ایتنا- سبوحی:"بايد مکانيزمهاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامکهاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود."
معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي:
ارسال پيامکهاي انبوه تنها با اجازه قبلي از مشترک
خبرگزاری ايسنا , 23 بهمن 1390 ساعت 15:56
ایتنا- سبوحی:"بايد مکانيزمهاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامکهاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود."
بر اساس ابلاغ صورت گرفته از سوي رگولاتوري به اپراتورها ارسال پيامکهاي انبوه تبليغاتي، خبري و اطلاعرساني مستلزم کسب اجازه قبلي از مشترک خواهد بود.
به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، سبوحي ـ معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ـ با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به لزوم رعايت حريم خصوصي اشخاص و جلوگيري از مزاحمتهاي ناشي از ارسال پيامکهاي تبليغاتي و اطلاعرساني ضروري است اپراتورهاي تلفن همراه ضمن اطلاعرساني مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دريافت کرده و به منظور حصول اطمينان از اين موافقت تأييديه مجدد نيز دريافت کنند.
وي افزود: بايد مکانيزمهاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامکهاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود.
وي با بيان اين مطلب که اين اقدام در راستاي حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذيرفته، تصريح کرد: ارسال پيامکهاي تبليغاتي با مضامين متفاوت براي اقشار مختلف جامعه نارضايتيهاي زيادي را ايجاد کرده است که ساماندهي اين موضوع و رعايت حقوق مشترکين در اين خصوص بايد توسط اپراتورهاي تلفن همراه مورد توجه قرار گيرد.
سبوحي ادامه داد: کليه اپراتورهاي تلفن همراه مکلفند فرآيندهاي اجرايي خود را در رابطه با اين اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز نظارت مضاعفي را در اين رابطه اعمال خواهد کرد.
وي خاطرنشان کرد: امکان دستهبندي پيامکهاي تبليغاتي و همچنين اطلاعرساني در خصوص پيامکهايي که براي مشترکان هزينهبر ميباشد نظير مسابقههاي پيامکي از جمله مواردي است که ميبايست از سوي اپراتورها مورد توجه قرار گيرد.
معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که اپراتورها آمادگي خود را براي اجراي اين ابلاغيه اعلام کردهاند گفت: ميبايست از يکسو فضاي مناسب کسبوکار و اطلاعرساني براي مشاغل فراهم شود و از سوي ديگر رضايت مشترکان در اين زمينه نيز جلب شود.
کد مطلب: 21098
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/21098/ارسال-پيامک-هاي-انبوه-تنها-اجازه-قبلي-مشترک