ایتنا - يكي از بديهيترين و ابتداييترين كارهاي يك روابط عمومي كنترل كيفيت خدمات ارايه شده از سوي بخشهاي مختلف سازمان متبوع خود است.
آی تی آنالایز - شركت مبين نت با هدف ارائه خدمات در بخش اينترنت پرسرعت بر مبناي وايمكس در مزايدهاي كه سازمان تنظيم مقررات در سال ۸۷ برگزار كرد برنده شد و در اسفند همان موفق به اخذ پروانه در تمامي استانها شد. حق لايسنس ارائه خدمات مبلغ ۱۰۸ ميليارد تومان بود كه ۴۰ درصد آن به صورن نقدي و مابقي در اقساط ۶ ماهه پرداخت شد. بنا بر پروانه اين شركت موظف بود تا آذر ۸۸ مراكز استانها و در سال دوم بهرهبرداري ۹۰ شهر و تا سال ۹۰ نيز ۳۷۹ شهر به پوشش شبكه افزوده شود.
خبري از خبري نيست شركت مبين نت ارتباط پركاري با رسانهها ندارد. در سه سال گذشته شايد تنها يك نشست خبري در اين شركت برگزار شده است. ظاهراً اين شركت خود را خصوصي تلقي كرده و بر خلاف شركتهاي دولتي، وظيفهاي براي اطلاعرساني به افكار عمومي براي خود قايل نيست، حال آن كه اين شركت در حيطه عمومي فعال بوده و ملزم به پاسخگويي به مشتركان خود هست. به هر حال فعلا اطلاعات بيشتري از عملكرد اين شركت در دست نيست. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هم كه نظارت بر پيشرفت كمي و كيفي بر خدمات اپراتورها را به عهده دارد، اطلاعات چنداني از پيشرفت و پس رفت مبين نت ارايه نداده است.
از خدمات مبين نت راضي هستيد؟ اما اگر چرخي در اينترنت زده و نظر كاربران را در فضاي مجازي بيابيد به مسائل جالبي برخورد مي كنيد. در اين گزارش سه نمونه از اظهارات كاربران در پي آمده است:
• "من وايمکس مبين نت دارم. سرعتش دائم در نوسان هست و ثابت نيست. قطع و وصلش خيلي زياد شده و سرعت اوائلي که داشت رو ديگه نداره. صفحات وب رو کمي و فقط کمي پر سرعتتر از ديال آپ باز ميکنه. جالب اينکه سرعت ۵۱۲ رو خريداري کردم اما راضي نيستم. فکر ميکنم دليل اصلي اين افت در خدمات به مبين نت برميگرده و استفاده از پهناي باند براي مشترکين زيادتر از استاندارد در ضمن در تمام نقاط گر گان آنتن نداره و در وسط شهر فقط يک آنتن داره به نمايندگي مبين نت در گرگان اعلام گرديد." • "من ۴ ماهه که وايمکس مبين نت دارم که مثلا ۵۱۲ ميباشد اما از سرعت اي دي اس ال ۱۲۸ خيلي پايينتره !!!سرعت فوقالعاده پايين (در حد دايل آپ واقعي / ۵۶ کيلوبيت )اگه براي خريد بهشون زنگ بزني اپراتور با ۲ تا زنگ وصل ميشه ...اما وقتي به پشتيباني جهت شکايت از قطع شدن يا کندي سرعت زنگ ميزني نيم ساعت موزيک ميزاره و ميگه پيغام بگذاريد که در نهايت هم رسيدگي نميشه.در مقاطع مختلف هم از چندين ساعت تا چندين روز کاملا قطع بوده !!! بارها شکايت کردم اما ترتيب اثر داده نشد." • "من وايمکس مبين نت (۱ مگ ) دارم(در اروميه) سرعتش دائما در حال نوسانه و گاهي اوقات شبيه ديال آپ ميشه در ضمن جديدا قطعي هم داره. قيمتش رو هم که بالا بردن. در مورد شکايت هم ، بيکار که نيستيم بيفتيم دنبال شکايت اگه سازمان مقررات راست ميگه خودش بياد تست کنه لازم نيست که مردم بيان شکايت بکنن. با تشکر!"
البته نظرات و كاربراني هم بودند كه از خدمات مبين نت رضايت داشتند اما موضوع اين گزارش رپورتاژ تبليغاتي براي اين شركت نيست بلكه گزارشي از مشكلات و كاستيهاي خدمات ايشان است.
وضعيت پوشش در چه حال است؟ پاسخ به اين سوال وظيفه سازمان تنظيم مقررات است، اما پايتخت نشينها كه همه جا آنتن ندارد. نقاطي هم كه تحت پوشش است به واسطه ضعف سيگنال امكان استفاده از خدمات مبين نت را فراهم نمي كند. روي سايت اين شركت به ظاهر بخشهاي عمده شهر تهران تحت پوشش است، اما به متقاضيان خريد خدمات مبين نت اكيدا توصيه ميشود قبل از خريد، به هر شكل ممكن با استقراض مودم يكي از دوستان خود ابتدا از وجود پوشش واقعي اطمينان حاصل كرده و سپس اقدام به خريد كنند. در غير اينصورت بعيد است امكان بازگشت پول و يا تغيير خدمات را داشته باشيد.
روابط عمومي و ارتباطي كه برقرار نميشود يكي از بديهيترين و ابتداييترين كارهاي يك روابط عمومي كنترل كيفيت خدمات ارايه شده از سوي بخشهاي مختلف سازمان متبوع خود است. به عنوان يك روزنامه نگار و كاربر خدمات مبين نت، تاكنون موفق به شنيدن صداي يكي از اپراتورهاي بخش پشتيباني مبين نت نشدهام. انتظارهاي طولاني براي ارتباط و قطع ناگهاني ارتباط چيزيست كه عايدتان ميشود. تلاشهاي پي در پي بي نتيجه ميماند. اين بار به جاي وصل شدن به بن بست پشتيباني تصميم گرفتم به اپراتورها كه ظاهراً وقت به مراتب آزادتري دارند وصل شوم. البته چند لحظه بعد علت وقت آزاد اپراتورها هم برايتان روشن ميشود. گويي هر كاري داشته باشيد دوباره شما را به سيكل تماس براي شنيدن آهنگ وصل ميكنند.
بعد از سلام و احوالپرسي با اپراتور، متقاضي مكالمه با روابط عمومي مبين نت ميشوم، اپراتور ميگويد امرتان چيست، ميگويم خبرنگار هستم و سوالاتي دارم، اندكي تامل كرده و بعد مرا به فرد ديگري وصل ميكند، فرد ديگر گويا با تجربه تر است و با صداي بلندتر و تحكم آميزي حرف ميزند، "امرتان چيست آقا؟"، دوباره ميگويم خبرنگار هستم و ميخواهم با روابط عمومي شما حرف بزنم، ميگويد، "پرسيدم امرتان چيست آقا؟" اگرچه بر اساس تجربه سالها كار از لحن صحبت اپراتور با تجربه تر مي فهمم كه قصدي براي كمك نيست اما خيلي كوتاه و براي جلوگيري از خستگي خودم مي گويم، "ميخواهم ضمن آشنايي با ايشان ببينم تا به حال خودشان با بخش پشتيباني شركت تماس گرفتهاند؟" اپراتور هم خيلي راحت بيآنكه نظري از من بخواهد ميگويد" خب پس شما شكايت داريد، بايد به بخش نظرات و انتقادات ما وصل شويد" و بعد هم بي آنكه فرصتي بدهد، تماس قطع ميشود.
دوباره تماس ميگيرم به اپراتور اول ميگويم سركار خانم "من تماس نگرفتهام كه در بخش نظرات و انتقادات صدايم را براي شما ضبط كنم بعد هم چرا همكار قبلي شما تماس را قطع كرد من ميخواهم با روابط عمومي شما حرف بزنم." گويي سماجت من جواب ميدهد، خوشحال منتظر ميمانم، اين بار من به جايي وصل ميشوم كه فقط بوق ميزند و كسي پاسخگو نيست!
مقاله بسیار مناسبی برای طرح شکایت از این شرکت ... یعنی مبین نت می باشد. جدا با 210.000 تومان می شد 21 ماه GPRS همراه اول با کیفیتی بهتر دریافت کرد. من واقعا برای خودم و این پول از دست رفته ناراحتم.
