۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۱

سرنوشت قدیمی‌ترین کابل اینترنت کشور در ابهام

ایتنا - مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت: به احتمال زیاد این کابل جمع نخواهد شد و اصلاحاتی در آن صورت گرفته و نوسازی می‌شود.


کابل جاسک که از آن به عنوان اولین و قدیمی‌ترین کابل اینترنتی کشور یاد می‌شود، به گفته مسئولان عمر مفید خود را طی کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طی سال‌های گذشته این کابل بارها قطع شده و هر بار برای وصل مجدد مفصل جدیدی به آن اضافه شده که این مفاصل درنهایت موجب کاهش طول این کابل شده‌اند.

به دنبال اتصال این مفاصل طول این کابل کمی کاهش یافته و در نتیجه ارتفاع آن از کف دریا افزایش یافته است. به همین دلیل در موارد متعدد ممکن است زمان لنگر انداختن کشتی‌ها این کابل صدمه ببیند. در نتیجه تمام این موارد و در شرایطی که مدتی است در کشور درگاه‌های متعدد دیگری نیز راه‌اندازی شده، مسئولان تصمیم به تخلیه این کابل گرفته‌اند.

مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در باره وضعیت این کابل گفت: به احتمال زیاد این کابل جمع نخواهد شد و اصلاحاتی در آن صورت گرفته و نوسازی می‌شود.

حسن کریمی در عین حال اظهار کرد: با توجه به این‌که این مسیر میان ایران و امارات مشترک است، لازم است در ارتباط با آن به توافق برسیم.

وی ادامه داد: ممکن است که بخش‌هایی که تعداد مفاصل در آنها بالا است را تغییر دهیم، اما در مجموع اگر بر سر قیمت و وظایف با طرف اماراتی به توافق برسیم، این مسیر فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود در حال حاضر تنها STM۱ ۴ از ظرفیت STM۱ ۴۶۷ کشور از طریق این درگاه تامین می‌شود.
کد مطلب: 24458
نام شما
آدرس ايميل شما