ایتنا- در حال حاضر نمونههای LED جزو پرفروشهای بازار هستند و همچنین میزان تقاضا برای تلویزیونهای SMART یا هوشمند نیز نسبت به ماههای قبل در حد قابل توجهی افزایش یافته است.
ايرانيها تلويزيون LED را به LCD ترجيح ميدهند
روزنامه دنیای اقتصاد , 18 بهمن 1390 ساعت 14:07
ایتنا- در حال حاضر نمونههای LED جزو پرفروشهای بازار هستند و همچنین میزان تقاضا برای تلویزیونهای SMART یا هوشمند نیز نسبت به ماههای قبل در حد قابل توجهی افزایش یافته است.
مريم عسگري - در حالیکه رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تهران از اقبال بلند تلویزیونهای السیدی در سطح بازار دیجیتال تهران خبر داده است، فعالان بازار و همچنین نمایندگیهای فروش تلویزیون در برندهای مختلف از رشد تقاضا برای نمونههای LED و تلویزیونهای هوشمند خبر میدهند و معتقدند تلویزیونهای LCD دیگر مانند سابق رکورددار فروش بازار تلویزیون نیستند.
به گزارش ایتنا به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان و فعالان بازار تلویزیون، کاهش قیمتها و همچنین ارائه هدایای ضمن خرید را به خریداران، عامل موفقیت نمونههای LED و همچنین نمونههای هوشمند در بازار ميدانند.
این درحالی است که «ابراهیم درستی» در گفتوگو با موبنا اظهار كرد، به دلیل اینکه قیمت تلویزیونهای السیدی کمتر از نمونههای الایدی و سه بعدی است، همچنان بیشترین میزان تقاضا مربوط به تلویزیونهای السیدی است.
به گفته وی، بالا بودن بهای انواع تلویزیونهای الایدی نسبت به السیدی باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی به خرید این نوع تلویزیونها نداشته باشند و همچنین با وجود تبلیغات زیادی که برای این تلویزیونها شده است، بازار این تلویزیونها بیرونق باشد.
اما معروفی، یکی از فعالان بازار و همچنین مدیر بازاریابی بخش صوتی و تصویری شرکت الجی اعلام کردهاند که این نمونههای LED هستند که در بازار فروش بالایی دارند و به نظر ميرسد LEDها توانستهاند تا حدودی جایگزین نمونههای LCD در بازار تلویزیون شوند.
اتابکی، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که در حال حاضر به دلیل نزدیکی قیمت تلویزیونهای LED و LCD، میزان تقاضا برای LEDها افزایش یافته است گفت، در چهار پنج ماه اخیر میزان تقاضا به سمت نمونههای LED رفته است و افرادی که قصد خرید یک تلویزیون ارزان قیمت دارند به سمت LCDها ميروند.
کد مطلب: 21035
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/21035/ايراني-ها-تلويزيون-led-lcd-ترجيح-مي-دهند