من یک ماهه مودم مببن نت رو تحویل گرفتم فقط 3 روز اینترنت داشتم اون هم با سرعت خیلی پایین.تو این یک ماه رفتم پارس آنلاین گرفتم.حالا بعد یک ماه اومدن مودمم رو عوض کردند.می خوام مودم و خدمات را مرجوع کنم میگه ما چیزی پس نمی گیریم باید استفاده کنی.در ضمن سرعت آپلود مبین یک به هشت سرعت دانلوده که جایی ننوشتند.شماره اشتراک من 2000020305833 هست که کسی نگه دارم تبلیغ پارس آنلاین می کنم...
با سلام. متاسفانه من نيز مبين نت 512 با ترافيك 20 گيگا يكساله خريداري كردم. سرعتش غيرواقعيه و جديدا هم مكررا قطعي داره. من معتقدم اين شركت علنا و بدون هيچ مانع قانوني در حال كم فروشي به مردم است و متاسفانه هيچ مسئولي در اين حوزه پاسخگو نيست. نمي دونم اميدوار باشيم كه اوضاع درست بشه يا توكل به خدا كنيم و ...!!! به خدا اين ظلم آشكاريه كه در يه كشور اسلامي! داره اتفاق ميفته.
با سلام
اینجانب مشترک مبین نت در مشهد هستم . حدود یک هفته است که سرعت اینترنت مبین نت ( سرعت مودم من یک مگ است) قبل از ساعت 8صبح که مجانی است، به حدود 128 تقلیل داده اند.در حالیکه وقتی شما مودم و اینترنت می خرید با سرعت یک، اپراتور بایستی در تمام ساعات این سرعت را تامین کند.چه ساعت 8 صبح باشد چه ساعت 12 ظهر. این کاهش بنظر شما منطقی است؟؟ درست وقتی ساعت از 8 عبور می کند سرعت افزایش یافته و باز در طول روز ساعت حدود 11صبح کاهش می یابد.کی باید به حرف مارسیدگی کنه؟؟ لطفا از لینک زیر شکایت خود را ارسال کنید:
http://complaint.cra.ir/Portal/View/Viewer.aspx?DashboardId=8dab6b28-fdfa-4ece-82eb-117bcaaa241c
متاسفانه من هم نزدیک به 6 ماه است از این سرویس استفاده می کنم. با پرداخت هزینه سنگین بالای 50 هزار تومان بسیار تلاش کردم تا با شرکت تماس بگیرم و مودبانه مشکل رو مطرح کردم ولی هیچ چیز بجز بی احترامی ندیدم. با پول قابل توجهی که بابت مودم و اشتراک تابحال از دستم رفته، جای بسی تاسف است که هیچ کس پاسخگو نیست.
مبین نت با گذاشتن نظرات مخالف خودش قصد داره نشون بده که این مساله درست نیست و خدماتش خوبه!!!
اما من مودم 512 دارم که هر 5 دقیقه قطع میشه و اصلا راضی نیستم
واقعا این همه هزینه برای چنین مودمی اشتباه محض هست!!
شما این اشتباه رو نکنید
واقعاً افتضاحه، افتضاحه. من دارم ماهانه 48500 تومان هزینه سرویس دو مگابیتی یه ماهه با ترافیک پنچ گیگابایتی میدم اما سرعت دریافت و دانلودم زیر ۵۰ کیلوبایت هست که همون هم ثابت نیست و دائماً در حال تغییره به سرعت های پایینتر مثل ۲۰ کیلوبایت و حتی ۱۰ کیلوبایت تقلیل پیدا می کنه، قطعی های مکرر و پی در پی. عدم پاسخگویی به مشکلات و شکایات مشترکین؛ نمونش همین امروز صبح وقتی با پشتیبانی تماس گرفتم بعد از سلام و احولپرسی همین که خواستم بگم که از سرعت رضایت ندارم دیگه هیچ صدایی نشنیدم دوباره که زنگ زدم همون پاسخگو همانند دفعه قبل خودشو معرفی کرد و همین که خواستم مجدداً مشکلم رو مطرح کنم، دوباره هیچ صدایی نشنیدم و متوجه شدم که از پاسخگویی به مشکلات سرعت و قطعی اجتناب می کنن.
سر گردنه اي به نام مبين نت!!
سرويس دهي افتضاح ... قطعي و كندي سرعته دائم.... دستكاري در ميزان حجم مصرفي مشتركين ... و بي توجهي و عدم رسيدگي به نظرات و شكايات مشتريان چندتا از هزار عيب اين شركته.. اصلا و ابدا حتي سمت اين شركت هم نريد