۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵

دوربین‌های DCS-3411/DCS-3430 شرکت D-Link

ایتنا - این دوربین‌ها با سنسوری از نوع CMOS با سایز ¼” قادر به ایجاد تصویری با حداکثر دقت ۶۴۰x۴۸۰ در نور ۰.۵Lux می‌باشد.
دوربین‌های DCS-3411/DCS-3430 شرکت D-Link

رامين سمسار‌‌‌‌‌‌- ‌DCS-۳۴۱۱/DCS-۳۴۳۰‌‌  دوربین‌های رنگی تحت شبکه یا IP Base ساخت شرکت D-Link است.

این دوربین‌ها با سنسوری از نوع CMOS با سایز ¼” قادر به ایجاد تصویری با حداکثر دقت ۶۴۰x۴۸۰ در نور ۰.۵Lux می‌باشد.

دوربین‌های این سری دارای پورت شبکه، آشکار ساز حرکت، امکان ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر و برداشت عکس، ارسال و دریافت صدا به‌صورت دو طرفه، ورودی/خروجی دیجیتال، IR Cut Filter و امکانات بسیاری است که شما را قادر می‌سازد تا از هر نقطه‌ای به کنترل و نظارت بر محل کار یا منزل خود بپردازید.

این خانواده از دوربین‌های D-Link علاوه بر پشتیبانی از شبکه دارای یک پورت BNC با خروجی تصویر آنالوگ نیز می‌باشد.

این دوربین‌ها از DDNS پشتبانی نموده و شما قادر خواهید بود تا از طریق اینترنت به تصویر دوربین دسترسی داشته باشید. همچنین استفاده از شبکه ۳G و پروتکل RTSP برای نمایش تصویر دوربین مقدور می‌باشد.

پایه این دوربین‌ها با آزادی گردش ۳۶۰° (بصورت دستی) امکان نصب بر روی دیوار یا سقف را مهیا می‌سازند. بدنه دوربین از جنس آلومینیم و از ترکیب دو رنگ سیاه و نقره‌ای متالیک طراحی شده است.

بر روی لنز دوربین حلقه تنظیم تصویر۱ و بر روی صفحه جلوی دوربین سنسور IR Cut Filter و میکروفن مشاهده می‌گردد.

در پشت دستگاه ورودی منبع تغذیه، پورت شبکه، خروجی تصویر آنالوگ، کانکتورهای استاندارد ۳.۵mm برای Audio Out و MIC و دو دیود نورانی برای نمایش وضعیت پورت اترنت و روشن بودن دستگاه، پتانسیومتر تنظیم Iris (در صورت اسفاده از لنز DC-Iris)، دو کانکتور مخصوص نصب آنتن، کلید Reset و کانکتور مربوط به DI/DO/RS۴۸۵ مشاهده می‌گردد.

در کنار دستگاه در یک سمت محفظه ورود کارت حافظه از نوع SD و در سمت مقابل کانکتور مخصوص Iris Control قابل مشاهد است. در صفحه‌های بالا و پایین دوربین نیز مهره مخصوص جهت نصب پایه پیش‌بینی شده است.

قابلیت صدای دو طرفه یا ۲-Way Audio این دوربین علاوه بر پخش صدای محیط، شما را قادر می‌سازد در صورت نیاز با اتصال خروجی صدا به آمپلی‌فایر به ارسال پیام صوتی به محیط نصب دوربین اقدام نمایید.
از مشخصات لنز این سری می‌توان به فاصله کانونی۲ معادل ۶ mm و F۱.۸۳ اشاره نمود. این دوربین دارای لنز نوع CS Mount بوده و از ویژگی Auto Iris پشتیانی می‌نماید، در نتیجه استفاده کننده بر اساس شرایط و نیاز در محیط نصب دستگاه قادر به تعویض و استفاده از لنز مورد نظر خود با فاصله کانونی مناسب می‌باشد.

این سری از دوربین‌ها از ویژگی‌های AGC۴/AWB۵/AES۶/BLC۷ بهره‌مند بوده و با کمک این ویژگی‌ها تصویر مناسبی را به نمایش در می‌آورد.

این دوربین برای ارتباط با شبکه دارای یک پورت Fast Ethernet و رادیو بی‌سیم با استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱n** می‌باشد. این دوربین‌ها دارای دو ورودی و یک خروجی دیجیتال۸ و آشکارساز حرکتی۹ بوده که تعریف محدوده‌ها و میزان حساسیت به حرکت، از طریق رابط کاربری دستگاه ممکن می‌باشد. این سری از دوربین‌ها از استانداردهای MJPEG, MPEG-۴, H۲۶۴ برای انتقال تصویر بهره برده و از حداکثر دقت ۶۴۰x۴۸۰ با سرعت ۲۵ تصویر در ثانیه پشتیبانی می‌نمایند.

علاوه بر نمایش زنده تصاویر حاصل از دوربین امکان ضبط این تصاویر بر روی حافظه SD، NAS، Samba Network Drive، هارد دیسک کامپیوتر پیش‌بینی شده است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به امکان ضبط دلخواه تصویر یا برداشت عکس بصورت Snapshot از طریق UI در هر لحظه اشاره نمود.


در ابتدای روشن شدن این دوربین‌ها درخواست IP را به DHCP سرور شبکه ارسال می‌نمایند و در صورت عدم پاسخ‌دهی سرور، IP آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۰.۲۰ بر روی پورت اترنت دوربین تنظیم می‌گردد همچنین تعیین IP بصورت Static نیز در دستگاه امکان پذیر می‌باشد.

به‌علاوه امکان تعریف پورت مورد نظر برای دسترسی به دوربین با پروتکل‌هایHTTP, RTSP, External HTTP, External RTSP و پشتیبانی از پروتکل PPPoE در این دوربین‌ها پیش‌بینی شده است.

این سری از دوبین‌ها برای برقراری ارتباط با شبکه از یک پورت Fast Ethernet بهره‌مند می‌باشند که در مدل DCS-۳۴۱۱ از استاندارد PoE نیز پشتیبانی می‌نماید. مدل DCS-۳۴۳۰ علاوه بر پورت اترنت دارای یک رادیوی بی‌سیم با استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱n نیز می‌باشد که از کلیه ویژگی‌های امنیتی WEP/WPA/WPA۲ پشتیبانی می‌نماید. همچنین قابلیت غیر فعال کردن رادیوی بی‌سیم در دستگاه پیش‌بینی شده است.

تعریف مقادیر ویژگی‌های تصویر مانند
Brightness
Contrast
Saturation
Sharpness
Frequency
B&W
Flip
Mirror
در بخش تنظیمات تصویر در UI این دوربین‌ها ممکن می‌باشد.

این سری از دوربین‌ها قادر به نمایش تصویر با دقت‌های
۱۶۰x۱۱۲
۳۲۰x۲۴۰
۶۴۰x۴۸۰
با سرعت ۱ الی ۳۰ فریم و فرمت‌های MPEG۴, JPEG, H۲۶۴ بوده و بر اساس مشخصات انتخاب شده پهنای باند مورد نیاز برای انتقال تصویر از ۶۴Kbps تا ۲ Mbps خواهد بود. در فرمت JPEG کیفیت تصویر در حالت‌های
Low
Fair
Standard
Good
Excellent
قابل انتخاب می‌باشد و ذخیره این ویژگی‌ها در قالب چهار Profile برای استفاده‌های بعدی ممکن می‌باشد.

همچنین عملکرد میکروفون و خروجی بلندگوی دوربین بصورت خاموش و روشن و محدوده قدرت عملکرد آن از ۰ تا ۱۰۰ قابل انتخاب است.
خروجی آنالوگ دوربین قابل تنظیم در دو استاندارد NTSC و PAL پیش‌بینی شده است.

از دیگر ویژگی‌های این سری از دوربین‌ها می‌توان به آشکار ساز حرکت اشاره نمود. در نرم‌افزار دوربین تعریف تمام یا بخشی از تصویر به عنوان مناطق حساس به حرکت ممکن بوده و میزان حساسیت به حرکت از ۰ تا ۱۰۰% قابل تنظیم می‌باشد.

امکان تنظیم دستی تاریخ و زمان و همچنین ارتباط با یک Time Server و استفاده از پروتکل NTP و تعریف Time Zone در این سری از دوربین‌ها پیش‌بینی شده است.

این سری از دوربین‌ها امکان ضبط تصاویر روی حافظه SD، هارد دیسک کامپیوتر یا NAS را فراهم می‌سازد. ضبط تصاویر می‌تواند بر مبنای یکی از روش‌های
رویداد۱۰
تشخیص حرکت توسط آشکارساز حرکتی
فعال شدن ورودی دیجیتال
دایمی
زمان‌بندی۱۱
فعال گردد.

در ضبط بر مبنای رویداد امکان تعریف زمان ضبط قبل و بعد از وقوع رویداد۱۲ از ۰ تا ۱۵ ثانیه پیش‌بینی شده است. ضبط تصویر در فرمت .avi انجام شده و با Windows Media Player قابل نمایش می‌باشد.

امکان عکس برداری خودکار نیز با شرایط مشابه ضبط تصاویر وجود دارد و همچنین ارسال این عکس‌ها به آدرس معین با استفاده از Email نیز ممکن می‌باشد. دستگاه داردی دو ورودی و یک خروجی دیجیتال می‌باشد که امکان فعال یا غیر فعال کردن آن از طریق UI وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های این دوربین‌ها بخشی به عنوان Live Video در نرم‌افزار آنها است.

در این بخش علاوه بر نمایش تصویر زنده دوربین امکان انتخاب هر یک از چهار Profile از پیش تعریف شده یا انتخاب نمایش تمام صفحه ممکن می‌باشد.

همچنین امکان ضبط و عکس‌برداری در زمان‌های دلخواه و ارسال پیام صوتی، فعال و غیر فعال کردن میکروفون و خروجی دیجیتال از این صفحه ممکن می‌باشد.

در تصویر نمایش داده شده در Live Video و همچنین تصاویر ضبط شده سهظ مشخصه تاریخ، ساعت و Label دوربین بصورت OSD نمایش داده می‌شود و امکان تعریف Label و خاموش کردن OSD از طریق نرم‌افزار دستگاه پیش بینی شده است.

در هنگام استفاده از Live Video دیود نوری نشانگر وضعیت پورت شبکه دستگاه به رنگ سبز و در حالت چشمک زن خواهد بود. امکان خاموش کردن این دیود نوری نیز در نرم‌افزار دوربین وجود دارد.

از دیگر امکانات این بخش از نرم‌افزار می‌توان به نشانگر‌های تصویری مربوط به آشکار‌ساز حرکت، ضبط تصویر و ورودی دیجیتال اشاره نمود که با فعال شدن هر یک از این ویژگی‌ها نشانگر مربوطه بر روی صفحه نمایش نیز فعال می‌گردد. علاوه بر تمام موارد یاد شده در صفحه Live Video امکان Zoom کردن تصویر تا ۱۶x پیش‌بینی شده است. به منظور رعایت امنیت برای دسترسی به دوربین در نرم‌افزار این دستگاه‌ها امکان تعریف بیست استفاده‌کننده و یک مدیر سیستم وجود دارد و استفاده‌کنندگان فقط قادر به استفاده از صفحه Live Video می‌باشند ولی مدیر سیستم قادر به دسترسی به تمامی امکانات است.


در صفحه Status اطلاعات کلی در مورد دوربین شامل Camera Name/Time & Date/Firmware Version,… قابل دسترسی و مشاهده می‌باشد.

در بخش Log مدیر سیستم قادر خواهد بود تا وقایع و رویدادها را مشاهده و در صورت لزوم در هارد دیسک ذخیره نماید. بازگشت به تنظیمات اولیه در این سری از دوربین‌ها با دو روش سخت‌افزاری (کلید Reset) و نرم‌افزاری (از طریق UI) امکان پیش‌بینی شده.
IR Cut Filter این دوربین‌ها قابل تنظیم در حالت‌های
Automatic
Day Mode
Night Mode
Schedule Mode
بوده و امکان ذخیره و بازیابی تنظیمات، فراخوان تنظیمات سازنده و Restart از طریق UI از دیگر امکانان قابل ذکر در این دوربین‌ها می‌باشد.


بسته بندی استاندارد این دستگاه شامل دوربین، پایه مخصوص نصب، منبع تغذیه، آنتن‌ها، کابل شبکه، راهنمای نصب سریع و CDهای حاوی فابل‌های راهنمای نصب و راهنمای استفاده کننده، نرم‌افزارهای D-Link Setup Wizard SE, D-Link D-ViewCAM می‌باشد.

نرم‌افزار D-Link Setup Wizard SE برای پیدا کردن دوربین‌ها در شبکه و نمایش IP Address و MAC Address آنها طراحی شده و امکان دسترسی به UI دوربین از طریق این نرم‌افزار پیش‌بینی شده است.

نرم‌افزار D-Link D-View Cam نیز ابزاری است که برای مدیریت نمایش و کنترل دوربین‌ها برند D-Link طراحی شده. در این نرم‌افزار نمایش همزمان تا ۳۲ دوربین امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار نمایش تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها نیز ممکن می‌باشد.
کد مطلب: 19491
نام شما
آدرس ايميل شما