۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۳۱
فروزنده، کاندیدای حوزه اینترنت از گروه اتحاد 15

در سازمان برای بقاء و توسعه شرکت‌های اینترنتی تلاش خواهیم کرد

ایتنا - متاسفانه بزرگ‌ترین مشکلی که پیش روی شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت وجود دارد خطر حذف توسط شرکت‌های بزرگ‌تر می‌باشد.
در سازمان برای بقاء و توسعه شرکت‌های اینترنتی تلاش خواهیم کرد

فروزنده، کاندیدای حوزه اینترنت از گروه اتحاد ۱۵ است.
گفت‌وگو با وی را در ادامه می‌خوانید.


آقای فروزنده، فکر می‌کنید در دوره آتی هیئت مدیره اگر انتخاب شدید بتوانید به تفرق میان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت سر و سامانی دهید؟
حتما، البته این تفرق با توجه به آگاهی که شرکت‌ها نسبت به جایگاه سازمان پیدا کرده‌اند بسیار کاهش پیدا کرده است. موید این ادعا حضور جدی افرادی در لیست کاندیداهای این دوره است که در گذشته اعتقادی به وجود سازمان نظام صنفی به عنوان یک تشکل مردم نهاد نداشته و نهادهای دیگری را متولی انجام امور صنفی در این حوزه می‌دانستند و امروز در کنار ما هستند و این را باید به فال نیک گرفت.

اصولا فکر می‌کنید چرا این شرکت‌ها در دو گروه و مجموعه موازی حضور دارند؟
اگر منظورتان از دو گروه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و انجمن شرکت‌های اینترنتی است باید بگویم که بودن دو مجموعه در این حوزه منافاتی با هیچ قانونی ندارد، خود بنده نیز در مواردی با انجمن همکاری داشته‌ام و به نظر بنده بودن انجمن در کنار سازمان می‌تواند حتی در رفع موانع و توسعه کسب و کار در این حوزه موثر باشد. اما واضح است که جایگاه و رسالت سازمان و انجمن متفاوت بوده، نمی‌توانند و منطقی نیست که موازی عمل کنند. سازمان به عنوان یک نهادی که بصورت کشوری فعال بوده و دارای یک ساختار بزرگ است که در همه حوزه‌ها حضور دارد. خود شرکت‌ها هم به این موضوع اعتقاد عمیقی دارند.

از طرفی بدیهی است سازمان و کمیسیون‌های اینترنت و PAP بهتر از این‌ها می‌توانستند عمل کنند اما موفقیت‌هایی که در از بین بردن موانع و تهدیدات جدی در این حوزه صورت گرفت و شرکت‌ها که بعضا خودشان از ادامه راه مایوس شده بودند دیدند که با کمک و حضور در سازمان مشکلات یکی پس از دیگری از پیش رو برداشته شد باعث گردید این تفرق به حداقل برسد.

به عقیده بنده رفع نواقص موجود مثل ادغام دو کمیسیون اینترنت و PAP ،دادن ابزار مناسب و اختیارات قانونی بیشتر به این کمیسیون به منظور جذب مشارکت حداکثری اعضای صنف، ایجاد روش مناسب برای انتقال سریع و به موقع مشکلات به کمیسیون، بررسی و تصمیم گیری جهت حل مشکلات ارجاع شده و اطلاع رسانی به موقع در خصوص تصمیمات گرفته شده و مراحل پیشرفت کار به شکلی که تاثیرات آن بطور مشهود توسط شرکت‌ها قابل رویت باشد و کسب وکار آن‌ها از رونق بیشتری برخوردار گردد، قطعا در از بین بردن این تفرق و کمک به همگرایی صنفی بی تاثیر نخواهد بود.

شما در دوره گذشته هم در کمیسیون اینترنت فعالیت‌های زیادی داشتید و عضو تعاونی تفتان بودید. هدفتان از ایجاد این تعاونی چه بود؟ کمیسیون اینترنت از سال ۸۶ که اولین فراخوان مزایده تبادل ترافیک بین‌الملل صادره و وارده توسط شرکت زیرساخت منتشر شد در خصوص دفاع از حقوق بیش از ۱۱۴ شرکت دارای مجوز این فعالیت وارد عمل شد.
این فعالیت در ابتدا منجر به ابطال فراخوان اولیه گردید.در جلسه ای که بنده به عنوان نماینده کمیسیون اینترنت با دکتر سلیمانی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتم ضمن توضیح موارد اشکال آن فراخوان شامل عدم قید کلمهVOIP در عنوان فراخوان شناسایی پیمانکار برای تبادل ترافیک بین الملل خواهش کردم شرایط خاصی برای جمع شرکت‌های دارای مجوز در نظر گرفته شود که ایشان ضمن دستور به ابطال مزایده به مدیر عامل وقت شرکت زیرساخت، در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای حضور جمعی شرکت‌های دارای مجوز را به شرکت زیرساخت تکلیف نمودند. 

در نتیجه این جلسه تمدید فراخوان مربوط به مزایده تبادل ترافیک بین‌الملل و اضافه شدن امتیاز برای شرکت به صورت گروهی و در قالب کنسرسیوم در مزایده گردید. 

بعد از برگزاری مزایده و شناسایی برندگان، مدیر عامل وقت زیرساخت تلاش زیادی برای حذف ۱۱۴ شرکت دارای مجوز نمود که با واکنش به موقع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پیگیری‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با مراجع قضایی این تلاش بی‌نتیجه ماند.
هدف ما از ایجاد این تعاونی، پیگیری حقوق مالی و صنفی اعضاء در قالب یک گروه تجاری جدید بود که تاکنون فعال است و توانسته است منشاء اثرات زیادی برای صنف و شرکت‌های اینترنتی شود.

فکر می‌کنید مهم‌ترین موضوعی که در دوره آینده می‌تواند در دستور کار شما و دوستان‌هم گروه‌تان قرار گیرد چیست؟
متاسفانه بزرگ‌ترین مشکلی که پیش روی شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت وجود دارد خطر حذف توسط شرکت‌های بزرگ‌تر می‌باشد. شرکت‌هایی مانند شرکت‌های مخابرات استانی که بواسطه قدمت حضور در بازار، انحصار خیلی از امکانات مثل سیم مسی و شبکه فیبر نوری و نیز در اختیار داشتن پروانه‌ای که تمام سرویس‌ها وخدمات را شامل می‌باشد تهدیدی جدی برای شرکت‌های کوچک‌تر و حتی مردم می‌باشد.
بنا داریم در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.
اعضای اینترنتی حاضر در گروه اتحاد پانزده با سابقه طولانی و موثر در این حوزه و با در اختیار داشتن تجربیات فراوان در انعکاس و پیگیری موارد مشابه از مراجع ذیربط، ضمن آمادگی کامل برای دفاع از حقوق شرکت‌های اینترنتی متوسط و کوچک تمام تلاش خود را برای افزایش روند رشد تمام شرکت‌ها خواهند داشت.

البته موضوعات مهم دیگری نظیر رفع انحصار در ورود اینترنت بر روی بستر شرکت ارتباط زیرساخت به منظور کاهش قیمت برای شرکت‌ها و مصرف کننده و بهبود کیفیت، پیش بینی ابزار و روش‌هایی برای نظارت بر کیفیت سرویس‌های ارایه شده توسط شرکت‌های زیرساخت و مخابرات ایران که بعضا پاسخگوی مشکلات نیستند، در برنامه واهداف ما وجود دارد.
 


کد مطلب: 19811
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام