۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۱۱

رواج استفاده از اینترنت در مصر پس از سقوط مبارک

ایتنا – پس از سقوط رژیم دیکتاتوری مبارک، تعداد کاربران مصری نزدیک به 9 درصد رشد داشته است.
رواج استفاده از اینترنت در مصر پس از سقوط مبارک

پس از انقلاب مصر و موج اعتراضات مردمی در این کشور که جرقه آن با فراخوانی در یک صفحه فیس‌بوک زده شد، اینترنت نقش پررنگ‌تری در زندگی مردم این کشور کهن بر عهده گرفته است.

به گزارش ایتنا به نقل از پایگاه خبری ميدل ایست آنلاین، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنتی در مصر پس از انقلاب موسوم به ۲۵ ژانویه افزایش یافته است.

شرکت مصری تکنووایرلس نیز که در زمینه بازاریابی الکترونیکی و شبکه‌های تلفن همراه فعالیت می‌کند، اعلام کرده علاوه بر افزایش چشمگیر تعداد کاربران مصری، سلایق آنها در به کارگیری اینترنت نیز تغییر یافته است.

یاداور می‌شود اینترنت و به ویژه سایت فیس‌بوک از عوامل اصلی شروع اعتراضات مردم مصر در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ (۵ بهمن ۱۳۸۹) به شمار می‌رود.

این اعتراضات که دامنه آن به شهرهای مختلف مصر کشیده شد به مدت ۱۸ روز ادامه یافت و سرانجام به واژگونی دولت ۳۰ ساله حسنی مبارک انجامید.

پس از انقلاب ۲۵ ژانویه جمله‌ای بین کاربران مصری رواج پیدا کرده که می‌گوید: انقلاب با فیس‌بوک آغاز شد، توییتر به آن شدت بخشید و یک کارمند گوگل آن را رهبری کرد.

بخش اخیر این جمله به وائل غنیم، رئیس بازاریابی محصولات اینترنتی گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره می‌کند.

وی در بحبوحه اغتشاشات مصر دستگیر و چندی بعد آزاد شد.

به گزارش ایتنا در حالی که دولت پیشین مصر به منظور مقابله با ساماندهی اعتراضات مردمی چند روزی اینترنت را در این کشور قطع کرد، عصام شرف نخست وزیر فعلی و موقت مصر برای خود یک صفحه رسمی در توییتر ایجاد کرده است تا با استفاده از آن، با جوانان انقلابی مصر در ارتباط باشد.

بر اساس این گزارش تا قبل از انقلاب ۲۵ ژانویه، تعداد کاربران مصری به بیش از ۲۱ میلیون نفر بالغ می‌شد که پس از سقوط رژیم دیکتاتوری مبارک، این تعداد با نزدیک به ۹ درصد افزایش به بیش از ۲۳ میلیون نفر رسیده است.
کد مطلب: 17469
نام شما
آدرس ايميل شما


fateme
feedback
in mozu ke estefadeye mardome mesr az internet va facebook dar enghelabeshun naghsh dashte kamelan sehat dare o man movafegham
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام