۰
plusresetminus
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۳
عکس روز ناسا

دنباله‌دار زیبای نیشیمورا

ایتنا - زهره، به خودی خود در سمت راست، به طور غیرعادی لطیف و زیبا به نظر می‌رسد. این سیاره در این تصویر، توسط یک تاج جوّی رنگارنگ احاطه شده است.
این صحنه از آسمان حتی بدون دنباله‌دار هم زیبا است! آسمان طلوع خورشید به خودی خود، رنگ آبی تیره‌ای در نقطه اوج دارد. ستاره‌های سفید کم‌رنگی در چشمک می‌زنند، در حالی که در نزدیکی افق، رنگ برنز دلپذیر دیده می‌شود.
 
به گزارش ایتنا، تپه‌های پیش‌زمینه شرق اسلواکی به خودی خود رنگ سبز جذابی دارند. تپه‌های Zadňa hura و Veľká hora در دوردست و چراغ‌های شهرهای کوچک در طول مسیر نیز زیبا هستند. زهره، به خودی خود در سمت راست، به طور غیرعادی لطیف و زیبا به نظر می‌رسد. این سیاره در این تصویر، توسط یک تاج جوّی رنگارنگ احاطه شده است.
 
اما چیزی که بیش از همه نظر را به خود جلب می‌کند، دنباله‌دار است. در سمت چپ این تصویر ترکیبی که درست قبل از طلوع صبح گرفته شده است، دنباله دار نیشیمورا دیده می‌شود. در صبح روزهای اخیر در سراسر نقاط جهان، کُمای روشن و دم یونی بلند آن، بسیاری از عکس‌های پانورامای صبحگاهی را به‌طور غیرعادی زیبا کرده است.
 
در طی چند روز آینده، دنباله‌دار C/2023 P1 (با نام نیشیمورا) از نزدیکترین فاصله خود به زمین خواهد گذشت که تا ۴۳۴ سال آینده تکرار نخواهد شد.
 
کد مطلب: 74683
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام