کن است اثباتش خیلی راحته ، فقط دردناکتر از همه این است که مسئولین مثل همیشه نامسئولانه رفتار میکنند .نامسئولانه...
feedback
لطفا همچنان مراتب اعتراض کاربرهای اینترنت رو از طریق سایتتون منعکس کنید.
عمر ما داره پشت میز کامپیوترو در انتظار باز شدن صفحاتی که روزمره نیاز داریم ببینیم تلف میشه
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