۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۳
میری کاندیدای هیات مدیره از سوی اتحاد 15

وجه مطالبه‌گري سازمان باید بسيار پررنگتر از ديگر وجه‌ها باشد

ایتنا - نقش سازمان به عنوان يك نهاد تخصصي و فرا بخشي در راستاي حفظ حقوق اعضا و فعالان اين حوزه و همچنين مصرف كنندگان مي تواند در جهت ورود شركت ها به اين حلقه ها نقش اساسي و بسيار تاثيرگذار داشته باشد.


سید ایمان میری، مدیرعامل شرکت داده‌گستر عصر نوین و کاندیدای عضویت در هیات مدیره از سوی اتحاد ۱۵ است.
گفت‌وگو با وی را در ادامه می‌خوانید.


فکر می‌کنید کمیسیون PAP در دوره گذشته موفق عمل کرده است؟ چرا ؟
به نظرم به دليل تعداد اندك اعضاي عضو اين كميسيون و عدم فعالیت رئیس آن و از همه مهم‌تر نبود يك رابطه مستمر با بدنه اجرايي و تصميم‌گير سازمان، شركت‌ها موفق به استفاده از اين ظرفيت عظيم و قانوني نشدند. معتقدم سازمان توانست به حل سريع‌تر مشکلات شرکت‌ها كمك بسياري نماید. اما متاسفانه به دليل نبود اين ارتباط، فعالیت كميسيون بسيار كمرنگ بوده است و نتوانسته به تمام اهداف موردنظر دست پيدا كند.

شما که به نمایندگی از سوی شرکت‌‌های PAP در انتخابات حضور دارید چه برنامه‌هایی برای جلوگیری از ایجاد انحصار در بخش خصوصی و دولتی دارید؟
شايد بيشترين و بزرگترين خطري كه در مقطع كنوني شركت‌هاي حاضر در اين حوزه را تهديد مي‌كند خط حرکت در جهت حذف تدريجي شركت‌ها به انواع و اقسام روش‌ها است كه اگر به موقوع توسط سازمان و خود شركت‌ها در جهت اصلاح اين برنامه‌ها از طريق مراجع قانوني مثل دولت، مجلس شوراي اسلامي و حتي در صورت نياز قوه قضاييه پيگيري مجدانه نشود مي‌توان گفت در آينده نه چندان دور شاهد ايجاد يك بازار انحصاري ديگري در حوزه دسترسي به شبكه‌هاي ملي و جهاني همانند تلفن ثابت خواهيم بود. در نتيجه به جاي آن‌كه مطابق روند جهاني در جهت كاهش قيمت‌، افزايش كيفيت و ارايه سرويس‌هاي جديد به مشتركين باشيم به دليل وجود انحصار خود ساخته شاهد تلاش در جهت افزايش قيمت‌، گزينشي كردن خدمات بر اساس ميزان سود بيشتر براي ارايه دهنده و ايجاد شكاف بيشتر بين تقاضا براي سرويس‌هاي جديد كه هدف آن كاهش هزينه‌ها و افزايش بهره وري مي باشد، را شاهد هستيم.

در دوره آینده اگر منتخب اعضای صنف بودید، در تعامل با دولت چگونه برخورد خواهید کرد و دنبال چه اهدافی هستید؟
به نظر بنده با توجه به طي شدن زمان تثبيت جايگاه سازمان در نزد دولت و از طرفي با توجه به حضور اكثر فعالان حوزه در سازمان كه خود باعث نقطه اتكاي عظيمي براي اعضاي منتخب هيئت مديره مي‌باشد مي‌توان گفت در اين دوره مي‌بايست وجه مطالبه‌گري سازمان بسيار پررنگتر از ديگر وجه‌ها از قبيل تعامل و نظاير آن باشيم تا بتوانيم از حقوق تمام اعضا و فعالين قانونمند اين حوزه به صورت محكم و اساسي و البته بر اساس و در راستاي قوانين، صيانت و در مواردي كه اجرايي نشده باشد به دنبال اجرايي نمودن آنها باشيم.

برای ارزان‌کردن هزینه و سهولت دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت به نظر شما چه کارهایی باید انجام داد و سازمان نظام صنفی چه جایگاهی در این میان دارد؟
به نظر بنده مهمترين هدف در كوتاه مدت، تلاش سازمان در جهت حضور موثر شركت‌ها در تمام حلقه‌ها در زنجيره ارايه خدمات است تا از اين طريق علاوه بر منطقي نمودن تعرفه خدمات، منجر به افزايش تعداد ارايه دهندگان سرويس در لايه‌هايي است كه در حال حاضر در آن‌ها انحصار خودساخته‌اي كه به دليل اشتباه تصميم گيرندگان وقت در نحوه خصوصي نمودن شركت مخابرات ايران و همچنين عدم تناسب بين جريمه ناشي از رعايت نكردن قوانين مصوب با مشكلات و معزلاتي كه اين عدم اجراي قانون براي ديگر فعالان اين حوزه به همراه دارد ، گردد.رفع اين انحصار در بخش انتقال درون استانها مي تواند باعث كاهش حداقل ۱۰ درصدي در قيمت تمام شده سرويس ۱۲۸ كيلو بيتي و چندين برابر در سرويس هاي بالاتر گردد.

در بخش تامين پهناي باند اينترنت به دليل اجبار در فروش به شركت ارتباطات زيرساخت و عدم امكان تامين نياز شركتها از سوي خود و البته با رعايت مسايل فرهنگي و امنيتي در زمان ارايه سرويس باعث گرديده است مشتركين و شركت ها مجبور به تقبل هزينه گران خريدن پهناي باند اينترنت كه ناشي از قراردادهاي بلند مدت در سنوات گذشته بوده است را بپردازند و عملا مردم را از دسترسي به سرويس با قيمتي به مراتب پايين تر از قيمت فعلي محروم نماييم.

نقش سازمان به عنوان يك نهاد تخصصي و فرا بخشي در راستاي حفظ حقوق اعضا و فعالان اين حوزه و همچنين مصرف كنندگان مي تواند در جهت ورود شركت ها به اين حلقه ها نقش اساسي و بسيار تاثيرگذار داشته باشد.
کد مطلب: 19812
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام