ایتنا - یکی از کارشناسان ارشد شرکت هنگ کنگی Inventive که یکی از مدیران پیشین پنجمین اپراتور بزرگ جهان (Vimplecom) در کشور ارمنستان نیز بوده است، در این رابطه گفت: "دیدگاه تجاری ایجاب میکند که شرکت مخابرات ایران با توجه به در اختیار داشتن زیرساخت انتقال مسی در سطح تمامی شهرهای کشور، با تقویت همین زیرساخت خدمات باند وسیع را با استفاده از فناوری DSL به مردم ارائه کند.
مشاور راهبردی شرکت مخابرات ایران و مدیر پروژه تغییر ساز و کار کسب و کار، بازاریابی و ارتباط با مشتریان است، پتانسیل بازار اینترنت پرسرعت ایران را بسیار بالا ارزیابی کرد و ارائه اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL را یکی از الزامات موفقیت شرکت مخابرات ایران دانست.
به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از کارشناسان ارشد شرکت هنگ کنگی Inventive که یکی از مدیران پیشین پنجمین اپراتور بزرگ جهان (Vimplecom) در کشور ارمنستان نیز بوده است، در این رابطه گفت: "دیدگاه تجاری ایجاب میکند که شرکت مخابرات ایران با توجه به در اختیار داشتن زیرساخت انتقال مسی در سطح تمامی شهرهای کشور، با تقویت همین زیرساخت خدمات باند وسیع را با استفاده از فناوری DSL به مردم ارائه کند.
ولیچکوف ادامه داد: البته باید در نظر داشت که با استفاده از زیرساخت مسی و فناوری DSL که نیاز مشترکان را برای استفاده از خدمات چندرسانهای تأمین میکند، میتوان سرعتهای تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه را به مشترکین عرضه کرد.
سخنران همایش بینالمللی مخابرات ایران (ITC ۲۰۱۳)، در ادامه افزود: البته ارائه خدمات اینترنت پرسرعت با فناوری ADSL، سریعترین راه شرکت مخابرات ایران برای ارائه خدمات باندوسیع به خانوارها و مشترکین تجاری و ایجاد جریانهای جدید درآمدی به منظور ارتقاء زیرساخت مسی است.
بنا بر اعلام کمیته اطلاعرسانی چهارمین همایش بینالمللی مخابرات ایران (ITC ۲۰۱۳) این مدیر ارشد شرکت مشاورهای Inventive در مورد پتانسیل بازار باندوسیع ایران نیز، با اشاره به ۲۸ میلیون خانوار ایرانی عنوان کرد:با هدفگذاری بین ۵۰ تا ۵۵ درصد خانوارها یعنی ۱۴ تا ۱۵ میلیون خانوار و مقایسه آن با میزان مشترکان موجود، میتوان گفت که هنوز فرصت بسیار زیادی برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران وجود دارد.
وی ادامه داد: البته باید در نحوه نگاه به بازار ایران تجدید نظر کرد. به طور مثال استانهای کمجمعیت هم پتانسیل خوبی برای دریافت این خدمات دارند و به نظر من شرکت مخابرات ایران در راستای توجه به منافع تجاری خود باید به هر منطقهای که نیاز به دریافت این خدمات دارد، وارد شده و سطح نفوذ خود را در کشور افزایش دهد.
ولیچکوف در پایان، یکی از فضاهای بکر کسب و کار در حوزه ICT ایران را ارائه محتوای چندرسانهای دانست و افزود: سرعت، تنها چیزی نیست که مشترکین بدان نیاز دارند. چنانچه مقرراتگذاری مناسبی در حوزه ارائه محتوا صورت پذیرد و فضا برای ورود بازیگران توانمند به این بازار، به خصوص به منظور ارائه محتوای بومی بر بستر باندوسیع فراهم شود، کسب و کار بسیار پر درآمدی در این حوزه شکل خواهد گرفت که نتیجه آن ایجاد نیاز و در نهایت توسعه کسب و کار باند وسیع در ایران خواهد بود.
چهارمین همایش مخابرات ایران (ITC ۲۰۱۳)، توسط گروه طیف در ۱۳ اسفندماه سال جاری و با حضور مدیران ارشد داخلی و خارجی در حوزه مخابرات برگزار خواهد شد.