۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران

مخابرات به سمت باندلینگ می‌رود

ایتنا- معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران: هدف ما ارائه سرویس‌های متنوع اما واحد در سراسر کشور است.
مخابرات به سمت باندلینگ می‌رود


امروزه باندلینگ (یکپارچه‌سازی خدمات ارتباطی) در سطح جهان اتفاق افتاده است و دیر یا زود باید برای مخابرات ایران هم رخ دهد.


ملک جعفریان، معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر تمرکز ارائه سرویس یکپارچه و رضایت‌مندی مشتریان در سطح کشور و البته تنوع سرویس‌های مختلف مخابراتی گفت: ما در حوزه همراه ۶۴ میلیون سیم‌کارت همراه فعال داریم و در حوزه ثابت تقریبا ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم؛ در حوزه خدمات دیتا و پهن‌باند حدود ۴.۵ میلیون سرویس پهن‌باند به مردم ارائه می‌دهیم.

طبیعتا اگر بتوانیم هم‌گرایی ایجاد و سرویس‌هایمان را یکپارچه کنیم، مشتری بسته خریداری می‌کند و درنهایت پاسخ‌گویی متمرکز می‌شود و خدمات ارزش افزوده یکپارچه، رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف ما ارائه سرویس‌های متنوع اما واحد در سراسر کشور است؛ گفت: شرکت‌های استانی همین شکل و شمایل خودشان را خواهند داشت، ولی تصمیم‌گیری‌های فنی و برنامه‌ریزی‌ها متمرکز خواهد شد؛ مثلا پرداخت حقوق و تصمیم‌گیری‌های کلان متمرکز می‌شود.

این امر این مزیت را برای استان ایجاد می‌کنند که بتواند در کار فنی و ارائه سرویس خود متمرکز شود و از حاشیه‌ها فاصله گرفته شود.

ملک جعفریان در خصوص اجبار در باندل کردن (یکپارچه کردن) خدمات شرکت مخابرات گفت: اگر باندلینگ در سطح جهان اتفاق افتاده است، دیر یا زود باید برای مخابرات ایران هم رخ دهد.

ما باید به سمت وسوی ارائه بسته مخابراتی برویم؛ یعنی بسته‌ای را واگذار کنیم که مشتری بتواند با همان بسته فیلم هم ببیند، تماس‌های ثابت و همراه بگیرد و داده‌هایش را داشته باشد؛ مخابرات باید بتواند همه این خدمات را به صورت باندلینگ ارائه دهد.

درحال حاضر همراه اول بسته می‌فروشد و شبکه‌های مخابرات استان‌ها هم در این زمینه آغاز به کارکرده‌اند.

این جبر ICT است.معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران افزود: شرکت‌های مخابراتی علاوه بر اینکه باید سرویس‌های متنوع ارائه دهند، باید هزینه‌های خود را ازنظر منابع انسانی کنترل کنند.

اگر بین این‌ها تعادل ایجاد شود، این ایده دور از دسترس نخواهد بود؛ اما باید با توجه به استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم.

تعرفه‌های مخابراتی باید مشخص باشد. در کشور ما مبلغ سرویس، قیمت تمام شده و واقعی سرویس نیست. این مساله باید اصلاح شود. ارائه سرویس بر اساس قیمت واقعی، بر درآمد شرکت‌ها تأثیر خواهد داشت لذا فروش سرویس باید منطقی باشد.

منبع : فناوران اطلاعات
کد مطلب: 40831
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
Iran, Islamic Republic of
مخابرات باید بره سمت ارائه خدمات پیشرفته تر
مثلا اینترنت نامحدود 1 مگ + تلویزیون اینترنتی (با وسترسی به کانال های آپارات) + تلفن تحت ip
سود خیلی بیشتری می کنه این شکلی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام