با توجه به گذشت چند روز از مسئله نشت اطلاعات کارت های بانکی سه میلیون مشتری، متاسفانه هنوز بانک های کشور توان رویارویی با این بحران را نیافته و کماکان سیاست سکوت را در پیش گرفته اند.
بیاعتنایی بانکها به افشای اطلاعات کارتهای مشتریان
این سکوت کر کننده است!
27 فروردين 1391 ساعت 16:04
با توجه به گذشت چند روز از مسئله نشت اطلاعات کارت های بانکی سه میلیون مشتری، متاسفانه هنوز بانک های کشور توان رویارویی با این بحران را نیافته و کماکان سیاست سکوت را در پیش گرفته اند.
با توجه به گذشت چند روز از مسئله نشت اطلاعات کارتهای بانکی سه میلیون مشتری، متاسفانه هنوز بانکهای کشور توان رویارویی با این بحران را نیافته و کماکان سیاست سکوت را در پیش گرفتهاند.
به گزارش ایتنا به نقل از افتانا، با توجه به اینکه محل نشت اطلاعات یکی از شرکتهای PSP میباشد، بدیهی است که تمامی کارتهای بانکی درگیر این موضوع شدهاند و تقریبا از تمامی بانکهای فعال کشور، اطلاعاتی افشا شده است.
نام و اطلاعات کارتهای بانکی متعلق به بانکهای ملی، ملت، صادرات، انصار، کشاورزی، دی، اقتصاد نوین، کارآفرین، مسکن، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک؛ رفاه، سامان، صنعت و معدن، سرمایه، سپه، شهر، تات، سینا، تجارت، توسعه صادرات و توسعه تعاون در وبلاگ آقای «خ-ز» که افشاگر(و نه هکر) اطلاعات است آمده و شرکت PSP، بانک مرکزی و بانکهای تجاری مسئول افشای این اطلاعات معرفی شدهاند.
در این میان تنها بانکهای اقتصاد نوین و سامان از مشتریان خود خواستهاند تا رمز عبور کارتهای خود را تعویض کنند و بانک تجارت نیز پیشاپیش وقفهای دو روزه را در سرویس دهی خود اعلام کرده بود.
تا زمان تهیه این خبر به غیر از بانک مرکزی که در اطلاعیهای کلی همه را به تغییر رمزعبور کارت خود دعوت کرده بود، هیچ مسئول پولی یا بانکی کشور در این خصوص اطلاعرسانی دقیقی نکرده و تنها مرجع اطلاعرسانی در حال حاضر، وبلاگ خ-ز و شایعات موجود در فضای مجازی است.
شایعاتی که این افشاگری را به سونامی یا ویکی لیکس بانکی تشبیه کردهاند و پیشبینی میکنند که این معضل تنها به افشای همین مقدار از اطلاعات منتهی نشده و ابعاد گسترده دیگری نیز خواهد یافت.
شایسته است که مسئولین امر هرچه سریعتر این بحران را مدیریت کرده و اجازه موجسواری به شایعهسازان را ندهند.
کد مطلب: 21791
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/21791/این-سکوت-کر-کننده