۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۷

یک صفر و دو صفر

ایتنا - تعداد صفر‌ها به دو می‌رسد، دیگر بحث از آب و گل درآمدن بی‌معناست.

ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات-هرمز پوررستمی- مدیر مسئول ماهنامه شبکه

هر نشریه‌ای، تا یك صفر به عدد یك اولیه‌اش اضافه شود، دورانی دشوار را پشت سر می‌گذارد.

اما وقتی اولین صفر به اولین یك اضافه شود، به عبارتی شماره‌های نشریه دو رقمی شود، تا حدودی می‌توان امیدوار بود كه آن نشریه از آب و گل درآمده و از این پس می‌تواند راه خود را با اطمینان بیشتری بپیماید.
اما وقتی تعداد صفر‌ها به دو می‌رسد، دیگر بحث از آب و گل درآمدن بی‌معناست. 

نشریه‌ای كه به صد شماره رسیده، نشان داده است كه توانسته راه خود را، به هر كیفیتی، پیدا كند، مخاطب خود را به دست آورد و در حوزه‌ای كه فعالیت می‌كند، سهمی از بازار خوانندگان را به دست آورد.

یازده سال پیش‌تر، یعنی در زمستان سال هفتادوهشت كه محمود اروج‌زاده به دفتر قبلی شبكه آمد تا در مورد انتشار یك نشریه در حوزه آی‌تی یا آی‌سی‌تی با من صحبت كند، با وجود همه مشكلاتی كه برای من و شبكه پیش آمده بود، با وجودی كه روزهای بسیار ناامیدكننده‌ای را می‌گذراندیم- اما هنوز امیدوار بودم- او را به انبار برگشتی‌های شماره‌های اولیه شبكه بردم و انبوه برگشتی‌ها را نشانش دادم؛ از سختی‌های كار گفتم و از خطراتش؛ اما نگفتم به دنبال انتشار نشریه نباش، نگفتم برو و در این دنیای دم به دم پیچیده‌شونده، به دنبال وسیله بهتری برای كار و زندگی بگرد.

نگفتم كه با وجود موج فزاینده رسانه‌های آنلاین، آینده امیدبخشی برای مطبوعات نمی‌بینم. شاید اگر می‌گفتم هم فایده‌ای نداشت و او راه خود را می‌رفت. راهی كه در هر حال رفت، و هنوز هم می‌رود.

راهی كه بسیاری در كمركش گردنه‌هایش، كوله بار بر زمین گذاشتند و راه عافیت در پیش گرفتند و عقل معاششان بر عشق دیرپایشان چربید و ...

امروز «دنیای كامپیوتر و ارتباطات» تنها، مجله‌ای نیست كه با دو صفر در كنار یك اولیه‌اش، در معبر بادهای فناوری، لرزان، بر سر ایمان خویش ایستاده باشد و نگران اینكه در آینده چه بر سرش خواهد آمد.

با دوراندیشی اروج‌زاده و همكارانش، ایتنا، فرزند مجازی مجله كاغذی، راه آینده را در پیش گرفته است.
کد مطلب: 17778
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام