۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۴

کار در حوزه IT با دقت و تمرکز بالای زنان هماهنگی بیشتری دارد

ايتنا - رییس هیات مدیره رییس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین با بیان اینکه باورهای غلط درباره ضعف زنان در حوزه‌های اقتصادی ومدیریتی در حال تغییر است گفت : مهم ترین دلیل کم‌رنگ بودن حضور بانوان درسمت‌های مدیریتی حوزه IT این است که این حوزه در کشور ما عمدتا در دست بخش خصوصی است و نقش دولتی‌ها در آن کمرنگ است .
به گزارش ایتنا، آزاده داننده در توضیح این مطلب گفت : در ساختار دولتی زنان با ورود به سازمان به مرور مراتب ارتقا را پیموده و منطبق با ضوابط رشد سازمانی امکان دستیابی به لایه‌های مدیریتی را دارند اما در بخش خصوصی چنین ضوابطی وجود ندارد و مدیران عمدتا سرمایه‌گذاران شرکت‌ها هستند . 

وی افزود :البته حضور موثر و چشگیر بانوان در سمت ها و موقعیت‌های حساس و مدیریتی، نگرش سرمایه‌گذاران را تغییر داده و به مرور شاهد جاگیری زنان در جایگاه‌های مدیریتی هستیم . 

به گفته وی وجدان کاری ، فساد ناپذیری ، سخت کوشی ، صبر ، کم توقع بودن و روابط عمومی قوی و برخورد مطلوب با مشتریان ویژگی‌هایی است که حضور زنان را در سمت‌های مدیریتی جذاب کرده است .
عضو کمیته علمی همایش کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات لزوم توانمندی جسمانی در انجام بسیاری از امور را حذف کرده است گفت : بنابر این مانعی به عنوان ضعف جسمانی زنان نسبت به مردان در حوزه IT برطرف شده واین بهانه پذیرفتنی نیست .در عین حال که کار دراین حوزه با ویژگی‌ها و دقت و تمرکز بالای زنان هماهنگی بیشتری دارد . 

داننده یکی از مشکلات عمده در مسیر حضور پویای زنان در ورطه‌های اجتماعی و اقتصادی را مسوولیت‌های خانوادگی و محدودیت خروج از خانه دانست و گفت : امروزه با وجود روش‌های ارتباطی و فضای مجازی که به لطف ICT پدید آمده است این موانع برطرف شده و خانم‌ها می‌توانند به روش‌های مختلف حضور اجتماعی و فعالیت اقتصادی را تجربه کنند .

وی افزود : همچنین فرایند شبکه‌سازی در فضای مجازی زنان را با یکدیگر مرتبط کرده و امکان هم افزایی بیش‌تر را فراهم کرده است .

رییس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین هدف از برگزاری "همایش کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات" را معرفی روش‌های مختلف کارآفرینی و کسب و کار در حوزه IT برای بانوان فارغ التحصیل این حوزه عنوان کرد و گفت : همایش کارآفرینی زنان هر ساله حول یک محور خاص برگزار می‌شود و امسال که هفتمین دوره آن برگزار می شود به حوزه IT اختصاص یافته است و امیدوارم مثل سال‌های قبل موفق برگزار شود و نتایج ثمربخشی در پی داشته باشد .

کد مطلب: 17007
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام