۰
plusresetminus
شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۱۴

شکایت از مایکروسافت برای خرید مجوزهای نرم‌افزاری ناوِل

همكاران سيستم- «مرکز نوآوري‌هاي نرم‌افزارهاي متن‌باز» و «بنياد نرم‌افزارهاي آزاد» از وزارت دادگستري آمريکا درخواست کردند تا خريد بيش از ۸۰۰ مجوز نرم‌افزاري توسط از کنسرسيوم‌هاي شرکت مايکروسافت موسوم CTPN را بررسي کند.
شکایت از مایکروسافت برای خرید مجوزهای نرم‌افزاری ناوِل

اين دو مرکز غيرانتفاعي نگران اين مسئله هستند که «کنسرسيوم CTPN با اين اقدام فعاليتي را عليه روند توليد نرم‌افزارها در شرکت‌هاي مختلف به وجود نياورد، اما در آينده باعث ايجاد اختلال در فضاي رقابتي بازار شود و به يک قطب انحصاري در اين زمينه تبديل شود». 

«مايکل تايمن» مدير مرکز نرم‌افزارهاي متن‌باز و بنياد نرم‌افزارهاي آزاد طي نامه‌اي که به وزارت دادگستري آمريکا ارسال کرد توضيح داد که اين اقدام مي‌تواند فضاي رقابتي بازار را تهديد کند. 

کنسرسيوم CPTN Holdings بيش از ۸۰۰ مجوز نرم‌افزاري شرکت ناول را با پرداخت ۴۵۰ ميليون دلار پول نقد خريداري کرده است. اين اقدام همراه با واگذاري مرکز Attachmate شرکت ناول به کنسرسيوم مذکور صورت گرفته است که خبر مربوط به اين واگذاري در نوامبر ۲۰۱۰ اعلام شده بود. لازم به ذکر است که در کنسرسيوم CPTN شرکت‌هاي مايکروسافت، اپل، اوراکل و EMC حضور دارند. 

«مرکز نوآوري‌هاي نرم‌افزارهاي متن‌باز» و «بنياد نرم‌افزارهاي آزاد» اعلام کرده‌اند که هنوز هيچ توضيح جامعي در مورد جزئيات قرارداد مربوط به اين کنسرسيوم منتشر نشده که اين مسئله باعث ايجاد تاثيرات منفي بر روند فعاليت آن‌ها شده است.
کد مطلب: 16652
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام