۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۸

فراخوان «همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی»

ایتنا - این همایش با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت « نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه ی سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی – کاربردی برگزار می شود.


همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی از تاریخ دهم لغایت دوازدهم آبان ماه همزمان با روز فرهنگ عمومی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، انتشار مقالات برتر در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی، ارائه مقالات منتخب در پانل های تخصصی، ارسال گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر به نهادها و سازمان های سیاستگذار و حامی و معرفی آثار مذکور در نشریات علمی تخصصی، اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی به برگزیدگان و اهدای نشان سرآمد سواد رسانه ای به فردی که بالاترین امتیاز را کسب کند از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی است.
بنابراین گزارش علاقه‌مندان می‌توانند به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه و یا از طریق ارسال آثار به نشانی Mas.Info@Saramad.ir در همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی شرکت کنند.

متن فراخوان همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی بدین شرح است:

فراخوان
«همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی»
زمان: ۱۰ لغایت ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۵ مصادف با روز فرهنگ عمومی
همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت « نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه ی سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی – کاربردی برگزار می شود.
برگزار کنندگان: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو سراسری ایران، شبکه ی آموزش سیما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه سوره، موسسه ی آموزشی هدایت میزان، دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دانشکده خبر و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

ساختار نگارش مقالات و بیان ایده ها و گزارش ها
الف: بخش علمی - پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی ها):
در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در ۲۵۰ تا ۳۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کلمه نگاشته می شود.
ب: ترویجی - کاربردی (گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب):
در مرحله اول چکیده ی گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب مشارکت کنندگان در ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله ی علمی تخصصی در ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه نگاشته می شود.
معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده
- مقالات برتر ضمن ارائه در پانل های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر خواهد شد.
- گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد.
- تمامی مقالات و گزارش های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش های علمی همایش درج می شود.

جایزه مقالات، ایده ها و گزارش های برتر
• متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی اهداء خواهد شد.
• مقاله برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب نماید نشان سرآمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود خواهد کرد.
مهلت ارسال آثار:
ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵
ارسال متن کامل مقالات تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۵

اهداف:
• ارتقای حس مسئولیت پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه ای به شکل بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛
• معرفی فرصت ها و تهدیدهای رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها و مخاطرات؛
• ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت های عمومی در زمینه استفاده از رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای

موضوعات و محورها
الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛
• شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛
• تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی

ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی
• نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛
• الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛
• آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛
• سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی
پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور
• نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه ی پایدار؛
• جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛
• سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛
• تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای
ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه
• نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛
• نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛
• جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها

ث: آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی
• جایگاه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛
• سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛
• نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی

اولویت های مورد تاکید برای ارائه ی مقاله و گزارش های کاربردی
• رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛
• بازی های رایانه ای: بازی های کم حجم، بازی های ویدئویی، بازی های آنلاین و بازی های لمسی؛
• رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره ی تلویزیونی

نحوه ارسال آثار
علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه ی دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه نمایند.
 
کد مطلب: 43211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام