۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۳
حسين پور - مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات؛

آغاز دوركاري در وزارت ارتباطات با بازه زماني 6 ماهه

مشاور وزير ارتباطات گفت: در وزارت ارتباطات، افرادي كه بتوانند ۶۰ درصد از شاخص هاي تعريف شده براي احراز صلاحيت متقاضيان دوركار را جذب كنند، در يك دوره شش ماهه دوركار خواهند شد.
آغاز دوركاري در وزارت ارتباطات با بازه زماني 6 ماهه

سيد محمد حسين پور با اشاره به تشكيل كارگروه دوركاري در ستاد وزارت ارتباطات اظهار داشت: آيين نامه دوركاري به تمامي مديران مجموعه وزارت ارتباطات ابلاغ و از آن ها درخواست شده تا گزارش واحد متبوع خود را در خصوص دوركاري به ستاد ارايه كنند. 

وي در خصوص گردش كار " دوركاري "در اين وزارتخانه تصريح كرد: در ابتدا مشاغل قابل دوركاري توسط مدير واحد مشخص مي‌شود و پس از آن مستندات لازم به منظور بررسي و تأئيد نهايي به كارگروه اجرايي دوركاري ارسال مي‌شود. 

وي خاطر نشان كرد: پس از مشخص شدن مشاغل قابل دوركاري، مدير واحد، فهرست متقاضيان دوركار را تهيه و پس از ارزيابي، مستندات به كار گروه ارايه خواهد شد.
مشاور وزير ارتباطات با بيان اين كه شاخص هاي لازم براي احراز صلاحيت متقاضيان دوركار تدوين شده، گفت: افرادي كه بتوانند ۶۰ درصد از شاخص هاي تعريف شده را جذب كنند، در يك دوره شش ماهه، دوركار خواهند شد. 

حسين پور ادامه داد: پس از تأييد كارگروه، ليست متقاضيان دوركار به تأييد نهايي مقام مسئول در وزارت ارتباطات خواهد رسيد و سپس، حكم دوركاري از سوي اداره كل امور اداري براي متقاضيان صادر خواهد شد. 

وي تاكيد كرد: با توجه به مزاياي تشريح شده براي كاركنان، در حال حاضر تعدادي از كاركنان دوركار شده اند كه اين روند در حال افزايش است. 

حسين پور، دوركاري را عرضه الكترونيكي خدمات نيروي كار دانست و اظهار داشت: كاهش هزينه‌ها، صرفه جويي در زمان و توازن بهتر بين زندگي و كار از جمله مزاياي دوركاري است. 

وي ادامه داد: دوركاري موجب افزايش بهره وري دوركاران خواهد شد و به ساعات كاري كاركنان انعطاف خواهد داد. 

پيشنهاد طرح دوركاري يكي از خروجي‌هاي كارگروه (افتا) ارتباطات و فناوري اطلاعات هيئت دولت بود كه رياست اين كارگروه را وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بر عهده دارد.
بنابراين گزارش، اين پيشنهاد پس از طرح در دولت با استقبال هيئت دولت همراه شد و اندكي بعد آيين‌نامه دور كاري در جلسه وزيران تصويب و براي اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: 16361
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام