۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴
عکس روز ناسا

کهکشان NGC 7331 و فراتر از آن

ایتنا - کهکشان NGC 7331 ابتدا به عنوان یک سحابی مارپیچی شناخته شد و در واقع یکی از کهکشان‌های درخشان‌تری است که در فهرست معروف قرن ۱۸ میلادی شارل مسیه گنجانده نشده است.
کهکشان مارپیچی بزرگ و زیبای NGC 7331 اغلب به عنوان نسخه‌ای مشابه کهکشان راه شیری ما معرفی می‌شود. این کهکشان در فاصله‌ای نزدیک به ۵۰ میلیون سال نوری و در صورت فلکی شمالی پگاسوس قرار دارد.
 
به گزارش ایتنا، کهکشان NGC 7331 ابتدا به عنوان یک سحابی مارپیچی شناخته شد و در واقع یکی از کهکشان‌های درخشان‌تری است که در فهرست معروف قرن ۱۸ میلادی شارل مسیه گنجانده نشده است. از آنجایی که قرص کهکشان به خط دید ما متمایل است، نوردهی طولانی تلسکوپی اغلب منجر به ثبت تصاویری می‌شود که یک حس قوی از عمق را بر می‌انگیزد.
 
این اثر در این تصویر واضح توسط کهکشان‌هایی که فراتر از جهان جزیره باشکوه قرار دارند، بیشتر دیده می‌شود. برجسته‌ترین کهکشان‌های پس‌زمینه تقریباً یک دهم اندازه ظاهری کهکشان NGC 7331 هستند و بنابراین تقریباً ده برابر دورتر از ما قرار دارند.
 
گفتنی است هم‌ترازی نزدیک این کهکشان‌ها در آسمان با کهکشان NGC 7331 به طور اتفاقی رخ می‌دهد. این گروه بصری قابل توجه از کهکشان‌ها که در امتداد بالای صفحه کهکشان راه شیری وجود دارد، برای برخی به عنوان گروه لیسه گوزن (Deer Lick Group) شناخته می‌شود.

 
کد مطلب: 74681
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام