۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۰
عضو هيأت مديره شركت ارتباطات زيرساخت گفت‌:

تامين پهناي باند از شمال و جنوب توسط سه شركت خصوصي

عضو هيأت مديره شركت ارتباطات زيرساخت گفت‌: مشاركت بخش خصوصي در تامين پهناي باند اينترنت كشور، با امضاي تفاهم‌نامه و آغاز فعاليت سه شركت پارس آن لاين، پيشگامان كوير و پارس گيتي ارتباط، كليد خورد.عضو هيأت مديره شركت ارتباطات زيرساخت گفت‌: مشاركت بخش خصوصي در تامين پهناي باند اينترنت كشور، با امضاي تفاهم‌نامه و آغاز فعاليت سه شركت پارس آن لاين، پيشگامان كوير و پارس گيتي ارتباط، كليد خورد.
تامين پهناي باند از شمال و جنوب توسط سه شركت خصوصي
احمد پورنگ‌نيا اظهار داشت: هم اكنون يك سري مجوزهايي به شركت‌هاي خصوصي ايراني داده شده است تا اين شركت‌ها به خصوص در حوزه خليج فارس كابل‌هاي دريايي داشته باشند كه ما بتوانيم پهناي باند اينترنت كشور را با مشاركت بخش خصوصي تأمين كنيم.
اين عضو هيئت مديره شركت ارتباطات زير ساخت افزود: چندين مجوز براي اين كار، براي جنوب و شمال كشور صادر شده است و در شمال كشور نيز صحبت‌هايي با يك سري شركت‌هايي كه تمايل به فعاليت در اين زمينه داشتند، كرده‌ايم تا بتوانند بيايند و پهناي باند ما را از طريق شمال كشور نيز تأمين كنند.
پورنگ‌نيا تأكيد كرد: اين اتفاق هم اكنون در حال انجام است و تقريبا انجام شده و شركت پارس آن لاين هم‌اكنون يك سري كابل‌هايي خريداري و سرمايه‌گذاري كرده است و از طريق شمال ايران هم اكنون تا مرز ارمنستان نيز آمده است كه ان‌شاء‌الله پس از اينكه شبكه ما تكميل شود از طريق آنها اين پهناي باند را تأمين مي‌كنيم.
وي گفت: از سمت جنوب كشور نيز تاكنون با ۲ شركت ايراني تفاهم نامه امضا كرديم كه بتوانند پهناي باند ما را از طريق جنوب كشور با كشيدن كابل‌هاي دريايي تأمين كنند و شركت‌هاي پيشگامان كوير و پارس گيتي ارتباط دو شركتي هستند كه در سمت جنوب فعال شده‌اند.
عضو هيئت مديره شركت ارتباطات زير ساخت افزود: اين شركت‌ها فعلا با توجه به اينكه شبكه زير ساختي كشور، طبق قانون در اختيار شبكه زير ساخت است، پهناي باند را تا لب مرز مي‌آورند و سپس تحويل شركت زير ساخت مي‌دهند.
کد مطلب: 16132
نام شما
آدرس ايميل شما


حامد
feedback
Iran, Islamic Republic of
آیا زمان آن رسیده که محودیت 128 کیلوبیت برداشته شود؟
ارمان
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در ین اینترنت هر چه قدرم سرعت نتو زیاد کنید بی فایدس و زیان هاییی غیر قابل جیرانی برای کشور خواهد اورد. توصیه میکنم اینترنت کشوری بسازید و اینترنت جهانی به کل از ایران بردارید بعد هر چه قدر خواستید سرعت نتو زیاد کنید. که نه تهنا مشکلی ایجاد نمیشود بلکه خیلی نیاز ها بر طرف امنیت کشورم بیشتر میشود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام